Screens ervaringen

Mijn ouders hebben Harol al 20j en nooit problemen mee gehad
Hebben vorig jaar zonnetent gezet en ook van Harol gekozen
 
Hier Winsol solarfix. Top product dat zonder breekwerken en elektriciteit werken geïnstalleerd wordt.
Heb er zelfs op de noordkant van de woning (altijd in de schaduw) en die gaan zelfs nu in de winter dagelijks op en neer zonder probleem.
 
Ik volg deze thread mee.
Recent ook offertes aangevraagd en deze lopen uiteen van 18.000 incl. tot 23.000 incl.

Vele verschillende merken.
Vereiste optie hier is automatisering via zonnecel.

Wij hebben 1 raampartij (6 ramen naast elkaar) van zo een 7,5m
Deze gaan ze opsplitsen in 2 of 3 partijen afhankelijk van de plaatser.

Nu heb ik nog maar van 1 offerte gehoord dat ze 'wegens de breedte van sommige screens toch persoonlijk een voorkeur zouden geven aan motoren aangesloten op het elektriciteitsnet'

De anderen spreken hier niet over of zou dit niet voor alle gebruikte motorisaties een probleem vormen?
 
Ik volg deze thread mee.
Recent ook offertes aangevraagd en deze lopen uiteen van 18.000 incl. tot 23.000 incl.

Vele verschillende merken.
Vereiste optie hier is automatisering via zonnecel.

Wij hebben 1 raampartij (6 ramen naast elkaar) van zo een 7,5m
Deze gaan ze opsplitsen in 2 of 3 partijen afhankelijk van de plaatser.

Nu heb ik nog maar van 1 offerte gehoord dat ze 'wegens de breedte van sommige screens toch persoonlijk een voorkeur zouden geven aan motoren aangesloten op het elektriciteitsnet'

De anderen spreken hier niet over of zou dit niet voor alle gebruikte motorisaties een probleem vormen?
Waar moet die screen anders zijn stroom halen?:unsure:

Wij hebben in onze living 12meter raam aan de oost/zuid kant.. Ik merk het verschil wel als de screen al dan niet naar beneden zijn of niet. Gisteren was het 23 graden binnen. Als ik geen screens zou hebben in de zomer zou ik zot worden.
 
Waar moet die screen anders zijn stroom halen?:unsure:

Wij hebben in onze living 12meter raam aan de oost/zuid kant.. Ik merk het verschil wel als de screen naar beneden zijn of niet. Gisteren was het 23 graden binnen. Als ik geen screen zou hebben in de zomer...

Haha herkenbaar. Wij hebben hier ook overal grote ramen en vorige zomer was het puffen!
In de winter zonder verwarming binnen altijd gezellig +22°C zonder bij te stoken.

Maar eenmaal de temperatuur buiten stijgt is het een vloek.

En de aangevraagde offertes zijn voor screens die een zonnepaneel hebben bovenop de kast vanwaar ze hun stroom trekken.

Geen breek- en aansluitingswerk vereist op deze manier.

Een meerprijs van 300-500 per screen afhankelijk van de plaatser.
 
Ik ga deze ook volgen. Zit zelf ook met een paar schuiframen aan de ZW kant (1x 180 en 1x 320 breed). Zou ook evt. voor solar optie willen gaan. Nog niet zelf gepolst though.
 
Weet ook dat er eigenlijk maar 2 fabrikanten zijn van motoren en dat de screendoeken ook niet zo veel verschillen tussen de "top-level" merken waaronder je ze koopt (Harol/PMP/Renson/...).

Zelf zou ik altijd bedraad werken (heb dat ook gedaan hier), de automatisatie zit 'em in de motoren (toch bvb de Somfy IO, met hun Tahoma Switch nu), niet de stroomvoorziening. Indien je Somfy RTX screens zou nemen, kan je de automatisatie alsnog sturen vanuit speciale componenten in je elektriciteitskast. Of specifieke aansturing in je domotica.
Als er geen bekabeling ligt wordt het een ander verhaal natuurlijk!

Zo'n zonnepaneelscreen werkt natuurlijk niet rechtstreeks op die zonnepanelen, maar heeft een ingebouwde batterij met een in de tijd afnemende capaciteit alsook een beperkt vermogen dat ie kan leveren. Het is daarom waarschijnlijk dat die ene plaatser het eerder afraadde (of meer batterij elementen wilde nemen).
 
Wij hebben onze screens bij zonweringofferte.be gehaald. Goede ervaringen mee.
Omdat wij geen kabels hadden daar en ook geen wilden trekken zijn we voor zonnepaneelscreens gegaan.
Alles werkt naar behoren. De bediening is met Somfy, zowel afstandsbediening als via de app.
De zonnepanelen zelf zouden van pol-mar-plast zijn.
We zijn er alleszins zeer tevreden van. En ze hebben zelf ook die zonnescreens op batterij uitvoerig getest vooraleer ze die gingen aanbieden.

Voor onze grootste ramen in de woonkamer hebben we nog geen screens gezet, eigenlijk zouden we graag zo'n zijwaartse screens gaan. Die in dezelfde richting openen als het schuifraam.
Renson biedt dit aan.
Maar daar blijken jammer genoeg nog geen positieve ervaringen mee te zijn, althans niet bij uitvoerig gebruik.
Want zoiets lijkt mij wel veel handiger dan een screen die verticaal werkt, zodat de doorgang naar buiten steeds vrij kan blijven.
 
Voor onze grootste ramen in de woonkamer hebben we nog geen screens gezet, eigenlijk zouden we graag zo'n zijwaartse screens gaan. Die in dezelfde richting openen als het schuifraam.
Renson biedt dit aan.
Maar daar blijken jammer genoeg nog geen positieve ervaringen mee te zijn, althans niet bij uitvoerig gebruik.
Want zoiets lijkt mij wel veel handiger dan een screen die verticaal werkt, zodat de doorgang naar buiten steeds vrij kan blijven.
Wij hebben een grote schuifraam op het westen staan, maar hebben er "gewoon" zonwerend glas in gestoken ipv een screen, om de redenen die je aangeeft.
Uiteindelijk gaan er wel bomen staan om het ondergaande zonlicht niet vlak erop te laten binnenkomen, maar ik ben in ieder geval benieuwd wat dat deze zomer (zonder zonwerende bomen) gaat geven...
 
Kost een pak geld maar beste investering ooit op onze living in de zuidkant.
Zou eens moeten zien wat de onze zijn. ( zijn ook wel op zonne energie ).
Enigste nadeel met het schuifraam, kan je idd niet naar buiten als het naar beneden is...
 
Weet ook dat er eigenlijk maar 2 fabrikanten zijn van motoren en dat de screendoeken ook niet zo veel verschillen tussen de "top-level" merken waaronder je ze koopt (Harol/PMP/Renson/...).

Zelf zou ik altijd bedraad werken (heb dat ook gedaan hier), de automatisatie zit 'em in de motoren (toch bvb de Somfy IO, met hun Tahoma Switch nu), niet de stroomvoorziening. Indien je Somfy RTX screens zou nemen, kan je de automatisatie alsnog sturen vanuit speciale componenten in je elektriciteitskast. Of specifieke aansturing in je domotica.
Als er geen bekabeling ligt wordt het een ander verhaal natuurlijk!

Zo'n zonnepaneelscreen werkt natuurlijk niet rechtstreeks op die zonnepanelen, maar heeft een ingebouwde batterij met een in de tijd afnemende capaciteit alsook een beperkt vermogen dat ie kan leveren. Het is daarom waarschijnlijk dat die ene plaatser het eerder afraadde (of meer batterij elementen wilde nemen).
Heb je goede ervaring met pmp(polmarpast uit waregem)? Ik vind niets terug op fora. Werd voorgesteld door onze lokale gereputeerde rameninstallateur
Bij ons zit de elektrische voeding klaar. Welk type somfy motoren bestaan er?
Een somfy smoove controller werd voorgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een groot schuifraam van 4,7m breed en heb daar een windbestendige (ik woon in een dakappartement) screen laten inzetten. Screen is van Luxaflex uit 1 stuk en is met Somfy IO motor,
Elektriciteit was al aanwezig op buitenmuur.
Heeft me vorig jaar €2000 gekost en ik hoop er toch veel genot van te hebben volgende zomer.
 
Succes ermee! Ik denk dat het merk van screen echt niet veel uitmaakt als de motor maar goed is en je een zipscreen neemt indien nodig (wind). En goede plaatsing is belangrijk, al leek me dat nu niet zo moeilijk om te doen eerlijk gezegd.
 
Vorige woning was het verano zip-screens (werken met somfy motoren).
Zeer tevreden van. 1 raam was voorzien met verduisterende doek en dat was dan ook echt pikke donker in die kamer.
Totaal waren het 13 screens.

Nu zijn het harol screen sc1000-zip. Dacht ook dat die somfy motoren hebben. Totaal een 8 screens

Reden waarom het een ander merk is, omdat we een andere ramenplaaters gekozen hebben.

Beide screens voorzie ik met bedrade motor, die je zelf aanstuurt. Logica van de screens voorzie ik dan met domotica.

Nu verwacht ik niet veel wereldschokkende zaken tussen de screens.
 
Weet ook dat er eigenlijk maar 2 fabrikanten zijn van motoren en dat de screendoeken ook niet zo veel verschillen tussen de "top-level" merken waaronder je ze koopt (Harol/PMP/Renson/...).

Inderdaad. Meesten werken gewoon met Somfy motors en Sergé doeken.

Verschil tussen Renson en Harol is misschien een schroefje dat je bij Renson niet ziet.
Daar betaal je dan wel ruim 15% meer voor.

Ik zou altijd voor Harol gaan.
 
Terug
Bovenaan