Voor degenen die de testvluchten met (star)ship gevolgd hebben met slechts 3 raptor motoren, ze hebben nu gisteren de 1e trap uitgerust met zo 29 (!) motoren. Of die nu gaat ontploffen op de launchpad of effectief van de grond geraakt. Dat gaat een insane spektakel zijn.


E71EdLhVUAAifFJ
 
Tim Dodd (Everyday Astronaut) heeft een lang interview gedaan met Elon Musk inclusief rondleiding op Starbase (ontwikkel -en huidig lanceercomplex van StarShip). Deel 1 (van 3 :eek: ) nu te zien :drool:

 
Allez de volledige Starship stack heeft vandaag voor het eerst eens even recht gestaan, ~120m, hoger dan de legendarische Saturn V :eek2:
Dat gaat boenken geven als die gaat ontploffen. Ik hoop van niet eerlijk gezegd. Het is een falcon 9 on steroids en ik hoop dat de expertise opgedaan in deze gaat helpen bij deze schaalvergroting.
 
Dat gaat boenken geven als die gaat ontploffen. Ik hoop van niet eerlijk gezegd. Het is een falcon 9 on steroids en ik hoop dat de expertise opgedaan in deze gaat helpen bij deze schaalvergroting.
Die testvluchten met slechts 3 raptors waren al een insane vuurwerk bij de lancering. Nu zo 29 stuks tegelijk...

Bij de Falcon Heavy zijn het er ook al wel 3x 9 = 27 natuurlijk. Dus ze hebben de ervaring om met zoveel motoren tegelijk te werken. Raptor heeft wel ongeveer 2x zoveel trust als de Merlin van de Falcon. Dus deze booster is eigenlijk gewoon 2 Falcon Heavy's samengebonden :eek2:
 
Die testvluchten met slechts 3 raptors waren al een insane vuurwerk bij de lancering. Nu zo 29 stuks tegelijk...

Bij de Falcon Heavy zijn het er ook al wel 3x 9 = 27 natuurlijk. Dus ze hebben de ervaring om met zoveel motoren tegelijk te werken. Raptor heeft wel ongeveer 2x zoveel trust als de Merlin van de Falcon. Dus deze booster is eigenlijk gewoon 2 Falcon Heavy's samengebonden :eek2:
Net even filmpje bekeken van everyday astronaut. Grappig dat die kerel begint over die hot gas thrusters en elon zo droog zegt.. Dat is een goed idee dat gaan we zo doen. Kerel kreeg spontaan een orgasme :D
 
Ja ja, Starlink is een feit, enkele mensen hebben het al in België, ik had het eerst besteld bij wijze van test voor mezelf, maar een klant was meer in nood (want geen Telenet coax, en een oude brakke koperkabel van Proximus, en slecht LTE signaal van eender welke provider (Zowel Telenet (Tadaam) als Proximus en Orange geprobeerd, dus dan maar meteen Starlink bij de klant geplaatst, en Tadaam meteen gepauzeerd.

3341701857612469-tf2VrTrp.png


Niet mis voor iemand die van een xDSL met 9mbit down en 0,9 up, of 4G 30/10 komt...
 

Werken voor Musk zal zeker niet chill zijn.

Musk closed out the email with a dire message:

What it comes down to, is that we face a genuine risk of bankruptcy if we can’t achieve a Starship flight rate of at least once every two weeks next year.
Waarschijnlijk om goed druk te zetten op zijn personeel :p.
 
Voor degenen die de beelden nog niet moesten gezien hebben van de Falcon 9 lancering op 31/1. Normaal zien we enkel beelden van de camera's op de 1e en 2e trap zelf wanneer de ontkoppeling plaatsvindt, maar nu dus tracking vanop de grond. Insane beelden als je bedenkt wat de afstand en snelheid is.
 
Deze nacht om 3u als ik me niet vergis is er een nieuwe Starship update.
Tzal eerder morgen es herbekijken worden denk ik 😅
 
Terug
Bovenaan