Kben eens benieuwd, want op KSC staat de launchtoren ook al en een deel van de launchpad. Daar kunnen ze zich dat niet veroorloven om stukken beton richting hun Falcon9 luanchpad te katapulteren.
 
kWeetniet. Voorbij Musks herkenbare te optimistische inschattingen gekeken, lijkt het me dat de kostprijs van een full-stack starship + lancering ervan toch rond de 100-200 miljoen dollar moet liggen. Als Musk persoonlijk SpaceX zou moeten beginnen financieren voor tientallen raketten, kan dat alleen maar door hopen en hopen Tesla-aandelen te verkopen. Dat lijkt me geen gezonde situatie voor beide bedrijven.
Starlink heeft al 2.000.000 maandelijkse subscribers en groeit nog enorm. Goedkoopste abonnement is 65 USD. Dat is maandelijks 130 miljoen dollar. Begin oktober tweette Musk dat SpaceX cashflow rendabel is.

Maak u maar geen zorgen, dat business plan werkt.
 
65USD voor internet alleen is vrij kostelijk , maar misschien wel interessant voor mensen die veel reizen met een camper bijvoorbeeld of die ergens afgelegen wonen met anders een slechte internetconnectie. Nuja, ik ken de prijzen niet van buiten maar telenet zal ook ergens rond die prijs hangen, denk ik?
 
Wij installeren binnenkort starlink maritime op één van onze schepen.
Daar hangt een prijs kaartje van 3k (of meer afhankelijk hoeveel TB we verstoken).

Ik hoor dat het wel degelijk heel performant is. Lage latency, weinig packet loss en toch +200MBps in het midden van de zee.
 
65USD voor internet alleen is vrij kostelijk , maar misschien wel interessant voor mensen die veel reizen met een camper bijvoorbeeld of die ergens afgelegen wonen met anders een slechte internetconnectie. Nuja, ik ken de prijzen niet van buiten maar telenet zal ook ergens rond die prijs hangen, denk ik?
Uw bereidheid om te betalen is véél groter als er geen alternatieven zijn hé. België heeft een enorm goede coverage, maar ga eens naar platteland in Frankrijk, Spanje, laat staan USA & Afrika.

Viavia gehoord van iemand met een chalet in de Ardennen, die connectie heeft met starlink. Kan perfect Netflix kijken bvb.

Of de maritieme sector zoals @Multiboxer zegt. Momenteel connecteert Maersk zich bvb met de outdated concurrenten van SpaceX (enorm dure satelliet verbindingen, en in de havens met roamingcontracten)
Of in de lucht, airspace,... momenteel is er geen deftige connectiviteit in vliegtuigen. Dat gaat ook geen 10j meer duren eer die on board zijn hoor.

business kan echt wel nog fel groeien. En met dat geld kan je al eens een mislukte raket financieren.
 
is dit ergens live te volgen? of enkel op X
vorige poging was te volgen op You Tube maar dacht ergens gelzen te hebben dat Space X nu enkel nog op X live was te bekijken
Is redelijk wat coverage op youtube te vinden hiervan (inclusief uuuuuuuuuuuuuuren voorbeschouwing :love2:). NasaSpaceFlight channel op Youtube is waarschijnlijk de bekendste.

Vlucht is ondertussen uitgesteld naar zaterdag :(
 
booster ontploft na hot stage separation. Spaceship still going. Ben wel benieuwd hoe de launchpad er gaat uitzien na de launch.
Denk nu ook spaceship in trouble.
 
IK zat met de zoon te kijken naar het spacex youtube kanaal. En op T -2.00 ongeveer schakelt het over naar zijn stream ooit over crypto. Dacht even reclame, maar het bleef lopen.

Kanaal opnieuw geladen, nog steeds dat filmpje.
Lijkt mij dan geen officiële stream te zijn, hier via de SpaceX site gekeken en alles kunnen zien.
 
Goed om te weten. Ik wilde eigenlijk die ander youtube kanalen niet volgen omdat die mensen hun mond niet kunnen houden. Alleen spacex comms is genoeg.
 
Terug
Bovenaan