Screens ervaringen

Wij hebben screens van Roma. Op zich wel content van. Kan natuurlijk niet echt vergelijken.

Deze even thread terug bovenhalen nu onze huisjes weer leuk in de zon staan te branden :D

Wij hebben al enkele jaren de zon goed buiten kunnen houden met "raam screens" van https://suneclipse.be/, maar zouden nu toch voor een permanente oplossing willen gaan door echte screens te plaatsen. Ook omdat we de slaapkamers van de kinderen niet 100% donker krijgen.

Hierbij heb ik de volgende vragen:
  • Welke merken zijn goed, welke best vermijden?
  • Zijn er nadelen aan screens met zonnecel en batterij? Tenzij de installateur kan garanderen dat er geen enkel kabeltje of kabelgoot te zien zal zijn (binnen of buiten) zou ik toch deze optie willen kiezen.
  • Kan iemand installateurs aanraden regio Hageland omstreken?

Thanks!

Nadeel aan zonnecel met batterij -> die batterij zal het ooit begeven, het is toch een pak prijziger (toch snel 200 a 300 euro er bij per screen) en de 'bak' is ietsjes groter.

Hier ook lang getwijfeld en wat firma's bekeken. Uiteindelijk gekozen voor een firma, die perfect de kabels kon geleiden naar de stopcontacten zonder dat dit zichtbaar was. Screens die naast elkaar stonden (ramen met wat muur tussen), konden ze met elkaar verbinden door de spouwmuur. Idem voor onze zonneluifel. Geen draadje zichtbaar, alles dmv camera's door de spouwmuur gestoken en verbonden.

Iemand die hier Roma's heeft hangen?
Je vindt daar niet zoveel ervaringen over in vergelijking met een Harol of Renson. Terwijl ze zich precies toch naast of boven die merken positioneren.

Prijs zit iets boven Harol, en stukken onder Renson.
Nuja, uiteindelijk is het allemaal min of meer hetzelfde. Werken zullen ze allemaal wel doen.
Hoe kom je bij Roma terecht als ik vragen mag? :)

Hoe kom je bij Roma terecht als ik vragen mag? :)
Verschillende offertes gevraagd bij verschillende winkels. En eentje daarvan verdeelde toevallig Roma.
Zelf nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Ondertussen hangen ze hier ook enkele weken. Had ik al langer moeten doen.
Groot verschil!

Nadeel aan zonnecel met batterij -> die batterij zal het ooit begeven, het is toch een pak prijziger (toch snel 200 a 300 euro er bij per screen) en de 'bak' is ietsjes groter.

Hier ook lang getwijfeld en wat firma's bekeken. Uiteindelijk gekozen voor een firma, die perfect de kabels kon geleiden naar de stopcontacten zonder dat dit zichtbaar was. Screens die naast elkaar stonden (ramen met wat muur tussen), konden ze met elkaar verbinden door de spouwmuur. Idem voor onze zonneluifel. Geen draadje zichtbaar, alles dmv camera's door de spouwmuur gestoken en verbonden.
Heb je toevallig contact gegevens van deze firma? Thanks!

Iemand ervaring met ‘grotere’ screens en recente offertes?

We hebben deze week een eerste afspraak met aannemer gehad voor onze nieuwbouw, maar hierbij moeten we nog kiezen of we al dan niet screens of rolluiken of niks willen.

Als ik tegen collega’s of vrienden begin over screens, dan is het altijd van “dat kost keiveel”, maar ik heb er nog nooit prijzen van gezien.

Bestaat er geen site waar ik wat afmetingen kan invullen voor een geschatte prijs? Momenteel te druk om effectief afspraken in te boeken.

Perceel is op een hoek en zijgevel links die vooral in het W ligt en dus groot deel van de dag zon vangt.
Volgens plan ramen van 260 x 493 (gelijkvloers) en 220 x 493 (eerste) denk ik wel dat we best iets voorzien om de zon zo veel mogelijk buiten te houden…

Denk dat je altijd moet rekenen op 1000 a 1500 excl. Btw per screen. Zelf voor grotere.

Zal wel nog meer zijn. Hier was het 4500euro voor 2 ramen van 230x280. Dus een 1850euro excl. btw per raam. Met ramen van 5m wordt dat een stuk duurder. Mogelijks moet er halverwege nog een geleider komen.

Iemand ervaring met ‘grotere’ screens en recente offertes?

We hebben deze week een eerste afspraak met aannemer gehad voor onze nieuwbouw, maar hierbij moeten we nog kiezen of we al dan niet screens of rolluiken of niks willen.

Als ik tegen collega’s of vrienden begin over screens, dan is het altijd van “dat kost keiveel”, maar ik heb er nog nooit prijzen van gezien.

Bestaat er geen site waar ik wat afmetingen kan invullen voor een geschatte prijs? Momenteel te druk om effectief afspraken in te boeken.

Perceel is op een hoek en zijgevel links die vooral in het W ligt en dus groot deel van de dag zon vangt.
Volgens plan ramen van 260 x 493 (gelijkvloers) en 220 x 493 (eerste) denk ik wel dat we best iets voorzien om de zon zo veel mogelijk buiten te houden…
Hier hebben wij gemiddeld €1335 excl btw betaald per screens (8 in totaal). Grootste screen is 260x440.
Helaas heb ik enkel een totaal prijs.
Zijn harol sc1000.

Collega’s hebben gelijk, screens zijn duur.
Maar in mijn vorige woonst hadden we screens en was terug een must bij de nieuwe.
Ik vind dat je daarmee een zeer aangenaam binnenklimaat mee behaald.

Roma: +- €1800 excl voor een raam van 3,6x2,3 hier. Non-solar variant.
Renson was nog eens €400 erbij.

Een offerte vragen hoeft echt niet veel tijd te kosten uiteindelijk, en dan heb je tenminste een goed idee van de kost. Spring eens binnen in een winkel en op 10 minuten is dat gefixed.

Screens van Harol hier. Na 4 jaar nog geen problemen. Ik zou ze wel enkel als opbouw zetten dus buiten het raamframe, wij hebben ook 1 raam waar ze tegen het raam zitten (in de dag), maar dan nemen ze licht weg en hoor je ze meer.

Alright, ondertussen al een drietal goed aangeschreven installateurs laten langskomen voor informatie en een offerte. Bij elk kwamen we tot dezelfde conclusie dat rolluiken het beste aansluiten aan onze wensen, namelijk maximaal de zon blokkeren tijdens de zomermaanden en minimaal lichtinval voor de slaapkamers. Enige "nadeel" bij rolluiken is dat de kast wat groter zal zijn.

Elke installateur raadde ons aan om rolluiken op netstroom te nemen. Diegene met een zonnepaneel en batterij zijn in ons geval gemiddeld een €200 duurder, en bij intensief gebruik mag je in het slechtste geval na 5 jaar de batterij al vervangen. Zo'n batterij kost al makkelijk €100, bij meerdere rolluiken wordt dit al een aardige (terugkerende) kost. Voor ons geen probleem, op één raam na hebben al onze ramen een stopcontact in de buurt. Dat 1ne raam dat geen stopcontact in de buurt heeft zal wel uitgerust worden met een zonnepaneel en batterij, maar dit raam bevindt zich in de nachthal op de bovenste verdieping en zal bij heet weer gewoon permanent dicht blijven, anders altijd open. Deze zal dus amper gebruikt worden dus daar maak ik mij ook niet zoveel zorgen over slijtage.

Enige vraag die resteert is, gaan we voor een installatie in de dag, of een installatie op de dag? Elke installateur had hier een andere mening over. Iemand die hier zijn ervaring of kennis over kan delen?

Wij hebben reeds één offerte binnen. 7 rolluiken met elk ongeveer dezelfde afmeting (95cm x 150cm), waarvan ééntje op zonne-energie, komt op ±€6050 inclusief plaatsing en materiaal kost. Is dit beetje een oké prijs?

Bedankt!

Screens van Harol hier. Na 4 jaar nog geen problemen. Ik zou ze wel enkel als opbouw zetten dus buiten het raamframe, wij hebben ook 1 raam waar ze tegen het raam zitten (in de dag), maar dan nemen ze licht weg en hoor je ze meer.

wat bedoel je precies met meer lawaai? Bij het sluiten/openen dan?

Hier bewust gekozen in de dag en vind dat toch een pak mooier/minder lomp dan op de dag.

Net een screen laten plaatsen van Winsol, te vroeg om al iets te zeggen, maar heel proper gedaan en vriendelijke gasten

Is dat niet marginaal klein? Bij ons toch geen reden om voor opbouw te gaan. :)

Hier hebben wij screen in de dag.
Ik merk naar lichtinval geen verschil met de ramen die geen screens hebben bij ons.
U raam zit inderdaad een stukje dieper, maar je spreekt hier over enkele cm’s.

Alsook naar geluid zijn die amper hoorbaar. Als het muisstil is en je zit in dezelfde ruimte, hoor je ze. Maar is nu ook niet storend ofzo.
Als ik bv tv kijk heb ik het vaak niet door dat de screen achter mij naar boven gaat.

Iemand toevallig ervaring met ruilluiken met ingebouwd vliegenraam? Wij hebben op een 4-tal ramen zitten met een zo'n opbouw vliegenraam. Deze zouden we moeten weghalen daar we met een installatie in de dag gaan werken.Installateur had voorgesteld om eventueel voor deze ramen de geïntegreerd hor er bij te nemen, deze kan je apart van het rolluiken manueel op en neer oprollen.

Terug
Bovenaan