Reed Cancellara met een mechanisch hulpmiddel?

Reed Cancellara met een mechanisch hulpmiddel?

  • Ja

    Stemmen: 58 52,7%
  • Nee

    Stemmen: 20 18,2%
  • Geen mening

    Stemmen: 32 29,1%

  • Totaal aantal stemmers
    110

Deze kan dan ook wel tussen het lijstje.
Daar zit nu toch zelfs geen versnelling in? Cancellara was wel echt gewoon een tank. Voor en na de beschuldigingen over het motortje. Dat is toch net een argument om te zeggen dat het niet noodzakelijk een motortje hoeft te zijn?
 
Daar zit nu toch zelfs geen versnelling in? Cancellara was wel echt gewoon een tank. Voor en na de beschuldigingen over het motortje. Dat is toch net een argument om te zeggen dat het niet noodzakelijk een motortje hoeft te zijn?
Kan ook, ik volg het wielrennen totaal niet. Ik weet alleen nog dat ik dat toen een opmerkelijke overwinning vond. Maar zoals je zegt kan dat ook het omgekeerde bewijzen.
 
Ik wou dat filmpje van 2007 hier ook net posten als tegenargument. Cancellara heeft toch altijd die stijl gehad? Ik kan mij zeer weinig momenten herinneren dat die op de trappers liep. Er zijn weinig renners die zo konden versnellen vanuit het zadel zoals hij dat kon. De twee beruchte fases zien er misschien spectaculair uit, maar daarnaast ook gewoon logisch hè.

Cancellara was gewoon sterker dan Boonen op zulke korte klimmetjes, ik weet nog zeer goed het moment vooraleer ze de Muur aansneden. Ik was aan het hopen dat Boonen er mee over zou komen, maar ik vreesde het tegenovergestelde. In PR rijdt hij weg op een moment dat er niet volle bak gereden wordt, er wordt zelfs duidelijk geaarzeld. Ik heb mij op beide momenten nooit de vraag gesteld: Dit kan absoluut niet wat ik nu gezien heb. Integendeel zelfs. Wat hij op de Muur deed, dat zag ik gewoon aankomen bij aanvang.

Ik vond dat in het begin ook je reinste onzin, maar het feit dat iemand als Boonen (en nog een deel renners uit het profpeloton) hun twijfels hebben, dan moet er toch volgens mij meer aan de hand zijn.

Daarnaast is Cancellara ook nooit echt geliefd geweest in het peloton vanwege zijn arrogant gedrag, hoewel hij naar buiten toe zo helemaal niet overkwam, integendeel.

Als ik me niet vergis was het ook Boonen die eens heeft gezegd dat er weinig ex-ploegmaats goed over spreken, en dat wil toch ook wel wat zeggen.
Allemaal leuk en wel dat Fabian Cancellara niet de beste vriend was van het peloton, maar ene Tony Martin was dat zeer zeker ook niet. Heeft hij nu ook een motortje gebruikt?

En wat Boonen betreft. Het zou best kunnen dat hij dat heeft gezegd, ik kan het mij voor de moment niet herinneren, maar is het niet logisch dat hij daarin meegaat? Hij heeft namelijk ten minste één monument niet gewonnen door die Fabian Cancellara.

Ik wil maar zeggen dat, zoals Eland al eerder aangaf, deze verdenkingen toch voornamelijk berusten op wat blabla van bepaalde (ex-)renners. Als morgen een paar vriendjes in het peloton gaan afspreken om te zeggen dat ze een bepaalde renner een spuit hebben zien plaatsen, dan krijg je gewoon hetzelfde.
 
Cancellara was gewoon veel explosiever op de korte klimmetjes das al.
 
Als je de RVV wint, gaat die fiets in vele gevallen naar de sponsor, de fabrikant, het hoofdkantoor van de ploeg, een museum, ... Bij Cancellara is die gewoon verdwenen en niemand heeft daar een verklaring voor. Dat vind ik toch ook maar vreemd.
 
Als je de RVV wint, gaat die fiets in vele gevallen naar de sponsor, de fabrikant, het hoofdkantoor van de ploeg, een museum, ... Bij Cancellara is die gewoon verdwenen en niemand heeft daar een verklaring voor. Dat vind ik toch ook maar vreemd.
Zijn daar berichten van, dat die effectief verdwenen is? Ik vind er niets over terug, niet waarover hij staat, noch dat hij effectief verdwenen is. Als zoiets in een winkel, bij de sponsor,... terecht komt dan haalt dat toch niet altijd de media.
 
Dat lijkt me nu ook wel vergezocht. Het is ook niet dat al zijn fietsen een moteur zouden hebben gehad, dan hadden ze met gemak wel één of andere reservefiets zonder moteur in een museum kunnen zetten.
 
Hij of de ploeg wou hem mss gewoon zelf houden zonder dat een sponsor het kwalijk zou kunnen nemen.
 
Tom Boonen had ook een hulpmiddeltje in zijn banden hoor !
27972_398040482035_7513132_n.jpg
 
Ik wou dat filmpje van 2007 hier ook net posten als tegenargument. Cancellara heeft toch altijd die stijl gehad? Ik kan mij zeer weinig momenten herinneren dat die op de trappers liep. Er zijn weinig renners die zo konden versnellen vanuit het zadel zoals hij dat kon. De twee beruchte fases zien er misschien spectaculair uit, maar daarnaast ook gewoon logisch hè.

Cancellara was gewoon sterker dan Boonen op zulke korte klimmetjes, ik weet nog zeer goed het moment vooraleer ze de Muur aansneden. Ik was aan het hopen dat Boonen er mee over zou komen, maar ik vreesde het tegenovergestelde. In PR rijdt hij weg op een moment dat er niet volle bak gereden wordt, er wordt zelfs duidelijk geaarzeld. Ik heb mij op beide momenten nooit de vraag gesteld: Dit kan absoluut niet wat ik nu gezien heb. Integendeel zelfs. Wat hij op de Muur deed, dat zag ik gewoon aankomen bij aanvang.

Exact. Zie ook 2012 waar Boonen ook maar net aan mee over de Paterberg geraakt met Pozzato.
 
Zijn er ergens bronnen of berekeningen van die 1400w claim op de muur? Al zittend en zo laat in de koers! Ik zeg niet dat het absoluut niet kan maar...
 
En wat Boonen betreft. Het zou best kunnen dat hij dat heeft gezegd, ik kan het mij voor de moment niet herinneren, maar is het niet logisch dat hij daarin meegaat? Hij heeft namelijk ten minste één monument niet gewonnen door die Fabian Cancellara.

Als je een beetje weet hoe renners over elkaar spreken dan weet je al snel dat men elkaar niet zomaar zwart gaat maken.

Doping benoemen of ex-renners daarvoor te kakken zetten of beschuldigen is not done in die wereld. Maar bij Cancellara zijn velen wel openlijk duidelijk dat er stront aan de knikker hing.
Dat doe je niet zomaar maar daarvoor heb je gewoon kennis dat dit effectief gebeurd is. Maar als niemand spreekt dan blijft hij bij een beschuldiging. Men kan nu niks meer onderzoeken, alle fysieke bewijsstukken zijn al verdwenen ondertussen.
 
Ik herinner me ook nog die PR waar Bjorn Leukemans, toen toch ook één van de smaakmakers in die koers en absoluut geen pannenkoek, los door Cancellara uit het wiel werd gekletst. Volgens mij insinueerde hij toen hetzelfde: dit is niet zuiver.

Sindsdien altijd blijven hangen dat idee. We zullen het waarschijnlijk inderdaad nooit weten, maar in een wereldje waar toch weinig kwaad gesproken wordt over zondaars, is het opvallend dat zo'n zaken blijven terugkomen. Zoals MrKendl zegt dus.
 
Ik herinner me ook nog die PR waar Bjorn Leukemans, toen toch ook één van de smaakmakers in die koers en absoluut geen pannenkoek, los door Cancellara uit het wiel werd gekletst. Volgens mij insinueerde hij toen hetzelfde: dit is niet zuiver.

Sindsdien altijd blijven hangen dat idee. We zullen het waarschijnlijk inderdaad nooit weten, maar in een wereldje waar toch weinig kwaad gesproken wordt over zondaars, is het opvallend dat zo'n zaken blijven terugkomen. Zoals MrKendl zegt dus.
Ho ho, de grote Bjorn Leukemans! Nooit een World Tour koers kunnen winnen en dan er los afgereden worden door 1 van de beste van een generatie, dat moet wel fraude zijn.
 
Misschien. Zoals Eddy Merckx misschien ook hulpmiddelen had tov de rest. Want die kwam soms 13min vroeger aan dan al de rest :laugh:
 
Ho ho, de grote Bjorn Leukemans! Nooit een World Tour koers kunnen winnen en dan er los afgereden worden door 1 van de beste van een generatie, dat moet wel fraude zijn.
Op de Bretagne Classic na heeft Vanmarcke ook nooit een WT-koers gewonnen (Omloop was geen WT in 2012).
Zou je over Vanmarcke hetzelfde zeggen?
Leukemans was in 2010-2011 een goede coureur, getuige zijn zeer goede resultaten toen. Om dan nog te zwijgen over zijn aandeel in Gilbert' WK.
Wie kon in die tijd (in hetzelfde jaar) zeggen dat hij zowel resultaat reed in Vlaanderen als in Luik, buiten Gilbert?
 
Ho ho, de grote Bjorn Leukemans! Nooit een World Tour koers kunnen winnen en dan er los afgereden worden door 1 van de beste van een generatie, dat moet wel fraude zijn.
Het is moeilijk winnen als uw concurrent met een motortje rijdt natuurlijk :p
 
Terug
Bovenaan