Screens ervaringen

Binnenkort verhuizen wij naar huis met veel ramen op zuiden en westen, zullen dus ook screens nodig hebben. Kan iemand bedrijven aanraden regio Gent? Ik betaal liever iets meer voor een fijlloze plaatsing en opvolging, dan dat er vodden van komen.
Baert zonnewering in lochristi. Zowel wij, als onze 2 buren hebben daar goeie ervaring mee.
 
Hoe zijn er ervaringen met het zonwerend glas?
Hier alvast positief. Onze schuifraam achteraan heeft zonwerend glas en wij merken een gigantisch verschil met de keuken waar dat nog niet het geval is.
Positief, maar verre van voldoende. Onze schuifraam op WNW heeft dus zonwerend glas (geen idee welke factor juist natuurlijk...) maar het doet niet genoeg. Het verschil is inderdaad wel voelbaar, maar het helpt natuurlijk niet dat we ook nog reflectie hebben van het even groot raam gericht op NNO waar de ondergaande zon ook op valt.
Een luifel gaat hier echt een heel groot verschil maken totdat de zon echt laag staat.
 
Een vraag voor de mensen met screens op zonnecellen van Winsol/Renson/Harol: hoe hoog is die bak die ze bovenaan plaatsen?
Lijkt me vrij stevig... valt het op als je van binnen naar buiten kijkt of is het te verwaarlozen?
 
Hier renson Fix100 aan de aanbouwleefruimte. 1x 5m breed, en 1x 3m breed. en een kleinere raam.

Heb deze expres in opbouw laten plaatsen voorzijde.
(zwarte alu schuiframen) zwarte screens, Heb ook snelbouw van 19cm gebruikt. (omdat het voor mezelf is!) +10cm isolatie en dan de gevelsteen.

Dus de screens zitten een 25cm voor het glas, en dit geeft volgens mij nog een extra koeling. (zeer tevreden van deze screens)
Ik hou wel van een "hufterproof" concept. deze zijn gewoon elk apart aangesloten en elk een eigen schakelaar. 1990's tech.

Gaat nooit kapot werkt altijd.
 
Een vraag voor de mensen met screens op zonnecellen van Winsol/Renson/Harol: hoe hoog is die bak die ze bovenaan plaatsen?
Lijkt me vrij stevig... valt het op als je van binnen naar buiten kijkt of is het te verwaarlozen?
Wij hebben zulke met zonnecellen. Je ziet het wel van binnen want het hangt bij ons zo’n 5cm voor het raam. Maar het valt niet op als je het niet weet. Het gaat op in het geheel.

Edit: @Heimlar net eens gekeken en het is eerder 10cm dat het er voor hangt. Dus wel wat.
Maar het stoort mij totaal niet. Het is ook in dezelfde kleur als het raamframe waardoor het niet opvalt.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben zulke met zonnecellen. Je ziet het wel van binnen want het hangt bij ons zo’n 5cm voor het raam. Maar het valt niet op als je het niet weet. Het gaat op in het geheel.

Edit: @Heimlar net eens gekeken en het is eerder 10cm dat het er voor hangt. Dus wel wat.
Maar het stoort mij totaal niet. Het is ook in dezelfde kleur als het raamframe waardoor het niet opvalt.
Is dat met zonnecellen dan zoveel breder?
 
Is dat met zonnecellen dan zoveel breder?
Geen idee. Bij ons komt het vooral doordat het opbouw is. En we hebben geen stuk van de muur weggehaald om die screens te plaatsen. Ik heb niet vergeleken met andere screens om te zien of ze nu groter zijn of niet.
 
Iemand recent een offerte verkregen voor screens? We twijfelen hier wat tussen airco en screens dus we zijn op zoek naar wat richtprijzen om een ruw idee te krijgen. Volgens livios een 1000 euro voor een 1m breed screen voor een raam tot de vloer? (In het airco topic worden gretig prijzen gedeeld dus daar hebben we al een idee van.)
 
Iemand recent een offerte verkregen voor screens? We twijfelen hier wat tussen airco en screens dus we zijn op zoek naar wat richtprijzen om een ruw idee te krijgen. Volgens livios een 1000 euro voor een 1m breed screen voor een raam tot de vloer? (In het airco topic worden gretig prijzen gedeeld dus daar hebben we al een idee van.)
Wij hebben er naar gekeken voor onze nieuwbouw, dat gaat dan over inbouw.

5 screens type RENSON fixscreen 100 slm ms7B, 2 x 225cm x 100cm, 2 x 145cm x 100cm en 1 x 145cm x 140cm: €6500 excl btw enkel voor de screens, niet voor aanpassingen aan het huis zelf (voorzien voeding, isolatie, ...)
 
Iemand recent een offerte verkregen voor screens? We twijfelen hier wat tussen airco en screens dus we zijn op zoek naar wat richtprijzen om een ruw idee te krijgen. Volgens livios een 1000 euro voor een 1m breed screen voor een raam tot de vloer? (In het airco topic worden gretig prijzen gedeeld dus daar hebben we al een idee van.)
Eerst screens en dan airco.
Je moet in eerste instantie opwarming van de woning aanpakken voor je gaat beginnen koelen.

Wij hebben sinds een aantal jaar screens en dat helpt toch serieus. Een airco is nog steeds een optie maar we voelen de noodzaak toch minder dus blijven we het maar wat uitstellen.
 
Anno 2023 zijn wij opzoek naar screens voor het bovenverdiep (i.e., de slaapkamers). Het zouden witte screendoeken moeten zijn (ramen zijn wit en nieuwe ramen ook, ook de rolluiken beneden zijn wit). Maakt het uit bij welke we gaan? Ik vind Somfy, Winsol, Renson.

Hier is de gelijkvloers voorzien van screens sinds begin mei.
Belisol - 2,5 maand tussen ondertekening offerte en plaatsing
Wilms screens, Somfy motoren

Beste investering ooit :love::love::love:
Wij hebben deze 👆, en voor zover ik me kan herinneren, konden we de kleuren kiezen -- Nog steeds zeer tevreden van, ondanks dat er al twee na vorige zomer in panne gevallen zijn door de motor, eens de mannen van Belisol gevonden hadden wat er mis was, was het wel snel opgelost.
 
Wij hebben deze 👆, en voor zover ik me kan herinneren, konden we de kleuren kiezen -- Nog steeds zeer tevreden van, ondanks dat er al twee na vorige zomer in panne gevallen zijn door de motor, eens de mannen van Belisol gevonden hadden wat er mis was, was het wel snel opgelost.
*de vertegenwoordiger van Somfy want de installateurs van Belisol waren niet zeker of het probleem aan de batterij lag of aan het zonnepaneel :unsure:
 
Eerst screens en dan airco.
Je moet in eerste instantie opwarming van de woning aanpakken voor je gaat beginnen koelen.

Wij hebben sinds een aantal jaar screens en dat helpt toch serieus. Een airco is nog steeds een optie maar we voelen de noodzaak toch minder dus blijven we het maar wat uitstellen.
In theorie akkoord. We hebben al zonwering op het zuiden en op het verdiep ook op het oosten (geen ramen op het westen). Het gaat dus om een beperkte raamoppervlakte gelijkvloers in het oosten die toch voor redelijk wat opwarming zorgt beneden, waarna die warmte naar boven trekt. In de leefruimte hebben we hier geen hinder van, slaapkamers wel. Bovendien moeten we verwarming voorzien voor een zolderrenovatie en overwegen we daar dus een luchtlucht warmtepomp te plaatsen, waarmee we ook wat kunnen koelen in de zomer. Dus dan is 3k+ aan screens die het probleem niet volledig oplossen + x euro aan CV op zolder misschien niet de beste investering...en kunnen we misschien beter direct daar (en evt. ook op de eerste verdieping) airco voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een eerste offerte gehad voor onze 2 schuiframen van Winsol. 280x230 breed zijn de ramen.
Elektrisch komt het op het 4100euro excl. BTW en solar op 4500euro excl. BTW.

Ik ga nog wat andere offertes opvragen ook. Van de meeste lees ik dat Renson en Harol de beste kwaliteit zou hebben?
 
Voor screenmotoren zijn er maar twee merken, Somfy en een andere. Somfy is de meest gebruikte.

Voor screendoeken heb je ook maar een paar steeds weerkerende merken/producenten. Je merkt dat aan dezelfde naamgeving (bvb Serge).
Het verschil in "merk" zit hem dus vooral in de screenkast, misschien het (fix/zip/...) failsysteem en dat is het zowat.
 
Hier het merk Brustor. Heel content van. 2 schuifdeuren + 2 grote ramen: Z - ZW.

1 van de schuifdeuren gebruiken we om naar ons te terras te gaan dus hier hebben we de screen in 2 opgeplitst zodat het "fixe" deel niet iedere keer mee naar omhoog moet.

We wilden later ook de kamers voorzien van screens maar sinds dat de muggen kozijns er hangen, voelen we eerlijk ook al een verschil :). Dus momenteel laten we dit zo.
 
Het enige waar wij nog mee zitten, is dat er nog een vliegenraam geplaatst wordt voor ons schuifraam. De kast ging mooi tussen de stenen passen, maar als daar nog een vliegenraam tussen zit, gaat het ~2-3cm uitsteken denk ik.
Maar eerlijk gezegd zie ik het ook niet zitten om aan ons schuifraam naar het terras geen vliegenraam te steken. Dat zal regelmatig 's avonds openstaan wanneer het afkoelt en ik hoef geen insecten in huis. Door het screendoek komt er misschien ook wel wind, maar ik gok een stuk minder en om dan in den donker te zitten...
 
Iemand ervaring met het merk Borozo? Dit zou voor dezelfde afmetingen van screens zeker 1500 excl. goedkoper zijn dan Renson. Maar ik vind er vrij weinig over terug.
 
Het enige waar wij nog mee zitten, is dat er nog een vliegenraam geplaatst wordt voor ons schuifraam. De kast ging mooi tussen de stenen passen, maar als daar nog een vliegenraam tussen zit, gaat het ~2-3cm uitsteken denk ik.
Maar eerlijk gezegd zie ik het ook niet zitten om aan ons schuifraam naar het terras geen vliegenraam te steken. Dat zal regelmatig 's avonds openstaan wanneer het afkoelt en ik hoef geen insecten in huis. Door het screendoek komt er misschien ook wel wind, maar ik gok een stuk minder en om dan in den donker te zitten...
Wij gebruikken het screen als vliegenraam 'savonds. Ze zijn grijs en eerlijk gezegd is er in de zomer lang genoeg licht om niet de indruk te hebben dat we in het donker zitten.
 
Terug
Bovenaan