Reed Cancellara met een mechanisch hulpmiddel?

Reed Cancellara met een mechanisch hulpmiddel?

  • Ja

    Stemmen: 58 52,7%
  • Nee

    Stemmen: 20 18,2%
  • Geen mening

    Stemmen: 32 29,1%

  • Totaal aantal stemmers
    110

Pieterjan94

Well-known member
Naar aanleiding van de uitspraak van Frans De Cock dat iedereen weet dat Cancellara met een mechanisch hulpmiddel reed:
Wat denken jullie: ja, nee; of geen mening.

Ik ben best benieuwd hoe diep de roddel is ingeworteld in het Vlaamse toeschouwersveld.

Persoonlijk denk ik van niet. Naar wat ik erover gelezen heb was er niets bovennatuurlijk aan de nodige wattages om de versnelling te duwen.
 
Tjah... Roddel... binnen het wielerwereldje zelf, en niet enkel het vlaamse, wordt dit nu toch al een aantal jaar als gewoon een feit aangenomen. Dus ik vermoed dat er daar wel voldoende betrouwbare getuigen hun zegje over gedaan hebben binnen het wereldje.
Dat is volgens mij ook gewoon de reden waarom Canc een persona non grata is in en rond het huidige peleton.
Er wordt daar ook geen spel meer van gemaakt naar buiten toe of naar de pers, maar iedereen lijkt er van overtuigd dat het zo was.... maar kan toch onmogelijk nog bewezen worden, in tegenstelling tot de b-stalen bij dopingcontroles, zijn de fietsen van toen niet ingevroren.
 
Ik heb het nooit geloofd en altijd tegengesproken tegen mensen die beweerden van wel. Maar het blijft te pas en te onpas wel terugkomen natuurlijk. Helaas gaan we het nooit echt weten waarschijnlijk.
 
Als iedereen het weet zouden daar toch bewijzen van moeten zijn? Lijkt mij sterk dat niemand die daar toen bij betrokken was geen bewijs daarvoor zou hebben. Moest het ooit uitkomen en hij verliest zijn overwinningen zou dat betekenen dat Greg de Ronde wint, Vanmarcke en Hushovd Roubaix en dat Boonen en Sagan nog wat meer monumenten zouden hebben.
 
Als iedereen het weet zouden daar toch bewijzen van moeten zijn? Lijkt mij sterk dat niemand die daar toen bij betrokken was geen bewijs daarvoor zou hebben. Moest het ooit uitkomen en hij verliest zijn overwinningen zou dat betekenen dat Greg de Ronde wint, Vanmarcke en Hushovd Roubaix en dat Boonen en Sagan nog wat meer monumenten zouden hebben.
Waarom als dat enkel in de RvV en PR van 2010?
Dan enkel Hushovd (en Boonen RvV) he

En iemand anders dan Breschel dwars door vlaanderen
 

Ff deze hier droppen, ik zei nee maar ik weet het echt zelf niet. Ik hoop van niet..
Ik denk dat eens het gat gemaakt is Fabian wel de betere rijder is qua tijdrijden. Zijn materiaal was ook beter dan dat van Boonen die dag. (marginal aero gains)
 
Ik was van plan om nee te zetten na de uitspraken van Boonen zelf dat hij parkeerde op de Muur, dat zag je ook op de beelden. Maar die demarrage op 3:40 in dat filmpje is wel héél raar.
 
Waarom als dat enkel in de RvV en PR van 2010?
Dan enkel Hushovd (en Boonen RvV) he

En iemand anders dan Breschel dwars door vlaanderen
Waarom zou dat dan enkel in 2010 geweest zijn? Zijn ze niet pas in 2016 fzo beginnen testen? Nu goed, de kans dat hij daarna nog geriskeerd heeft om met een motortje te rijden is wel zeer klein.

Los daarvan, die versnellingen op het filmpje hierboven zijn wel heel onnatuurlijk als je het in die context bekijkt natuurlijk. Die op de muur vond ik toen en nu nog steeds ongelooflijk. Lijkt daar echt geen moeite te kosten om zo te versnellen.

Nu, op basis van de gegevens zouden ze toch moeten kunnen aantonen welk vermogen Cancellara daar nodig had?
 
Dat is toch 100% ja. Die rijdt daar op de muur weg op hetzelfde gemak als dat ik zondags pistolets ga halen
 
Laatst bewerkt:
Ik durf niet "Ja" antwoorden maar ik ga zeker ook niet "Nee" antwoorden. Als je mij dit in 2010 had gevraagd had ik sowieso nee gezegd maar hoe meer tijd erover gaat en vooral hoe vaker ik die beelden zie, hoe meer ik overtuigd geraak dat het hoogstwaarschijnlijk wel zo was.

Die beelden van de muur doen mij eerlijk gezegd weinig, dat zou in mijn optiek nog kunnen. Maar vooral die beelden van Parijs-Roubaix zijn gewoon belachelijk. Dat hij in zijn zadel blijft zitten tot daaraan toe nog, dat wil ik nog geloven. Maar de manier waarop: zijn houding. De normale reactie, bijna een reflex, als je versneld en met je neus in de wind komt is van automatisch plat(ter) te gaan liggen om de luchtweerstand te minimaliseren. Hij doet dat totaal niet, hij blijft eigenlijk gewoon kaarsrecht zitten. Dit komt overeen met het soort gedrag van mensen op een speed pedelec, die liggen niet wakker van luchtweerstand, dat ding rijdt toch wel 45kph. Iemand die 100% zelf voor het vermogen moet instaan gaat bijna automatisch meer aero zitten.
 
Ik denk van niet.

Ik kan er niet bij dat iemand die iedereen kapot reed wanneer mechanische doping onmogelijk was (in 2011 en later werd gecontroleerd) zogezegd 1 jaar (2010) een motor zou gestoken hebben en daarin gelijkaardige prestaties leverde.
 
Gilbert reed blijkbaar in die Ronde sneller de muur omhoog dan Cancellara

 

Ff deze hier droppen, ik zei nee maar ik weet het echt zelf niet. Ik hoop van niet..
Ik denk dat eens het gat gemaakt is Fabian wel de betere rijder is qua tijdrijden. Zijn materiaal was ook beter dan dat van Boonen die dag. (marginal aero gains)
Gho, in dat eerste stuk hoor je toch dat die motor wat lawaai maakt. Lijkt me dan toch dat iemand die naast Cancellara reed dit gehoord zou moeten hebben.
En dat filmpje is één grote pixelbrij, dus je kan moeilijk die verdachte bewegingen zien vind ik.
 
Het blijft wel raar dat hij daar die dubbele fietswissel doet, vooral omdat ze bij Saxo daar ook geen antwoord op klaar hadden. Dat er dan nog zoveel commotie was omdat Breschel ineens een fiets nodig had helpt er niet aan. En als laatste is toch vooral die versnelling in Roubaix waanzinnig.

Het is een moeilijke kwestie, we zullen het nooit zeker weten.
 
Gilbert reed blijkbaar in die Ronde sneller de muur omhoog dan Cancellara

Devolder ook in het jaar (of twee) ervoor, fwiw.

Al was Cancellara wel een bonk van minstens 80kg,... :)
 
Veel twijfels heb ik. Het is menselijk om altijd op zoek te gaan naar een complottheorie. Langs de andere kant zegt men ook "waar rook is, is vuur".

Vooral na dit filmpje, met die vreemde fietswissels en commentaar van Jacky Durant ben ik mij toch vragen gaan stellen:
 
Ik denk van wel. Bij Saxo waren er toen vrij veel wissels (zie bijv. Breschel). Boonen beweert ook dat hij in die Ronde op zijn sterkst was. Dus om dan zo belachelijk gemaakt te worden...

Ook het feit dat Cancellara naar de buitenwereld toe altijd over kwam als de ideale schoonzoon maar blijkbaar gehaat was in het peloton pleit ook niet echt in zijn voordeel.
 
Terug
Bovenaan