DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
ehtWRQF.jpg


Of je het nu will hebben over de Falcon, de Dragon capsule, het Starlink satelliet netwerk, de superdraco raket motor of Musk's eigen Tesla roadster die hij de ruimte in katapulteerde. Hier kan je terecht voor alles dat ook maar iets met SpaceX te maken heeft.

 
Laatst bewerkt:
Vandaag zal SpaceX voor de allereerste keer zijn starship los laten. Een configuratie met 3 raptor motoren, flaps en neus kegel zal proberen 12 km hoogte te bereiken waarna hopelijk een gecontroleerde landing volgt. Musk schat de kans 1 op 3 voor success. 😅

Of het ze nu lukt of niet, een spannende show wordt het sowieso.

Hieronder live te volgen;
 
Laatst bewerkt:
Ik zit al de hele dag regelmatig te checken wanneer ze gaan opstijgen, maar ze geven geen uur. Garantie dat ik het straks ga missen omdat ik de kinderen in bed miet stoppen of dat ik het even uit het oog verlies 🤨
 
Zouden ze strax nog is proberen? Misschien eerder voor morgen. Guess I'll have to take a break from Night City. 😅
 
Die tests moeten aangekondigd worden, papiermolen met de FAA en lokale autoriteiten in orde brengen, omwonenden op voorhand verwittigen... Vandaag is hun backup window, dus daar is al de administratieve rompslomp ook voor geregeld.
 
Naar het einde toe zag je groene vlammen uit het toestel komen. Ik heb iemand het al al 'engine-rich combustion' zien noemen. :D
Ik hou van die eufemismes. Net zoals 'Rapid unscheduled disassembly'.
 
Wat een schitterende livestream. Heb ervan genoten. Prachtig klapstuk op het einde. Blij dat ze er zelf ook zo tevreden over zijn. Hoewel het RIP is voor dat hele ding. :D
 
Het is vooral de ervaring die ze opgedaan hebben die telt he. Dit is nog nooit eerder gedaan geweest, bellyflop en dan op het einde terug rechtkomen. Alles op de landing na was een groot succes volgens velen.

Gekeken van begin tot einde vol spanning! o boy.. was dat spannend tot het einde.

Velen vergeten snel de grootte van deze raket, deze was ~50m hoog, dat is niet niks he.
hier kun je toch zien hoe groot deze was:
Starship-Boca-Chica-110320-NASASpaceflight-bocachicagal-SN8-2-crop-c.jpg
 
Het is vooral de ervaring die ze opgedaan hebben die telt he. Dit is nog nooit eerder gedaan geweest, bellyflop en dan op het einde terug rechtkomen. Alles op de landing na was een groot succes volgens velen.
Zeker, en vooral: De enige vergelijkbare concurrent is SLS, en daar is herbruikbaarheid niet eens aan de orde. Die gaat sowieso terug neerstorten by design. Met andere woorden: we houden SpaceX sowieso al aan hogere standaarden dan de concurrentie.
 
SpaceX heeft net meer dan 140 satellieten de ruimte in gestuurd, nieuw record:
Livestream is nog bezig, misschien kun je de loskoppeling van de satellieten nog zien;
 
Terug
Bovenaan