Uitdaging POLL | Foto Challenge #5: Abstracte kunst met een huishoudvoorwerp

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    70
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jou favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

Deze maand hebben we weer 12 inzendingen! :love:

DE POLL

Stemmen kan tot tot 31 augustus en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) kan ook in deze thread.
Op 1 september start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS

Stemmen tot 31 augustus
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS

"Foto Challenge Winner Of August" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.


----
Kort interview met @Chill Panda, de vorige winnaar:

Kan je iets meer over je foto vertellen? Wat was je idee en waar is de foto gemaakt?
Ik had weinig tijd om een foto te maken en die dag stond ik naar buiten te kijken door mijn raam, toen ik de regen en de druppels zag kaatsen op de GFT container in de tuin. Leek me een ongewoon, maar creatief onderwerp. Less is more.

Hoe ben je gestart met fotografie?
Ik ben met een point and shoot Sony digitale camera gestart ongeveer 20 jaar geleden. De foto’s trokken toen echt op niets, maar vond het idee om een moment vast te leggen wel tof.

Wat fotografeer je het liefste?
Portretten, maar ik doe het niet vaak. Mijn foto’s zijn een bonte verzameling van willekeurige onderwerpen.

Wat is de leukste foto opdracht die je tot nu toe al hebt gedaan (challenges meegerekend)?
De leukste zijn degene die ik mezelf opleg, zoals iets creatief proberen doen wat soms totaal mislukt.

Van al het foto materiaal dat je hebt, wat gebruik je het meest of wat is iets dat je niet kan missen en je altijd bij zal hebben in je camera tas?
Ik ben vrij basic, buiten mijn toestel en een flits heb ik niets mee.

Wat is voor jou de grootste uitdaging tijdens het fotograferen?
Het ideale moment vastleggen zoals je het voor ogen hebt om te presenteren.

Welke andere fotografen inspireren je?
Als amateur ken ik letterlijk geen enkele fotograaf. Gat in mijn cultuur?

Wat is een tip die je kan meegeven aan startende fotografen die jou veel geholpen heeft?
Doe vooral je eigen zin en probeer veel uit.

Hall Of Fame
 
Laatst bewerkt:
Bon, hierbij de reveal van wie dat nog niet gedaan heeft en heb een snelle feedback bij elke foto gegeven. Omdat jullie zulke schatjes zijn!

Foto 1 (@Tonerider)
Leuke foto en leuk lijnenspel. Toffe wasmachine met die rode lichtjes. Spijtig dat de mijne zo saai is :unsure:
Kwam toch in mijn top 3 van foto's terecht. Met iets meer nabewerking zou dit nog beter zijn denk ik.

Foto 2 (@Loser)
Euhm ja, obscuur, maar naar wat ik begrijp was dat de bedoeling dus opzet geslaagd? De gaatjes die er niet volledig doorkomen geeft het mss zelfs iets extra. Helaas geen stem voor mij want ik vond de foto verder wat te plat (belichting, kleuren, contrast).

Foto 3 (@Chill Panda)
Leuk contrast en goed dat het in zwart-wit is. Belichting is ook in orde maar ik mis hier wat. Kan er niet mijn vinger op leggen maar het mag wat gedurfder denk ik? Evt andere composities proberen?

Foto 4 (@TsD)
Leuk idee en ook wel fan van de kleuren, maar uitwerking kan iets beter. Ben niet 100 procent overtuigd van de plaatsing van de muis. Compositie kan volgens mij dus wel beter.

Foto 5 (@Gavin)
Ook weer een origineel idee! Goed uitgevoerd en goed nagedacht over de plaatsing van alles. Zit toch wel zeker in mijn top 5 van alle beelden!

Foto 6 (@Strijkijzer)
Mijn eigen foto. Uiteraard zou en moest ik een foto nemen van mijn strijkijzer :unsure: Was verdomme niet gemakkelijk om met een goed idee te komen maar ik ben uiteindelijk wel superblij met de uitkomst en nu is mijn strijk tenminste gedaan na al die probeersels. Deze ga ik denk ik zelfs op mijn website zetten :unsure: Ook niet verwacht een 2e plaats hiermee te halen :D

Foto 7 (@shiftyke)
Proficiat, leuke winnaar en ook een heel erg leuk beeld. Heb hier zelf op gestemd omdat ik wel hou van de kleuren en het echt wel een heel interessant abstract beeld (vormen, compositie, contrast) is. Al heb ik er wel lang over getwijfeld omdat er zoveel goede plaatjes waren.

Foto 8 (@Avondland)
Ik vind het idee zeker niet slecht maar denk dat hier veel meer mee gedaan kon worden. Het heeft iets futuristisch maar verder voel ik er te weinig bij. Mag ook meer durf inzitten qua nabewerking.

Foto 9 (@jos deboomslang)
Leuke kleuren en zeker een heel interessant beeld. Goeie nabewerking. Beetje into the void zoals hier ook al gemeld is. Mag ook zeker in mijn top 5. Rasp is alleen een beetje vuil :unsure:

Foto 10 (@Pana)
Technisch zeker een oké beeld en ook wel goed contrast en zwart-wit was hier ook een goede keuze. Alleen, doet het mij verder weinig. Denk dat dit soort beelden al te veel gedaan is? In de link met je album dat je stuurde zag ik veel leukere foto's dan deze waarmee je zeker wat stemmen gehaald zou hebben.

Foto 11 (@Creeping Death)
Mis precies wat scherpte? Zou zelf meer ingezoomd hebben op de reflectie in het water van de paraplustand (?). Mis ook wel wat nabewerking op de kleuren en contrast. Maar het grootste probleem is nog steeds de scherpte. Hier kan je zeker wel verder mee om een interessante foto uit te werken (als je daar nog zin in hebt :unsure: ).

Foto 12 (@Tanuki_)
Leuke foto! Zat in mijn top 3 en heb er bijna op gestemd :D Vind die cirkels heel tof gedaan en wanneer ik er naar kijk worden mijn ogen daar echt naartoe getrokken. Enige opmerking die ik kan geven is dat de achtergrond wat chaotisch is. Denk dat de opmerking al gegeven is maar een volledig zwarte achtergrond zou wel tof zijn denk ik.
 
Bon, niet het resultaat dat ik gehoopt had maar foto 10 was de mijne. Een vrij simpel (en dus te simpel) concept van dikke abstracte contrast lijnen.
Het was voor mij belangrijk om iets te creëren waar het onderwerp niet of moeilijk uit te halen was.
Overigens ook een foto uit een opdracht voor een fotografie cursus, en tevens samen met enkele andere de laatste foto die ik genomen zal hebben met mijn oude Sony A100 + kitlens.

Het was een keuze uit een reeks die ik gemaakt had en waaruit ik moeilijk kon kiezen, mss had 1 van de andere meer kans gehad: Album

Anyway, foto 10 is dus een vrij onbewerkte foto van een antraciete badkamer radiator :)
Dacht dat het een wasrek was :wallbash:.
Foto 12 is een metalen rietje in een glas. Niet simpel met de telefoon :p Maar 'k heb geprobeerd en dat is't voornaamste!
Ik blijf me er blind op staren. Ik zie het niet. Fantastisch gedaan.

Nu alles bekend is geworden, zou ik voor 3, 7, 10, 11 of 12 moeten gegaan zijn. Hoe onherkenbaarder, hoe beter. Goed om te weten voor de volgende keer, als jullie ons om de tuin willen leiden.
 
De kiesdrempel niet gehaald, maar als ik mijn foto vergelijk met de rest is dat ook wel een beetje terecht. Het valt wat saai uit en ik had weinig inspiratie. Proficiat, shiftyke!

@Pana Je ingestuurde foto heeft wel iets strak en minimalistisch.
 
@Strijkijzer

Die van jouw was m'n favoriet maar toch één puntje van kritiek, dat stukje bovenaan dat uit focus is, oogt wat raar vind ik. Dat had ik er misschien af gecropt
Ik snap wat je bedoelt, maar dan klopte mijn compositie niet zo goed meer denk ik.

Maar had nog een extra blur erover gegooid, mss was dat iets te veel van het goeie. Zal er nog eens naar kijken :D
 
De kiesdrempel niet gehaald, maar als ik mijn foto vergelijk met de rest is dat ook wel een beetje terecht. Het valt wat saai uit en ik had weinig inspiratie. Proficiat, shiftyke!

@Pana Je ingestuurde foto heeft wel iets strak en minimalistisch.

Thanks! Als ik een puntje van kritiek mag geven op de jouwe, is de onregelmatige belichting die storend is. Dat was de reden waarom ik mijn kaasrasp terug opgeruimd had.

Zet hem vervolgens in zwart/wit en dan wat aan dat contrast sleuren en je zal een mooi resultaat bekomen ;)
 
Thanks! Als ik een puntje van kritiek mag geven op de jouwe, is de onregelmatige belichting die storend is. Dat was de reden waarom ik mijn kaasrasp terug opgeruimd had.

Zet hem vervolgens in zwart/wit en dan wat aan dat contrast sleuren en je zal een mooi resultaat bekomen ;)
Straks eens wat uitproberen, kans is inderdaad groot dat het resultaat een pak beter zal worden. Die onregelmatige belichting was doelbewust, trouwens.
 
Voila, interview staat ook beschikbaar voor jullie!


Mijn grote doorbraak jongens, prints zijn te koop €5000 voor de gehandtekende versie, €4000 zonder. :unsure:
 
Terug
Bovenaan