zonnescherm / luifel ervaringen

Asomers

New member
Wij zijn op zoektocht naar een zonnescherm/luifel voor een terras van 4 meter diep
De luifel zou 5,5 meter breed zijn

Intussen 3 firma's bezocht, met heel uiteenlopende prijzen.

Prijzen excl BTW, zonder verlichting
  • Winsol Lumisol: €4869 uitval 3,5meter
  • Brustor B27 Elite: €3480 uitval 3,75meter
  • Harol BX270: €4282 uitval 3,50 meter

De Brustor lijkt qua prijs wel zéér interessant, echter niet zo veel ervaringen over te vinden.
Iemand die ervaring hiermee heeft? Of met andere bovenstaande luifels?
Winsol lijkt ons eerder al uit de running.

Zijn er andere merken die jullie nog zouden aanraden?
 
Wij hebben een jaar of 5 zo een brustor gehad (nu verhuisd). Niets negatief op aan te merken. Geen gesukkel meer met paraplu’s en veel schaduw. Werkte ook goed als zonwering voor binnen.
 
Wij zijn op zoektocht naar een zonnescherm/luifel voor een terras van 4 meter diep
De luifel zou 5,5 meter breed zijn

Intussen 3 firma's bezocht, met heel uiteenlopende prijzen.

Prijzen excl BTW, zonder verlichting
  • Winsol Lumisol: €4869 uitval 3,5meter
  • Brustor B27 Elite: €3480 uitval 3,75meter
  • Harol BX270: €4282 uitval 3,50 meter

De Brustor lijkt qua prijs wel zéér interessant, echter niet zo veel ervaringen over te vinden.
Iemand die ervaring hiermee heeft? Of met andere bovenstaande luifels?
Winsol lijkt ons eerder al uit de running.

Zijn er andere merken die jullie nog zouden aanraden?
in 2021 hebben wij een B27 gestoken aan volgende prijzen:

1709026030187.png


Lijkt me dus zeker een goede prijs te zijn.
 
Zonwering te koop.nl. Kan je als vergelijking gebruiken.
Die komen ook installeren als je het vraagt.
Ik had screens en 2 Verandazonweringen nodig. De Belgische firma heeft uiteindelijk de prijs gematcht en is komen installeren.
 
Wij hebben hier de B25 elite hangen: 6,5m breed en 3, 5m uitval. Werkt goed, geen klagen van! Prijs lijkt me heel laag!
 
Wij hebben een jaar of 5 zo een brustor gehad (nu verhuisd). Niets negatief op aan te merken. Geen gesukkel meer met paraplu’s en veel schaduw. Werkte ook goed als zonwering voor binnen.
Dat gesukkel met paraplu is idd de grootste reden om het te overwegen. We hebben een zweefparasol, bij wind van meer dan 20 per uur uit de verkeerde richting kan die al bijna niet meer open of hij kantelt... En hier aan de kust is het bijna de ganse zomer teveel wind en net uit die richting...
 
Ik heb thuis een markilux pergola classic . Ook heel tevreden van.
Echter was die wel een stukje duurder dan jou prijzen :)
 
En tevreden ervan? Geen problemen gehad tot nu toe ermee?
Was ook enorm verbaasd van de prijs, zeker in vergelijking met de andere merken. Nu nog eens bij Verano ook een offerte gevraagd, maar vind sowieso die kasten minder mooi.
nog geen problemen gehad, is ook een Somfy motor die erin zit dus zeker geen rommel. Met zo'n breedte en uitval ben ik wel wat voorzichtig als het op wind aankomt, maar met die ingebouwde windvaan is hij tot nu toe ook altijd op tijd dichtgegaan.
 
Ik heb thuis een markilux pergola classic . Ook heel tevreden van.
Echter was die wel een stukje duurder dan jou prijzen :)
Heb hier over het weekend ook offerte vraag bij ingeschoten, maar als de competitie een benchmark is zullen die ook wel rond de 9000 vallen?
(5500mm op 4200mm met volant)
 
Heb hier over het weekend ook offerte vraag bij ingeschoten, maar als de competitie een benchmark is zullen die ook wel rond de 9000 vallen?
(5500mm op 4200mm met volant)
Mss ook eens bij Brustor een offerte vragen? Vb de B128 vind ik via Indehuisplaza website voor die afmetingen (zonder Volant) vanaf €6400 zonder verlichting)
Ik merkte dat de prijs van ons zonnescherm op die site redelijk in de buurt lag met de offerte van de Brustor verdeler zelf.
 
Hier een luifel van Winsol. Op zich tevreden van, maar hier op 15km van de kust en blootgesteld aan de dominante westenwind (hangt aan de zuidwest gevel) gaat die toch vaak dicht door de broodnodige windsensor. Uitval is bij ons slechts 3m. Dat is eigenlijk ook te weinig om in augustus nog voldoende schaduw te hebben op het terras zelf gedurende een groot deel van de dag... dan zet ik mij gewoon in de zijtuin. Het houdt de woning wel een pak koeler. Een pergola moet ik niet hebben want ik wil niet jaar in jaar uit op die staanders kijken.
 
Terug
Bovenaan