Stoomreiniger - steel of slede / Karcher of ander merk?

coldvinc

Well-known member
Zoals de titel meldt, zijn we op zoek naar een stoomreiniger. De hamvraag is natuurlijk welke.
De ruimte om te reinigen is op zen minst de ganse gelijkvloers, dus zo'n 100 m².

2 dingen:
- Ervaring met slede of steel/staande reiniger. Is slede altijd krachtiger en met een groter reservoir of zijn die steelvormen groot genoeg voor de vermelde oppervlakte?
- Is Kärcher het merk of zijn andere merken ook goed?

Alvast bedankt om je ervaringen te delen 🙂
 
Ik heb de vileda xxl nu een jaartje denk ik? Leefruimte van 60m2 en het reservoir gaat zeker zo lang mee. En indien niet is dat letterlijk minder dan 1 minuut wachten eer ik verder kan doen.
Enige nadeel is dat de draad net ietske korter is dan die van mijn stofzuigers en ik dus sneller moet wisselen van stopcontact.
 
Ik heb de vileda xxl nu een jaartje denk ik? Leefruimte van 60m2 en het reservoir gaat zeker zo lang mee. En indien niet is dat letterlijk minder dan 1 minuut wachten eer ik verder kan doen.
Enige nadeel is dat de draad net ietske korter is dan die van mijn stofzuigers en ik dus sneller moet wisselen van stopcontact.
Wij hebben dezelfde en zijn er super content van!
 
wat is de meerwaarde van die dingen tov een robot die kan dweilen? (roborock) met 2 border collies kan die dweil robot ons huis perfect proper houden met zijn dagelijks toertje vanaf begin lente tot einde herfst. Behalve in de winter waneer de tuin heel zompig ligt en een dag gaan werken kan resulteren in dat heel het gelijksvloer onder de modderige hondenpootjes zit. dan is het vaak elke dag eens vlug 15 min manueel dweilen voor ons. komt het vuil veel makkelijker los ofzo?

De tijd die je wint met vuil dat sneller loskomt ben je kwijt met van stopcontact te wisselen lijkt mij?
 
wat is de meerwaarde van die dingen tov een robot die kan dweilen?
De kostprijs. En dus dat je die wél het ganse jaar door kan gebruiken. En dat je enkel met water werkt, niet met speciale reinigers.
Hier onder andere aangeschaft omdat ik een slechte rug heb en stofzuigen+dweilen een zware belasting is fysiek. Met de stoomreiniger moet ik nauwelijks nog bukken, bij dweilen om de 5m2 dankzij de hond zijn sporen, om de dweil uit te spoelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zaj
wat is de meerwaarde van die dingen tov een robot die kan dweilen? (roborock) met 2 border collies kan die dweil robot ons huis perfect proper houden met zijn dagelijks toertje vanaf begin lente tot einde herfst. Behalve in de winter waneer de tuin heel zompig ligt en een dag gaan werken kan resulteren in dat heel het gelijksvloer onder de modderige hondenpootjes zit. dan is het vaak elke dag eens vlug 15 min manueel dweilen voor ons. komt het vuil veel makkelijker los ofzo?

De tijd die je wint met vuil dat sneller loskomt ben je kwijt met van stopcontact te wisselen lijkt mij?
Op dit moment vooral dat we gaan renoveren en dat we voor het komende jaar op zen minst geen robot gaan aanschaffen tijdens al die werken. Na onze renovatie en aanschaf nieuwe meubelen gaan we wel kijken naar een 2-in-1-robot. Dan hebben we echter nog altijd een voordeel, want dan kan de stoomreiniger gebruikt worden op de 2 andere verdiepen.
 
Op dit moment vooral dat we gaan renoveren en dat we voor het komende jaar op zen minst geen robot gaan aanschaffen tijdens al die werken. Na onze renovatie en aanschaf nieuwe meubelen gaan we wel kijken naar een 2-in-1-robot. Dan hebben we echter nog altijd een voordeel, want dan kan de stoomreiniger gebruikt worden op de 2 andere verdiepen.
Een 2 in 1 robot is niet zalig makend. Dat reinigt de kattenpoten wel maar een echte diepe reiniging doet die niet. Wij combineren ook de robotdweil met een stoomreiniger.
 
Zet je een dweilrobot elke dag op?
programeren met schema hé. die doet hier elke dag tussen 10 en 11u zijn toertje. eerst stofzuigen en dan dezelfde route dweilen. dagelijks rondrijden heeft hier beste resultaat want dan heeft het vuil de tijd niet om aan te koeken. dweiltje en water reservoir vervang ik elke 2-3 dagen afh van hoe vuil het is.

kan ook dweilen en stofzuigen tegelijk maar dan trek je soms strepen met dat lange hondenhaar.
 
programeren met schema hé. die doet hier elke dag tussen 10 en 11u zijn toertje. eerst stofzuigen en dan dezelfde route dweilen. dagelijks rondrijden heeft hier beste resultaat want dan heeft het vuil de tijd niet om aan te koeken. dweiltje en water reservoir vervang ik elke 2-3 dagen afh van hoe vuil het is.

kan ook dweilen en stofzuigen tegelijk maar dan trek je soms strepen met dat lange hondenhaar.
Ik ga het eens bekijken. Misschien niet met schema voorlopig. Maar wel eens proberen handmatig het bij te houden.

Kopen jullie speciale vloerreiniger of maken jullie zelf een sopje.
 
Ik ga het eens bekijken. Misschien niet met schema voorlopig. Maar wel eens proberen handmatig het bij te houden.

Kopen jullie speciale vloerreiniger of maken jullie zelf een sopje.
als je er zeep in wilt doen moet je speciale zeep kopen die je mag gebruiken. anders bestaat dat de kans dat de zeepresten je reservoirs blokkeren. wij dweilen meestal zonder zeep. als het echt vuil is breng ik het manueel aan het dweiltje. of gooi ik hier en daar een drupje op de vloer.


duurdere modellen hebben ook een docking station met vuilbakje voor stof, schoonmaakstation voor je dweil, en waterreservoir waar die bij kan tanken. zotte dingen , maar ook naar prijs :D
 
Laatst bewerkt:
duurdere modellen hebben ook een docking station met vuilbakje voor stof, schoonmaakstation voor je dweil, en waterreservoir waar die bij kan tanken. zotte dingen , maar ook naar prijs :D
En ook meer onderhoud natuurlijk. Vuil water moet afgegoten worden (dat stinkt best wel), proper water erbij, reinigings moduletje voor de dweil ook geregeld kuisen. De zak zelf doet gelukkig heel lang zijn werk (3-4 maand met gemak)
 
Hier ook een Vileda van € 85 sinds kort. Tevreden qua prijs/kwaliteit, maar de kabel is inderdaad aan de korte kant.

Ergens heb ik spijt dat ik niet meteen het dubbele heb uitgegeven aan een Black & Decker. Die komen met een pak accessoires zoals een stoomhandschoen.
 
Ik heb de vileda xxl nu een jaartje denk ik? Leefruimte van 60m2 en het reservoir gaat zeker zo lang mee. En indien niet is dat letterlijk minder dan 1 minuut wachten eer ik verder kan doen.
Enige nadeel is dat de draad net ietske korter is dan die van mijn stofzuigers en ik dus sneller moet wisselen van stopcontact.
+1. Veel makkelijker dan dweilen met dweil en aftrekker.

Roborock die automatisch zijn rondje doet, klinkt ook wel nice, maar over het algemeen lijkt mijn simpele S5 Max lang niet zo grondig te zijn als snel rondgaan met de Vileda XXL. De duurdere/recentere modellen Roborock zullen wel veel beter scoren neem ik aan.

@zaj uit nieuwsgierigheid, welk model gebruikt gij?
 
+1. Veel makkelijker dan dweilen met dweil en aftrekker.

Roborock die automatisch zijn rondje doet, klinkt ook wel nice, maar over het algemeen lijkt mijn simpele S5 Max lang niet zo grondig te zijn als snel rondgaan met de Vileda XXL. De duurdere/recentere modellen Roborock zullen wel veel beter scoren neem ik aan.

@zaj uit nieuwsgierigheid, welk model gebruikt gij?
+1. Veel makkelijker dan dweilen met dweil en aftrekker.

Roborock die automatisch zijn rondje doet, klinkt ook wel nice, maar over het algemeen lijkt mijn simpele S5 Max lang niet zo grondig te zijn als snel rondgaan met de Vileda XXL. De duurdere/recentere modellen Roborock zullen wel veel beter scoren neem ik aan.

@zaj uit nieuwsgierigheid, welk model gebruikt gij?
S7 maxv die is net iets beter met het vibrerende schurende dweiltje. Hiervoor ook een s5max gehad ( is kapot ondertussen ) en die liet soms wel een sporen na. Deze veel minder vaak.

Dweilen is nog altijd properder uiteraard maar dat is bij ons na een dag al niet meer zichtbaar :p beter om elke dag met die robot rond te gaan dan elke 2-3 dagen met de hand te dweilen
 
S7 maxv die is net iets beter met het vibrerende schurende dweiltje. Hiervoor ook een s5max gehad ( is kapot ondertussen ) en die liet soms wel een sporen na. Deze veel minder vaak.

Dweilen is nog altijd properder uiteraard maar dat is bij ons na een dag al niet meer zichtbaar :p beter om elke dag met die robot rond te gaan dan elke 2-3 dagen met de hand te dweilen

Key, met zo een upgrade lijkt mij het ook goed doenbaar ja. Misschien dat k op een dag de wederhelft hiertoe ook overtuig eentje te halen, maar met de S5 die nog maar 2 jaar oud is, zal het er niet snel inzitten. :p
 
In stoomreinigers denk ik niet dat Kärcher DE referentie is. Bissell maybe ?
Waarom geen combireiniger? Dat is een hybride die met borstels nat reinigt en daarachter het vocht opzuigt. In principe hoef je dan niet te stofzuigen voor je begint te kuisen. Die vlieger gaat natuurlijk niet op als de vloer zeer vuil is. Oppervlakkig stof is echter geen probleem. Feitelijk wat een dweilrobot doet maar dan grondiger en natuurlijk nog eigen manuele arbeid.
 
Bissell is idd wel een zot goed merkt. we hebben zo een textiel reiniger van bissell, de pet pro whatever. ( stoffen zetel = soms eens natte modderige honden = disaster) en die zetel ziet er nog als nieuw uit. zelf bij vrienden en kennissen zonder huisdieren in een zetel die er op het eerste zicht proper uit ziet wil je niet weten hoeveel liters donkerbruin water daar uitkomen lol.
 
Terug
Bovenaan