Screens ervaringen

Wie heeft er ervaring met verduisterende screens? Omdat ik al heb gelezen dat fabrikanten er geen garantie op geven etc. Wel al van 10 jaar geleden.
 
Wie heeft er ervaring met verduisterende screens? Omdat ik al heb gelezen dat fabrikanten er geen garantie op geven etc. Wel al van 10 jaar geleden.
Was destijds inderdaad zo dat ze dit niet willen plaatsen omdat die dingen niet bestand zijn tegen wind.
 
Hier hebben wij screens van PMP. Ingebouwd in de spouw
Met een Soltis 86 doek.
BESTE INVESTERING OOIT!

Wij sturen deze aan via onze domotica, volledig bedraad. Als we er geen zouden gehad hebben zou ik mijzelf echt voor de kop geschoten hebben.
Maakt echt een super groot verschil.
 
Ze zijn vandaag bij ons vandaag de harol screens aan het plaatsen.
Niet direct tevreden:

** Meest eenvoudige raam (screen in de dag): screen past er niet tussen. Ze willen de kast in hun werkplaats versmallen /affrezen: ben hier niet direct voorstander van.
** Ander raam: Screen op de dag: installateur vind het raar dat er zo veel 'baksteen' nog vrij is toz de zijgeleider (komt niet uit met zijkant baksteen). Na telefoon met hun baas: Zouden deze later vervangen door een dikkere geleider. Reden: ze willen niet boren te dicht bij zijkant baksteen.

Link foto's:
https://drive.google.com/file/d/1GwgAv5VWQh-0HDJjiy1OQigkTIgnVVYW/view?usp=sharing, https://drive.google.com/file/d/1cw6yVcaKZye6SvAhsovE9qil2G-mLxU_/view?usp=sharing

Wat is jullie opinie?
 
Laatst bewerkt:
Nog extra probleem bij uitvoering (zie post hierboven): Bij alle screens in de dag zouden ze op de dag een opbouw elektrische doos plaatsen.
Nochtans is de voeding perfect beschikbaar in de dag zijkant thv. locatie screen (kan perfect esthetisch ingewerkt worden).
Heb deze uitvoering geweigerd. Ze zijn huiswaarts gekeerd met 2 van de 4 screens geplaatst. En deze 2 geplaatste zijn niet geconnecteerd (want ik weigerde opbouw elektrische doos).
Mail gestuurd naar plaatser met opmerkingen. Heb ook gemaild en gebeld naar Harol (producent) voor assistentie (volgens mij worden de regels van de goede praktijk niet gevolgd).
 
Laatst bewerkt:
Screens zijn geplaatst (met veel gedoe zoals hierboven beschreven).
Belangrijkste is dat het effect op het binnenklimaat wel goed merkbaar is.
Er zit een ferm prijskaartje aan maar doet uiteindelijk zijn werk (vs een airco die energie verbruikt).
 
Hier is de gelijkvloers voorzien van screens sinds begin mei.
Belisol - 2,5 maand tussen ondertekening offerte en plaatsing
Wilms screens, Somfy motoren

Beste investering ooit :love::love::love:
 
Binnenkort verhuizen wij naar huis met veel ramen op zuiden en westen, zullen dus ook screens nodig hebben. Kan iemand bedrijven aanraden regio Gent? Ik betaal liever iets meer voor een fijlloze plaatsing en opvolging, dan dat er vodden van komen.
 
Net offerte gehad voor renson fixscreen 100 slim ms7a met detectomotor.
In totaal 40 m2 ramen ongeveer over 11 ramen. Prijs +- 19000 euro ex btw.
Ik verschoot wel even van de prijs… zijn precies van goud.
 
Net offerte gehad voor renson fixscreen 100 slim ms7a met detectomotor.
In totaal 40 m2 ramen ongeveer over 11 ramen. Prijs +- 19000 euro ex btw.
Ik verschoot wel even van de prijs… zijn precies van goud.
Offertes varieerden hier ook wild met een verschil van tot 8.000 tussen de duurste en goedkoopste.
Heb waarschijnlijk 15 firma's aangeschreven.

Ik heb het net even nagekeken en 12 ramen, 52m² - allemaal gelijkvloers met Somfy motoren, domotica en motor op batterij/zonnepanelen

Incl. 6% btw was onze keuze uiteindelijk zo een 18.400 EUR

De hoogste offerte herinner ik mij was 26.000 ofzo.
 
Anno 2023 zijn wij opzoek naar screens voor het bovenverdiep (i.e., de slaapkamers). Het zouden witte screendoeken moeten zijn (ramen zijn wit en nieuwe ramen ook, ook de rolluiken beneden zijn wit). Maakt het uit bij welke we gaan? Ik vind Somfy, Winsol, Renson.
 
Anno 2023 zijn wij opzoek naar screens voor het bovenverdiep (i.e., de slaapkamers). Het zouden witte screendoeken moeten zijn (ramen zijn wit en nieuwe ramen ook, ook de rolluiken beneden zijn wit). Maakt het uit bij welke we gaan? Ik vind Somfy, Winsol, Renson.
Meestal gebruiken ze dezelfde onderdelen. Het is vooral de behuizing dat anders is.

Wij hebben nu Harol screens SC1000 ZIP (gekozen omdat onze ramenplaatser hier mee werkte). Doek is van Serge en motor is Somfy
Vorige bouw had ik screens van verano. Dat waren ook Serge doeken en motors van Somfy.

Ik had wel eens gehoord dat je bij witte screens moeilijk kunt buiten zien overdag. S'nachts kun je dan wel makkelijk buiten zien en van buiten moeilijk naar binnen. Dus net omgekeerd tov donkere screens (zoals zwart). Is maar iets om even rekening mee te houden of achter te polsen. :)
 
Mja dat ons minder uit gezien het voor de slaapkamers is. Daar zitten we niet echt vaak overdag 😉
Was maar om mee te geven, zodat je het weet. ;)
Wij hebben dat eens gehoord van een verkoper.

Wij hebben voor onze slaapkamer geopteerd voor een volledig verduisterde screen. De andere slaapkamers niet.
 
Wij hebben een grote schuifraam op het westen staan, maar hebben er "gewoon" zonwerend glas in gestoken ipv een screen, om de redenen die je aangeeft.
Uiteindelijk gaan er wel bomen staan om het ondergaande zonlicht niet vlak erop te laten binnenkomen, maar ik ben in ieder geval benieuwd wat dat deze zomer (zonder zonwerende bomen) gaat geven...
Hoe zijn er ervaringen met het zonwerend glas?
Hier alvast positief. Onze schuifraam achteraan heeft zonwerend glas en wij merken een gigantisch verschil met de keuken waar dat nog niet het geval is.
 
Terug
Bovenaan