Snel warm water

Of de départ van de cv warmt op (door een drieweg die blijft hangen) dat is natuurlijk ook een buis. Eerst zien, dan geloven. Als de ww buis direct warm wordt moeten ze aan een eengreepskraan van de lavabo quasi direct warm water hebben...
Dan zouden ze na 60 seconden ook nog geen warm water hebben eh.
 
Dan zouden ze na 60 seconden ook nog geen warm water hebben eh.
Bij Vaillant gebeurt dit soms hoor. Depart komt eerst warm, helft gaat door wisselaar, andere helft naar cv, uiteindelijk komt dat water wel warm, maar niet heet, maar nogmaals van op afstand kan ik hier niet oordelen.
 
De 2e buis van links wordt direct warm: https://ibb.co/jvXLLvX
Deze gaat dan naar deze rode buis die naar boven gaat naar de badkamer: https://ibb.co/9pCJRp1

Onze boiler: https://ibb.co/7RjqyVY
OK dus de ketel kunnen we al uitsluiten. Duurt het even lang op alle kranen? Of enkel op de douche?

Ma dus die collector wordt gevoed door staalbuis van 1" ofzo? Heb je geen duidelijkere foto's van wat verder? Met close-ups ben je niet veel om een installatie te bekijken
 
Laatst bewerkt:
Op alle kranen... wat precies moet ik fotograferen? Ik zal anders eens een filmpje maken dit weekend.
 
Zet u toevoer leiding met sanitair warmwater die van de cv ketel komt eens aan de zijkant van u collector. Mss dat er terugslagklep in die kraantjes zit die het water tegen houden.
 
OK dus de ketel kunnen we al uitsluiten. Duurt het even lang op alle kranen? Of enkel op de douche?

Ma dus die collector wordt gevoed door staalbuis van 1" ofzo? Heb je geen duidelijkere foto's van wat verder? Met close-ups ben je niet veel om een installatie te bekijken
Die staalbuis gaat naar z'n badkamer als ik het goed begrijp...
 
Da's idd uw warm water en niet de depart.
Lijkt me wel maar nen 16 te zijn? Is wel heel klein voor san warm water.

Net even gekeken aansluiting is 1/2 duim voor san (mepla 20) en capaciteit is 17l/min warm water (geven wel geen temperatuur)
Is uwe warmtewisselaar niet vervuild / verstopt?

Edit ik lees net dat uw buis warm water depart wel warm wordt. Hoe warm? Handwarm?
Is het traject lang en ongeisoleerd?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me wel maar nen 16 te zijn? Is wel heel klein voor san warm water.

Net even gekeken aansluiting is 1/2 duim voor san (mepla 20) en capaciteit is 17l/min warm water (geven wel geen temperatuur)
Is uwe warmtewisselaar niet vervuild / verstopt?

Edit ik lees net dat uw buis warm water depart wel warm wordt. Hoe warm? Handwarm?
Is het traject lang en ongeisoleerd?
Is 20 en 26. De vraag is, wat doet dat stuk staalbuis daar tussen, en hoe lang is het?
 
Jah kan Nie missen dat lang duurt 😅 voel eens hoe lang het duurt tot dat die buis warm wordt waar ze aan die collector toe komt? Die staalbuis moet daar vantussen, en desnoods warm water langs links naar boven ipv eerst naar rechts en dan terug oversteken.. Nen alpex van 20 ipv did staalbuis is meer dan genoeg.
 
Dus de staalbuis is de oorzaak?

Met alle respect maar naar rechts of direct naar links zal hem 1 meter schelen. Veel winst doe je daar niet mee. Dit is gewoon (bijna) de kortste weg naar de badkamer hoor.

wat is een collector? 🤔
Als ik die staalbuis verwijder, dan giet het water natuurlijk in onze garage 🤔
 
Ok. Dus de oplossing is die staalbuis vervangen door een Alpex20? Want die geleidt het water beter en sneller?
 
Dus de staalbuis is de oorzaak?

Met alle respect maar naar rechts of direct naar links zal hem 1 meter schelen. Veel winst doe je daar niet mee. Dit is gewoon (bijna) de kortste weg naar de badkamer hoor.

wat is een collector? 🤔
Als ik die staalbuis verwijder, dan giet het water natuurlijk in onze garage 🤔
Hey anders moet je gewoon uw eigen gedacht doen dan en niet luisteren, veel succes!
 
Ok. Dus de oplossing is die staalbuis vervangen door een Alpex20? Want die geleidt het water beter en sneller?
Geen loodgieter ITT Brecht maar de diameter van die staalbuis is veel te groot waardoor er een grote hoeveelheid koud water eerst door uw buizen moet alvorens het warm water komt.
 
Hey anders moet je gewoon uw eigen gedacht doen dan en niet luisteren, veel succes!
Ik snap er echt niets van, voor mij is dit Latijn.

ok, dus die staalbuis is de oorzaak? Thanks.
Bedankt voor de uitleg RB26 👍

Ps: bij de vorige boiler was het wel onmiddellijk warm, maar die was dan veel ‘krachtiger’ ofzo? Die heeft hier volgens de vorige eigenaar 25 jaar prima gewerkt met direct warm water

PS2: even gemeten, diameter is 3,5cm

ps3: toch ook raar dat die loodgieter al 20 jaar actief is en geen probleem zag met die staalbuis
 
Laatst bewerkt:
Ik zie een afgekoppelde rode leiding, voort zelfde geld zat er een retourleiding al dan niet met thermosifon of een retourpomp.
 
Ik zal die loodgieter eens contacteren. Zo’n buis vervangen kan niet veel werk zijn en dan zien we direct of dit een oplossing biedt. Nogmaals bedankt voor de hulp 👍
 
Terug
Bovenaan