Spanje

Het is maar wat je zelf graag hebt zeker? Wij gaan elke zomer richting Andalusie. Gewoon heerlijk. Ik zou daar met gemak kunnen wonen in dat klimaat. Hopelijk zit het wat mee op onze oudere dag, zou daar wel iets willen kopen om regelmatig te gaan.

Iemand ervaring met Nerja? Is dat beetje de moeite?

Ik zoek nog een appartement aan de Costa del sol voor binnen 2 weken en wil dit keer eens niet de kant van Marbella doen. Ik zou ook een auto huren dit keer. Wat is er een goede verhuurpartner. Zoek zo iets zoals autoreisen op Tenerife. Iemand ervaring met Fetajo Rent?

Inderdaad, in de zomer is Spanje vaak te warm en te druk terwijl het in België toch ça va weer kan zijn. In de winter is Spanje veel rustiger en heeft het aangename temperaturen terwijl het in België toch koud en nat is. Wij gaan elk jaar 3-4x op reis en in de winter is Spanje (Costa Blanca) onze vaste bestemming. Minieme kans op regen (het kan er natuurlijk wel heel hevig regenen als het dan regent, maar je hebt echt wel pech als dat juist is wanneer je daar bent) en de zon schijnt er praktisch alle dagen. Daarnaast aangename temperaturen van vaak rond de 20 graden.
Geen zorgen daar over de EPC waarde van je huis. Met die temperaturen moet je in de winter zelfs praktisch niet verwarmen.

Wij zouden einde Januari mogelijks enkele dagen naar de streek rond Murcia gaan. Aanraders om te zien of doen? We gaan met kinderen.

@Pegasus Ik zag in een oude thread dat jij met je kinderen naar Murcia ging om schoonouders te bezoeken, heb jij misschien enige tips?

Wij zouden einde Januari mogelijks enkele dagen naar de streek rond Murcia gaan. Aanraders om te zien of doen? We gaan met kinderen.

@Pegasus Ik zag in een oude thread dat jij met je kinderen naar Murcia ging om schoonouders te bezoeken, heb jij misschien enige tips?
Technisch gezien zitten we nét in Andalusia, gezien het appartement van de schoonouders net over de grens ligt ;)
maar dat is dus maar op een dik uurtje rijden ten zuiden van de stad Murcia

Qua activiteiten hangt het er natuurlijk beetje van af hoe oud de kinderen zijn: vermoedelijk nog niet schoolplichtig, als je eind januari kan gaan?

Qua steden zijn Murcia zelf en de havenstad Cartagena zeker aan te raden
Murcia is een universiteitsstad. Makkelijk te bewandelen, met paar leuke pleintjes en tapas bars (op Plaza santa Catalina bvb)
De kathedraal is zeker de moeite en er is ook een interactief 'museum voor water en wetenschap'

Cartagena is dan weer een oude havenstad met een rijk militair verleden, wat je oa kan ontdekken in enkele militaire en onderwater musea
Trekpleister nummer 1 is echter het vrij goed bewaard Romeins amfitheater.
Ook hier is het erg leuk kuieren met oa een prachtig plein met uitzicht op de Middellandse Zee

Verder is ook de stad Lorca, met zijn prachtige parador incl schitterend uitzicht, zeker de moeite

Er zijn ook wel wat 'sierra's' in de buurt waar je in kan wandelen, waarvan de Sierra Espuna de bekendste is
Voor filmliefhebbers is 'Fort Bravo Texas Hollywood' een aanrader. Daar werden vroeger oa enkele spaghetti westerns opgenomen.
Dit ligt wel al op 2u rijden onder de stad Murcia (dichtbij Almeria)
Dicht daarbij is Cabo de gata een mooie aanrader aan zee

Voor de rest ken ik vooral de strandsteden ten zuiden van Murcia, maar dat is allemaal wel wat inwisselbaar (Mojacar is wel een uitschieter)
er zijn wel wat kinderactiviteiten (waterpark, karting, bootjes huren,...), maar geen idee hoeveel daarvan open is gedurende de wintermaanden

Veel plezier alleszins!

Laatst bewerkt:
Technisch gezien zitten we nét in Andalusia, gezien het appartement van de schoonouders net over de grens ligt ;)
maar dat is dus maar op een dik uurtje rijden ten zuiden van de stad Murcia

Qua activiteiten hangt het er natuurlijk beetje van af hoe oud de kinderen zijn: vermoedelijk nog niet schoolplichtig, als je eind januari kan gaan?

Qua steden zijn Murcia zelf en de havenstad Cartagena zeker aan te raden
Murcia is een universiteitsstad. Makkelijk te bewandelen, met paar leuke pleintjes en tapas bars (op Plaza santa Catalina bvb)
De kathedraal is zeker de moeite en er is ook een interactief 'museum voor water en wetenschap'

Cartagena is dan weer een oude havenstad met een rijk militair verleden, wat je oa kan ontdekken in enkele militaire en onderwater musea
Trekpleister nummer 1 is echter het vrij goed bewaard Romeins amfitheater.
Ook hier is het erg leuk kuieren met oa een prachtig plein met uitzicht op de Middellandse Zee

Verder is ook de stad Lorca, met zijn prachtige parador incl schitterend uitzicht, zeker de moeite

Er zijn ook wel wat 'sierra's' in de buurt waar je in kan wandelen, waarvan de Sierra Espuna de bekendste is
Voor filmliefhebbers is 'Fort Bravo Texas Hollywood' een aanrader. Daar werden vroeger oa enkele spaghetti westerns opgenomen.
Dit ligt wel al op 2u rijden onder de stad Murcia (dichtbij Almeria)
Dicht daarbij is Cabo de gata een mooie aanrader aan zee

Voor de rest ken ik vooral de strandsteden ten zuiden van Murcia, maar dat is allemaal wel wat inwisselbaar (Mojacar is wel een uitschieter)
er zijn wel wat kinderactiviteiten (waterpark, karting, bootjes huren,...), maar geen idee hoeveel daarvan open is gedurende de wintermaanden

Veel plezier alleszins!

Kinderen zijn 4 en 10 jaar oud, Polen heeft andere schoolvakanties dan België :)

Bedankt voor de tips, muchos appreciados. We zullen ongeveer een uur ten oosten van Murcia zitten, mijn ouders wonen daar.

Valt het rijden daar wat mee?

Terug
Bovenaan