Loopband

No_Dice

Member
hey,

Zijn er mensen die ervaring hebben met Loopbanden?
Mijn vriendin wil graag een loopband aankopen maar ik ken er weinig van.

ik dacht eerst aan een degelijke occasie te kopen gezien zo'n dingen dikwijls eindigen als een duur droogrek.
zijn er zaken waarop ik kan letten? eventueel goede merken/modellen en merken die te vermijden zijn.
kwa opties denk ik aan:

hartslag meting
vooringestelde programma's
max snelheid (minimum 10kph)
safety key
eventueel lichte helling settings, dat hoeft niets spectaculair te zijn en is zelfs geen must.

Prijs zegt u? wel hoe goedkoper hoe beter zou ik zeggen.

Greets
 
Laatst bewerkt:
Geen ervaring met loopbanden, wel met ander fitnessmateriaal kopen.

Buy nice, not twice lijkt me echt wel aangewezen. Ik zou wegblijven van decathlon materiaal en budgetmerken. Er is echt wel een verschil in materiaal.

Bijkomend voordeel is als je echt een kwaliteitsmerk kiest, dat je wanneer je hem toch zou verkopen er nog steeds een deftige prijs voor krijgt
 
Wij hebben een Tunturi tweedehands gekocht, werkt heel goed en we kunnen ook de helling instellen.
Het model ben ik niet zeker, maar algemeen moet je geen 22km/u model kopen als je die snelheid niet loopt. Intervallen doe je sowieso beter buiten.

Hartslagmeting sowieso met externe hartslagmeter, tenzij je 2 handen aan de rail houdt maar dan loop je onnatuurlijk dus zou ik niet aanraden. Maar met een Wahoo of Garmin kan je op Zwift lopen en da’s een leuke plus vind ik (lopen op Zwift is gratis)
 
Hier nog niet zo lang geleden ene van de lidl webshop gekocht (Link)
Best wel tevreden van. Maar let op, deze pas niet door een enkele deur.
Plaats waar je een raam of deur makkelijk kan openzetten is ook geen overbodige luxe.
Sinds het buiten terug beter is, gebruik ik hem zelf niet meer, vriendin wandelt er wel nog regelmatig op.

Als het helemaal aan mezelf ligt, doe ik hem wel terug weg en koop ik crosstrainer of roeitrainer. Volgens mij is dat efficiënter voor cardio
 
Als het helemaal aan mezelf ligt, doe ik hem wel terug weg en koop ik crosstrainer of roeitrainer. Volgens mij is dat efficiënter voor cardio
Maar beide nog saaier 😁.

Wij hebben deze: https://www.betersport.nl/loopband-...Ob-mqoMQy3qSGXrbD47ytYZeTAbUUZnYaAi75EALw_wcB

Ik loop er af en toe op, mijn vrouw voornamelijk haar bergop wandelingen.
Koppelen met Zwift is makkelijk en dit maakt het iets leuker om te gebruiken.

Voornamelijk zien dat je een 'brede' en lange loopband neemt, is aangenamer.
 
Maar beide nog saaier 😁.

Wij hebben deze: https://www.betersport.nl/loopband-...Ob-mqoMQy3qSGXrbD47ytYZeTAbUUZnYaAi75EALw_wcB

Ik loop er af en toe op, mijn vrouw voornamelijk haar bergop wandelingen.
Koppelen met Zwift is makkelijk en dit maakt het iets leuker om te gebruiken.

Voornamelijk zien dat je een 'brede' en lange loopband neemt, is aangenamer.
Had op de breedte gelet, maar niet bij stil gestaan dat deze nu in de woonkamer staat :p
Saai is voor mij van minder belang, moet doeltreffend zijn (in mijn geval gewichtsverlies)
 
Terug
Bovenaan