Reed Cancellara met een mechanisch hulpmiddel?

Reed Cancellara met een mechanisch hulpmiddel?

  • Ja

    Stemmen: 58 52,7%
  • Nee

    Stemmen: 20 18,2%
  • Geen mening

    Stemmen: 32 29,1%

  • Totaal aantal stemmers
    110
ahja want hem reed ermee in iedere wedstrijd...
Dat is de discussie dan.
In welke koersen reed hij ermee en welke niet. Hoe zeker ben je dat het enkel maar in die beruchte wedstrijden was?

Beetje de EPO discussie. Niet elke wedstrijd stond men tip top geprepareerd eh.
Toch was gepakt onmogelijk een blaam.
 
Iedereen die eens nuchter nadenkt, weet toch dat de kans erg groot is dat Cancellera heel kortstondig, met een motorke reed.
Ik krijg daar dan altijd commentaar op - de UCI controleert daar op dus dit is onmogelijk!
Heu neen ze zijn daarop pas beginnen controleren NA die wedstrijd. De pakkans was toen NIHIL en dat wisten ze daar in de ploeg ook.

Maar dit bewijzen is gewoon onmogelijk en géén bewijs? --> Dan kan je beter zwijgen en niks zeggen.

Het is 13 jaar geleden gebeurd (een eeuwigheid), laat het gewoon rusten. Wat voor nut heeft dit, om ouwe koeien uit de sloot te halen? Dat brengt niks op. Ik maak me er absoluut niet druk om, die dag zelf ook niet. Deze ene overwinning meer of minder maakt of kraakt de carrière van Boonen of Cancellera niet.

LET IT GO! LET IS GO FROZEN!
Niet te veel veralgemenen aub, 't is niet omdat dat uw standpunt is dat dat het van iedereen is. 56,7% vd mensen hier denkt van wel, dat wil dus zeggen dat de rest niet nuchter kan nadenken? Beetje overdreven lijkt me.

Ik blijf er bij: er zijn ten eerste geen concrete bewijzen van een motorke in zijn fiets gedurende welke periode dan ook en ten tweede het is nu ook niet dat Cancellara een nobody was die eens een boerenjaar had hè. Zijn erelijst al eens bekeken? Tenzij je er vanuit gaat dat die zijn gehele carrière rondreed met een motorke natuurlijk. :smile:
 
Zijn erelijst al eens bekeken? Tenzij je er vanuit gaat dat die zijn gehele carrière rondreed met een motorke natuurlijk. :smile:
Neen, het is voor mij ook erg duidelijk dat hij dat motorke maar éénmalig gebruikt heeft. Net op het moment dat het risico nihil was en net op een moment dat hij zijn grote concurrent een peer kon stoven.

Cancellera is en was ook niet dom he.

En ja iedereen gelooft wat ie wil he. Maar uw vraagstelling: "dat wil dus zeggen dat de rest niet nuchter kan nadenken?" -->Van overdrijving gesproken, ja draait hier bewust de rollen om (op een erg slimme manier, met de manier van bewoording).

Maar zoals gezegd: Over wat praten wij nog? Over vijgen na pasen en niets anders. 'Deze discussie heeft 0% zin en is opnieuw heruit gevonden door HLN voor de clickbaits.'
 
Neen, het is voor mij ook erg duidelijk dat hij dat motorke maar éénmalig gebruikt heeft. Net op het moment dat het risico nihil was en net op een moment dat hij zijn grote concurrent een peer kon stoven.

Cancellera is en was ook niet dom he.
Dus hij heeft eenmalig een motorke gebruikt terwijl de beste man tientallen klassiekers op imposante wijze naar zijn hand heeft gezet. Dat klinkt wel een beetje gek, neen?
 
Dus hij heeft eenmalig een motorke gebruikt terwijl de beste man tientallen klassiekers op imposante wijze naar zijn hand heeft gezet. Dat klinkt wel een beetje gek, neen?
Neen, maar ik wil er eigenlijk helemaal niet meer over praten. Zoals gezegd. Voor mij de zaak gesloten. Dus wat je ook zegt (of iemand anders), voor mij is het al 13 jaar klaar. Ik nu ga, dus weer naar Van Aert en Laporte kijken .. dat is véél belangrijker.
 
Velen zullen het niet geloven maar er zijn heel wat goede profs die met moeite 1000 watt kunnen trappen.

Ik denk dat Cancellara met een motortje reed. Vele (ex)profrenners die er zich nog altijd vragen bij stellen. Collega's die nadien met hem samenwerkten durfden er zelfs niet over beginnen tegen hem.

Maar er zal nooit bewijs zijn, anders hadden we het al geweten denk ik. Voordeel van de twijfel dus…
 
Heeft iemand al videos vergeleken met andere ronde van Vlaanderen qua snelheid op dat legendarisch moeilijke stuk. Dus hij krijgt er de Boonen van 2010 af maar is hij ook stukken sneller dan andere renners in andere jaren die daar hun aanval inzetten op de Muur?

Al vind ik Lefevre en Boonen, zeker Lefevre ook niet altijd heel nuchter in hun analyses, dus als zij "joker" zeggen of twijfels hebben, dan hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Lefevre zegt wel vaker domme dingen.

Ik denk dat als Boonen vandaag samen met Van Aert, Pogacar en Van Der Poel de Muur zou beklimmen (in zijn beste vorm ooit) dat hij er ook af zou liggen, zeker tov Pogacar.

Cancellara heeft ook een indrukwekkende erelijst. Is niet iemand die zoals bij dopinggevallen plots van de ene op de andere dag goed begint te rijden. Altijd heel consistent geweest in zijn carrière wat epo of mechanisch rijden niet uitsluit waar wel sterk suggereert dat hij zuiver ook al bij de beste v/h peloton behoorde, zonder twijfel.
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat we gewoon zeker weten dat mechanische hulpmiddelen gebruikt werden in het peloton speelt natuurlijk niet in zijn voordeel als je kijkt naar de manier waarop hij versnelt.
Idem met de fietswissels.
Maar het is verleden tijd en nu zal mechanische doping niet meer mogelijk zijn.
Je moet het Cancellara nog altijd gunnen want er zijn geen bewijzen.

Indrukwekkender vind ik dan bvb WVA die zich in top 10 rijdt op Strava op Paterberg tijdens E3 prijs. Zal zeker een minuut lang boven de 700 watt getrapt hebben.
Stel dat je 500 watt naar boven rijdt, dan zal het verschil ook groot zijn terwijl je wel nog steeds stevig vooruit gaat.
In dat opzicht wordt een beeld zoals Cancellara-Boonen al geloofwaardiger…
 
Het feit dat we gewoon zeker weten dat mechanische hulpmiddelen gebruikt werden in het peloton speelt natuurlijk niet in zijn voordeel als je kijkt naar de manier waarop hij versnelt.
Hoe weet je dat nu zeker? Er is niemand betrapt. Echt wtf gaat dit zelf over. 0 bewijs, enkel wa speculatie in een onnozele video en tis 10 jaar geleden. Die heeft een jaar later in de E3 prijs iedereen sterrekes laten zien en vlak uit zn wiel gereden, wanneer zn fiets wel gecontroleerd werd. Ridicuul gewoon.
Indrukwekkender vind ik dan bvb WVA die zich in top 10 rijdt op Strava op Paterberg tijdens E3 prijs. Zal zeker een minuut lang boven de 700 watt getrapt hebben.
Stel dat je 500 watt naar boven rijdt, dan zal het verschil ook groot zijn terwijl je wel nog steeds stevig vooruit gaat.
In dat opzicht wordt een beeld zoals Cancellara-Boonen al geloofwaardiger…
Da zal wel heel wat meer zijn dan 700 watt, mijn beste minuut is 600+, weeg veel minder en ik ben belange geen prof :p
 
Hoe weet je dat nu zeker? Er is niemand betrapt. Echt wtf gaat dit zelf over. 0 bewijs, enkel wa speculatie in een onnozele video en tis 10 jaar geleden. Die heeft een jaar later in de E3 prijs iedereen sterrekes laten zien en vlak uit zn wiel gereden, wanneer zn fiets wel gecontroleerd werd. Ridicuul gewoon.
Er is een veldrijdster op amateur niveau betrapt geweest.
Da zal wel heel wat meer zijn dan 700 watt, mijn beste minuut is 600+, weeg veel minder en ik ben belange geen prof :p
Ongeveer 730 watt zal het zijn.
Er zijn er zovele die goede waardes kunnen trappen, maar dat maakt hen geen prof natuurlijk.
 
Indrukwekkender vind ik dan bvb WVA die zich in top 10 rijdt op Strava op Paterberg tijdens E3 prijs. Zal zeker een minuut lang boven de 700 watt getrapt hebben.
Stel dat je 500 watt naar boven rijdt, dan zal het verschil ook groot zijn terwijl je wel nog steeds stevig vooruit gaat.
In dat opzicht wordt een beeld zoals Cancellara-Boonen al geloofwaardiger…
Klopt wel niet, dat was tijdens de verkenning op donderdag (51s), tijdens E3 zat hij aan 61-62s

Maar op zo een BK e-racen reden die mannen ook 700w naar boven :p
 
Klopt wel niet, dat was tijdens de verkenning op donderdag (51s), tijdens E3 zat hij aan 61-62s

Maar op zo een BK e-racen reden die mannen ook 700w naar boven :p
Inderdaad, ik zie het nu ook.
Dat maakt het dus niet meer zó indrukwekkend :)
In race is het dus moeilijk om topwaarden te rijden terwijl dit in training met relatief rustig rijden voordien en nadien wel mogelijk is.
Vandaar dus dat wat Cancellara daar deed vrij impressionant was.
 
Hoe weet je dat nu zeker? Er is niemand betrapt. Echt wtf gaat dit zelf over. 0 bewijs, enkel wa speculatie in een onnozele video en tis 10 jaar geleden. Die heeft een jaar later in de E3 prijs iedereen sterrekes laten zien en vlak uit zn wiel gereden, wanneer zn fiets wel gecontroleerd werd. Ridicuul gewoon.
Ik begrijp ook niet waar we 10 jaar na datum nog over bezig zijn. Men heeft de tijden van Cancellara vergeleken met andere winnaars uit die periode, en het was vooral Boonen die traag de Muur op reed en niet Cancellara uitzonderlijk snel. We hebben het hier ook nog eens over iemand die de sport 10 jaar lang gedomineerd heeft.

Ik heb een achterbuur die één kamer van zijn huis heeft waar de rolluiken letterlijk al 10 jaar naar beneden. Er zijn in die 10 jaar mensen betrapt die kinderen ontvoerd en verkracht hebben dusja, volgens mij is mijn buur ook zo eentje. #kromredeneren #bewijsmaareenshettegendeel
 
Ik begrijp ook niet waar we 10 jaar na datum nog over bezig zijn. Men heeft de tijden van Cancellara vergeleken met andere winnaars uit die periode, en het was vooral Boonen die traag de Muur op reed en niet Cancellara uitzonderlijk snel. We hebben het hier ook nog eens over iemand die de sport 10 jaar lang gedomineerd heeft.

Ik heb een achterbuur die één kamer van zijn huis heeft waar de rolluiken letterlijk al 10 jaar naar beneden. Er zijn in die 10 jaar mensen betrapt die kinderen ontvoerd en verkracht hebben dusja, volgens mij is mijn buur ook zo eentje. #kromredeneren #bewijsmaareenshettegendeel
Ok, maar ik verschiet toch nergens meer van.
Ik hoor nog elke dag verhalen binnen het wielrennen van vroeger en nu waar toch vraagtekens bij mogen geplaatst worden.
Je mag zeker niet iemand zomaar beschuldigen zonder bewijzen.
Maar naïef ben ik toch ook niet meer.
 
Maar naïef ben ik toch ook niet meer.
En anno 2023 rijden ze nog sneller ne berg op dan in het EPO tijdperk. ;) Daarmee wil ik niet zeggen dat men valsspeelt he.
Maar er zijn zaken die gewoon legaal zijn, en die toprenners toch sneller doen rijden. (en als het mag dan mag het, daar is niets mis mee)

Betere fietsen en op maat gemaakt, ketonen, trainingen met speciale toestellen die al uw waarden opmeten, analyseren en waardoor ze trainingen op maat kunnen maken per wielrenner .. ik zeg maar wat ..

Ik denk niet, dat ze anno 2023, nog doping gebruiken. Doping is iets van de oertijd. Maar wees maar zeker: Elk topwielerteam doet zijn best om de grenzen van het toelaatbare op te zoeken en iets uit te vinden waardoor ze sneller zijn dan de concurrentie.

Ik begrijp ook niet waar we 10 jaar na datum nog over bezig zijn.
Dit dus. Morgen in de Zwitserse krant als tegenreactie! Eddy Merckx: '3x gepakt op dope, tijdens zijn profcarrière, ze moeten al zijn resultaten schrappen!' ... Gaan we dan ook zo over onze goeie vriend Eddy beginnen praten ??? :sop:

We moeten dit laten rusten.
 
Laatst bewerkt:
Maar er zijn zaken die gewoon legaal zijn, en die toprenners toch sneller doen rijden. (en als het mag dan mag het, daar is niets mis mee)
En als het niet mag en verboden is, maar niet op te sporen is...
Of zaken die enkel in het wielrennen verboden zijn door UCI, maar in andere sporten wel toegelaten zijn?
Ik denk niet, dat ze anno 2023, nog doping gebruiken. Doping is iets van de oertijd.
Zie boven.
Definitie van doping, goede website trouwens: https://www.dopingvrij.vlaanderen/wat-mag-niet/wat-is-doping/
Maar wees maar zeker: Elk topwielerteam doet zijn best op de grenzen van het toelaatbare op te zoeken en iets uit te vinden waardoor ze sneller zijn dan de concurrentie.
Correct!
 
Ongeveer 730 watt zal het zijn.
Ali, discussieren om te discussieren maar swat.

Eli Iserbyt heeft hem opgereden in 51s en zijn wattage staat online op 672watt

Hij weegt 58kg dus 11.6w/kg

WVA reed hem evensnel op, maar die weegt 76 (staat op wiki 78 maar stel nu nog dat hij goed scherp is voor de klassiekers)

76x11.6 = 881.6 watt

En als hij toch 78 weegt was het 904 watt.
 
Ali, discussieren om te discussieren maar swat.

Eli Iserbyt heeft hem opgereden in 51s en zijn wattage staat online op 672watt

Hij weegt 58kg dus 11.6w/kg

WVA reed hem evensnel op, maar die weegt 76 (staat op wiki 78 maar stel nu nog dat hij goed scherp is voor de klassiekers)

76x11.6 = 881.6 watt

En als hij toch 78 weegt was het 904 watt.
Ik vergelijk met de wattages van een gelijkaardige renner die hem dezelfde dag opreed. Die wattages staan niet online want besprak het met de renner zelf.

Maar het was dus toch niet in dezelfde omstandigheden aangezien het voordien in verkenning was.

Wind en omstandigheden spelen wel een grote rol om te kunnen vergelijken.

Is zeker niet discussiëren om te discussiëren van mijn kant.
 
Terug
Bovenaan