Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
borden plaatselijk verkeer geven weinig verschil, bijna iedereen negeert die omdat er toch geen controle op is.Een goed gemeentebestuur zou hier op hebben geanticipeerd met borden voor Plaatselijk Verkeer. Spijtig dat je weinig gehoor krijgt. Zoals anderen reeds zegden kan je er verder weinig aan doen helaas.
Sorry Carrion, maar dit vind ik nonsens. Als alle straten onderhouden worden met belastingsgeld, waarom uberhaubt eenderwelk voertuig of niet-plaatselijk verkeer ooit eenderwaar verbieden? Als je die redening tot het logische uiterste doortrekt, moet je gewoon 60% van alle verkeersborden verwijderen in ons land.Is naar mijn mening toch ook een geval van “ik wil geen verkeer in mijn straat” maar zelf vaker wel dan niet ook gewoon de kortste route op Waze volgen.
Zolang uw straat geen verboden toegang is kan je in mijn ogen zelfs niet van sluipverkeer spreken. Uw straat wordt net zo goed onderhouden met het belastingsgeld van anderen. Waarom zouden zij er dan geen gebruik van willen maken omdat jij geen drukte wil?
Is naar mijn mening toch ook een geval van “ik wil geen verkeer in mijn straat” maar zelf vaker wel dan niet ook gewoon de kortste route op Waze volgen.
Zolang uw straat geen verboden toegang is kan je in mijn ogen zelfs niet van sluipverkeer spreken. Uw straat wordt net zo goed onderhouden met het belastingsgeld van anderen. Waarom zouden zij er dan geen gebruik van willen maken omdat jij geen drukte wil?
Voor GPS apps zoals Waze maakt dit wel degelijk een verschil, omdat ze met die borden dan rekening houden in de routering. Natuurlijk rijden mensen uit de streek zonder Waze, en dat zijn diegene die zulke borden massaal negeren.borden plaatselijk verkeer geven weinig verschil, bijna iedereen negeert die omdat er toch geen controle op is.
Ik heb er hier in de buurt ook al genoeg genegeerd. Niet diegene die er voor een reden staan (woonwijk, straat die amper geschikt is voor 2 fietser,…), maar van die straten waar het overduidelijk is dat een van de bewoners van die straat de burgemeester/schepen goed kent en via een ons-kent-ons zo’n bord daar heeft laten plaatsen.Voor GPS apps zoals Waze maakt dit wel degelijk een verschil, omdat ze met die borden dan rekening houden in de routering. Natuurlijk rijden mensen uit de streek zonder Waze, en dat zijn diegene die zulke borden massaal negeren.
Straten eenrichtingsverkeer maken.Ik zie echt niet in wat je daar kan tegen doen. Het verkeer moet nog altijd passeren. En uiteindelijk zou zich dat terug moeten normaliseren, en mogelijks zelfs reduceren, na die werken.
Is een woonwijk…Ik heb een tijdje in dezelfde situatie gezeten en ben uiteindelijk verhuisd omwille van die reden, op de duur begon zelfs het zwaar verkeer in grote getale door mijn straat te rijden.
Wat kan helpen is bijvoorbeeld een stuk straat éénrichting te maken, maar dan moet je vooral zien dat je er zelf geen slachtoffer van wordt. Sinds Google Maps, GPS en Waze is half Vlaanderen eigenlijk een sluiproute geworden, enige wat je daar kan aan doen is gaan wonen in een woonwijk of doodlopende straat.