Screens ervaringen

Ik zet de screens 's avonds open om significant meer frisse lucht binnen te kunnen trekken langs die ramen. Dus ik zou dat niet algemeen aanraden hoor.
Idd, meer frisse lucht als het volledig open sta. Er is wel degelijk een verschil tussen vliegenraam en screen hiervoor. Wij laten hier 's nachts alles volledig open staan (met screens) en dit is ruim voldoende om ons huis te koelen. Ik kan mij wel inbeelden dat dit nier overal mogelijk is.

Is een persoonlijke keuze dus.
 
Ik zet de screens 's avonds open om significant meer frisse lucht binnen te kunnen trekken langs die ramen. Dus ik zou dat niet algemeen aanraden hoor.
Thanks. Dan is het een kwestie looks vs functionaliteit. Maar ik denk dat we dan maar de bluts met de buil nemen. Tegen de avond zit de zon niet meer op onze schuiframen en dan is het wel handig om van uit de keuken via de schuifhor naar het terras te gaan om daar te eten. Elke keer die screen op en af of rondgaan via de achterdeur is ook niet handig.
 
En komt daar nog veel lucht door?
Vorige woning had ik geen vliegenramen voorzien omdat er screens waren. Dus dacht om de screens als vliegenraam te gebruiken.
Maar was geen goed idee. Onze luchtstroming was toch enorm beperkt.

Nieuwe woning hebben we dus screens en vliegenramen voorzien.
 
Ik volg deze thread mee.
Recent ook offertes aangevraagd en deze lopen uiteen van 18.000 incl. tot 23.000 incl.

Vele verschillende merken.
Vereiste optie hier is automatisering via zonnecel.

Wij hebben 1 raampartij (6 ramen naast elkaar) van zo een 7,5m
Deze gaan ze opsplitsen in 2 of 3 partijen afhankelijk van de plaatser.

Nu heb ik nog maar van 1 offerte gehoord dat ze 'wegens de breedte van sommige screens toch persoonlijk een voorkeur zouden geven aan motoren aangesloten op het elektriciteitsnet'

De anderen spreken hier niet over of zou dit niet voor alle gebruikte motorisaties een probleem vormen?
Welke screens hebben jullie uiteindelijk genomen en hoe bevallen deze?

Wij moeten ook screens gaan plaatsen met zonnecellen :/
 
Welke screens hebben jullie uiteindelijk genomen en hoe bevallen deze?

Wij moeten ook screens gaan plaatsen met zonnecellen :/
Belisol, zijn Wilms screens met somfy motoren.

Screens: topkwaliteit.
Motoren: er zijn onder garantie twee zonnecellen/batterijen vervangen omdat dit maandagmodellen waren.

Voor de rest heel tevreden.
 
Zeker dat je screens op zonne energie nodig hebt?

Wij hebben ook screens laten plaatsen en zolang je binnen op dezelfde muur een stopcontact hebt kunnen sommige firma's dat onzichtbaar installeren op stroom. Die kabel gaat door de spouw.
 
Zeker dat je screens op zonne energie nodig hebt?

Wij hebben ook screens laten plaatsen en zolang je binnen op dezelfde muur een stopcontact hebt kunnen sommige firma's dat onzichtbaar installeren op stroom. Die kabel gaat door de spouw.
Iemand die dit kan beamen? Of is dit ‘gepruts’ en vragen om problemen?
 
Ik ben zelf pietje precies en dit is toch heel goed gedaan. Zie je letterlijk niets van. Buiten achter de geleider boren ze gaatje in gevelsteen tot in spouw. Binnen aan stopcontact boren ze door binnenmuur naar buiten. Dan "vissen" ze de kabel naar binnen en sluiten ze aan. Gaatje wordt met PUR gedicht.

Zie je dus 0,0 van. Niet elke firma doet dit dus zeker navragen.
 
Deze week ook eens beginnen kijken om screens te laten plaatsen.

Harol offerte:
3,6mx2,3m + 2x (1,25mx1,25m)
Alle 3 met zonnepaneel, 5% doek, afstandsbediening: €4000 excl (bij benadering)

Voor de goedkoop moet ge geen screens plaatsen. Maar gaarstoven in de zomer met uw ramen recht op het zuiden zonder ook maar iets van bescherming is ook niet gezellig natuurlijk. 🫠
 
Deze week ook eens beginnen kijken om screens te laten plaatsen.

Harol offerte:
3,6mx2,3m + 2x (1,25mx1,25m)
Alle 3 met zonnepaneel, 5% doek, afstandsbediening: €4000 excl (bij benadering)

Voor de goedkoop moet ge geen screens plaatsen. Maar gaarstoven in de zomer met uw ramen recht op het zuiden zonder ook maar iets van bescherming is ook niet gezellig natuurlijk. 🫠
Wacht tot ge prijs vraagt voor ramen van 6m hoog :p
 
Screens voor ramen op het Oosten, is dat zinvol voor in de zomer of total waste of money ? Gaat over een raam van 2,5m breed op 2,3m hoog en één van 1,13m breed op 1,31m hoog. Is nieuwbouw van 2022 en vorige zomer was het binnen toch nog te warm naar mijn goesting. Vandaar dat ik eens aan het kijken ben voor screens voor die 2 ramen op het Oosten, omdat ik vermoed dat er vandaar toch nog redelijk wat warmte ontwikkeling is. Maar gezien de prijs wil ik toch weten of dit een beetje zinvol is.

Ik heb momenteel rolluiken op al mijn ramen op het Zuiden.
 
Screens voor ramen op het Oosten, is dat zinvol voor in de zomer of total waste of money ? Gaat over een raam van 2,5m breed op 2,3m hoog en één van 1,13m breed op 1,31m hoog. Is nieuwbouw van 2022 en vorige zomer was het binnen toch nog te warm naar mijn goesting. Vandaar dat ik eens aan het kijken ben voor screens voor die 2 ramen op het Oosten, omdat ik vermoed dat er vandaar toch nog redelijk wat warmte ontwikkeling is. Maar gezien de prijs wil ik toch weten of dit een beetje zinvol is.

Ik heb momenteel rolluiken op al mijn ramen op het Zuiden.

In de zomer ga je op de ramen in het oosten best wel wat warmte binnen halen. Wij hebben een grote raampartij op de zuid - en oostkant, maar toch enkel screens voorzien aan de zuidkant daar we een redelijk wat bomen hebben aan de oostkant.
 
Terug
Bovenaan