Uitdaging POLL | Foto Challenge #5: Abstracte kunst met een huishoudvoorwerp

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    70
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jou favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Deze maand hebben we weer 12 inzendingen! :love:

DE POLL

Stemmen kan tot tot 31 augustus en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 1 september start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS

Stemmen tot 31 augustus
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS

"Foto Challenge Winner Of August" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.


----
Kort interview met @Chill Panda, de vorige winnaar:

Kan je iets meer over je foto vertellen? Wat was je idee en waar is de foto gemaakt?
Ik had weinig tijd om een foto te maken en die dag stond ik naar buiten te kijken door mijn raam, toen ik de regen en de druppels zag kaatsen op de GFT container in de tuin. Leek me een ongewoon, maar creatief onderwerp. Less is more.

Hoe ben je gestart met fotografie?
Ik ben met een point and shoot Sony digitale camera gestart ongeveer 20 jaar geleden. De foto’s trokken toen echt op niets, maar vond het idee om een moment vast te leggen wel tof.

Wat fotografeer je het liefste?
Portretten, maar ik doe het niet vaak. Mijn foto’s zijn een bonte verzameling van willekeurige onderwerpen.

Wat is de leukste foto opdracht die je tot nu toe al hebt gedaan (challenges meegerekend)?
De leukste zijn degene die ik mezelf opleg, zoals iets creatief proberen doen wat soms totaal mislukt.

Van al het foto materiaal dat je hebt, wat gebruik je het meest of wat is iets dat je niet kan missen en je altijd bij zal hebben in je camera tas?
Ik ben vrij basic, buiten mijn toestel en een flits heb ik niets mee.

Wat is voor jou de grootste uitdaging tijdens het fotograferen?
Het ideale moment vastleggen zoals je het voor ogen hebt om te presenteren.

Welke andere fotografen inspireren je?
Als amateur ken ik letterlijk geen enkele fotograaf. Gat in mijn cultuur?

Wat is een tip die je kan meegeven aan startende fotografen die jou veel geholpen heeft?
Doe vooral je eigen zin en probeer veel uit.

Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
Gestemd voor foto 7.

Heel benieuwd welk voorwerp hierop staat gefotografeerd, maar het zou zo een schilderijtje van Afremov kunnen zijn.
 
Veel gaatjes. :p

Gestemd voor foto 7.

Heel benieuwd welk voorwerp hierop staat gefotografeerd, maar het zou zo een schilderijtje van Afremov kunnen zijn.

Lijkt me een spons boven een spiegelend oppervlak. Maar inderdaad mooi gevonden. Zelf ga ik voor de foto ervoor: een strijkijzer dat 'boeggolven' heeft als een schip (niet dat ik weet of dat de bedoeling was qua feeling)
 
Veel gaatjes. :p



Lijkt me een spons boven een spiegelend oppervlak. Maar inderdaad mooi gevonden. Zelf ga ik voor de foto ervoor: een strijkijzer dat 'boeggolven' heeft als een schip (niet dat ik weet of dat de bedoeling was qua feeling)
Ja, de gaatjes waren me ook opgevallen :D
 
Ik kijk direct nog eens op een monitor maar 6 of 7 lijken voor mij de grootste kanshebbers. By far mijn favoriete ronde qua inzendingen! Ook al heb ik nu echt geen kans haha
 
De rasp is populair, toegegeven ik heb er ook wat foto's van genomen :unsure:

Hier op Foto 6 gestemd, gewoon heel simpel en niet overdacht te werk gegaan maar toch die abstracte vibe!
Foto 5 ook zeer leuk trouwens, kan misschien nog een tikkeltje verfijnd worden maar het concept is echt goed.
 
Knap gedaan iedereen, echt een moeilijke opdracht. 7 springt er voor mij echt uit, niet eenvoudig om te raden wat het is, en het lijkt wel een landschap met een weerspiegeling van het water tijdens zonsopgang. Chapeau.
 
Foto 7 hier.

Van een aantal zaken totaal geen idee wat het is, sommige zijn dan weer heel eenvoudig te herkennen.
 
Wauw, gewoon wauw!
Deze challenge geen tijd gehad helaas. Maar wat een line-up :love:

Voor mij ook foto 7 omdat hij de meeste schilderij-achtige kunst feel heeft maar al de rest ook gewoon prachtig :love:

Foto 4 ben ik ook wel benieuwd wat het is.
Maar amai wat een niveau, allemaal!
 
Ik ga toch voor 6 gaan. 7 is mooi maar 'k heb het gevoel dat er meer aan gewerkt is achteraf, wat natuurlijk niet erg is en mag maar dat maakt voor mij H.M.S. Strijkijzer nog mooier in z'n eenvoud. De balans tussen banaal (huishouden) en abstract (onderwerp), de lijnen en driehoeken en de kleuren. Tof beeld!
 
Wauw, gewoon wauw!
Deze challenge geen tijd gehad helaas. Maar wat een line-up :love:

Voor mij ook foto 7 omdat hij de meeste schilderij-achtige kunst feel heeft maar al de rest ook gewoon prachtig :love:

Foto 4 ben ik ook wel benieuwd wat het is.
Maar amai wat een niveau, allemaal!
foto 4 is imo de achterkant van een computermuis die op 2 posities heeft gestaan en met long time exposure is getrokken?
 
Terug
Bovenaan