Morgen, 15:28 onze tijd, volgende poging! 🤞
Toch wel héél toevallig dat het op 4/20 is :rofl:

FuG36l4WAAEdWNf
 
de stack heeft na lift off max q overleefd dus dat is al iets. Niet alle engines wilden mee en uiteindelijk ontploft voor seperation maar idd prachtige beelden en awesome :woohoo:
 
Ja wat een zot zicht. Moet IRL toch onwezenlijk zijn om zo iets gigantisch de lucht in geschoten te zien worden
 
Allemaal goed en wel dat ze het als een succes beschouwen, ik snap dat ze iteratief werken en gestaag vooruitgang boeken. ik vraag me alleen af hoeveel iteraties ze zich zo kunnen veroorloven: Elke keer verliezen ze een raket ter hoogte van de kathedraal van Antwerpen, met 39 raketmotoren ter waarde van 1 miljoen dollar per stuk. Als ze echt niet hadden verwacht een stage separation en een landingspoging te doen lijkt de starshipmodule me een zeer duur testgewicht voor de booster.
 
Allemaal goed en wel dat ze het als een succes beschouwen, ik snap dat ze iteratief werken en gestaag vooruitgang boeken. ik vraag me alleen af hoeveel iteraties ze zich zo kunnen veroorloven: Elke keer verliezen ze een raket ter hoogte van de kathedraal van Antwerpen, met 39 raketmotoren ter waarde van 1 miljoen dollar per stuk. Als ze echt niet hadden verwacht een stage separation en een landingspoging te doen lijkt de starshipmodule me een zeer duur testgewicht voor de booster.
Musk is rijk genoeg zeker? Die kan met zijn absurd kapitaal er 1000 op een jaar maken en er geen nachtje wakker van liggen.
 
Musk is rijk genoeg zeker? Die kan met zijn absurd kapitaal er 1000 op een jaar maken en er geen nachtje wakker van liggen.
kWeetniet. Voorbij Musks herkenbare te optimistische inschattingen gekeken, lijkt het me dat de kostprijs van een full-stack starship + lancering ervan toch rond de 100-200 miljoen dollar moet liggen. Als Musk persoonlijk SpaceX zou moeten beginnen financieren voor tientallen raketten, kan dat alleen maar door hopen en hopen Tesla-aandelen te verkopen. Dat lijkt me geen gezonde situatie voor beide bedrijven.
 

weer mooie analyse van scott manley.
Zoals de vorige post ook al aantoonde, denk ik dat dit nu het grootste probleem is voor SpaceX. Hoe kunnen ze lanceren zonder dat het afbrokkelende puin de raket beschadigt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk

weer mooie analyse van scott manley.
Zoals de vorige post ook al aantoonde, denk ik dat dit nu het grootste probleem is voor SpaceX. Hoe kunnen ze lanceren zonder dat het afbrokkelende puin de raket beschadigt?
Heb die pas gisteren ontdekt, leuk kanaal.

Wat is eigenlijk de reden dat ze zo geen flame diverter trench bouwden? Kosten?
 
Heb die pas gisteren ontdekt, leuk kanaal.

Wat is eigenlijk de reden dat ze zo geen flame diverter trench bouwden? Kosten?
denk dat engineering wise nog een moeilijke opdracht is.
Ze hadden die beton al eens aangepast omdat bij eerdere tests (met minder motoren) die al losbrak.
Ik denk dat ze toch iets van metaal moeten voorzien onder een hoek dat actief gekoeld is. Maar als dan zo een plaat weggeblazen wordt :D :D

Wel grappig. Starship is fully reusable maar de launchpad is single use :D
 
Laatst bewerkt:
denk dat engineering wise nog een moeilijke opdracht is.
Ze hadden die beton al eens aangepast omdat bij eerdere tests (met minder motoren) die al losbrak.
Ik denk dat ze toch iets van metaal moeten voorzien onder een hoek dat actief gekoeld is. Maar als dan zo een plaat weggeblazen wordt :D :D

Wel grappig. Starship is fully reusable maar de launchpad is single use :D
The boring Company zou toch iets moeten kunnen betekenen daar :)
 
Terug
Bovenaan