Uitdaging POLL | Foto Challenge #2: Architectuur

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jou favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

DE POLL

Stemmen kan tot tot 26 mei en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) tot 31 mei in deze thread
Op 1 juni start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS

Stemmen tot 26 mei
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS

"Foto Challenge Winner Of May" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.

 
Laatst bewerkt:
D
Foto 3 met kop en schouders imo. De rest heeft een groot ansichtkaartgehalte (no offense :unsure:).
 
Misschien heb ik niet veel/weinig met architectuur maar ik vond de vorige wedstrijd het niveau hoger precies 😃
Maar dit ligt waarschijnlijk aan mij. Zoals Nahrtent al schreef is het misschien moeilijker om origineel uit de hoek te komen aangezien je al snel een ansichtkaart/stockfoto effect hebt? Bepaalde foto's zijn nogal donker en of saai voor mij.
Dan voor n6 gekozen aangezien er daar nog een tof contrast is tussen licht en donker.
 
En de volgende keer werken met een categorie? Nu was het 'ruim'
De volgende keer ook eens proberen mee doen.
 
Ben voor foto 2 gegaan. Heb al véél foto's van dat doorkijkkerkje gezien en ik vind deze toch echt wel een van de betere die ik ervan gezien heb.
Die rode gloed van de ondergaande zon daarachter, dat licht op de kerk rechts en de dorpskern links en dan ook nog die schaduw van die bomen.
Vind dat echt héél knap gedaan.
 
Ben voor foto 2 gegaan. Heb al véél foto's van dat doorkijkkerkje gezien en ik vind deze toch echt wel een van de betere die ik ervan gezien heb.
Die rode gloed van de ondergaande zon daarachter, dat licht op de kerk rechts en de dorpskern links en dan ook nog die schaduw van die bomen.
Vind dat echt héél knap gedaan.
Dat is toch in Borgloon, niet? Als kind ben ik regelmatig op boerderijvakantie geweest op de Servaeshoeve daar niet zo ver vandaan. Prachtige omgeving!
 
Misschien heb ik niet veel/weinig met architectuur maar ik vond de vorige wedstrijd het niveau hoger precies 😃
Persoonlijk voor mij vind ik het een veel moeilijker onderwerp om een foto van te maken. Denk dat mijn interesse er ook
echt gewoon niet ligt want heb het wel geprobeerd. Dat er niks boeiend in de buurt is buiten de typische Vlaamse kerk helpt ook niet natuurlijk :unsure: Dacht nog naar Brussel te gaan hiervoor, maar het weer en de tijd die ik ervoor had zaten ook niet echt mee :tongue:

edit: maar het is een challenge voor iets natuurlijk.
 
Dat is toch in Borgloon, niet? Als kind ben ik regelmatig op boerderijvakantie geweest op de Servaeshoeve daar niet zo ver vandaan. Prachtige omgeving!

Yes, dat is inderdaad daar.
Niet veel verder hebt ge de zwevende kapel ook
Ook mooi om foto's van te maken, ben daar al een paar keer geweest. En héél mooi om te gaan wandelen, kan dat iedereen eigenlijk aanraden.
Heel goeie wellness met overnachtig ook vlakbij, echt prachtig daar.
 
Wij zijn daar met een groepje vrienden op reis geweest in de Haspengouwstreek (met vespa's vanuit Sint-Truiden, aanrader!)
Die kapel toen ook bezocht waar 's avonds Karl Van Nieuwkerke zat om een programma op te nemen (naam ontsnapt me).
20200713-145400.jpg

Zelf heb ik op foto 3 gestemd.
 
Laatst bewerkt:
Wij zijn daar met een groepje vrienden op reis geweest in die streek (met vespa's vanuit Sint-Truiden, heerlijk!)
Die kapel toen ook bezocht.
20200713-145400.jpg

Zelf heb ik op foto 3 gestemd.
Prachtig vanbinnen met die lijnen. 😍 Zo'n foto's trek ik ook graag. Als ik een kerk binnenstap met mijn camera is dat steevast omhoog kijken en foto's trekken van de plafonds en koepels. Zeker bij barok-kerken in Rome is dat telkens een feest.
 
Weeral een moeilijke keuze tussen alle mooie foto's. Toch maar voor foto 3 gegaan, die viel het meeste op. Vraag mij wel af of iedereen nieuwe foto's trekt of gewoon in zijn archief gaat kijken?
Volgende maand toch ook eens proberen mee te doen, zien of die fotolessen hebben geholpen 😅
 
Weeral een moeilijke keuze tussen alle mooie foto's. Toch maar voor foto 3 gegaan, die viel het meeste op. Vraag mij wel af of iedereen nieuwe foto's trekt of gewoon in zijn archief gaat kijken?
Valt bijna niet te controleren natuurlijk. Zolang de foto dit jaar is gemaakt, is het voor mij al goed eigenlijk.
Je moet vooral voor jezelf meedoen en om beter te worden. Niet om het meeste stemmen te halen :)

Enfin, zo zie ik het toch. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen motivatie. Zolang je zelf tevreden bent van je foto. Dat is het belangrijkste :)

edit: Ziet er wel weer uit dat het een spannende race gaat worden, joepie!
 
Foto 3 vind ik wel leuk. Het weerkaatsen van het licht en het ijzer in de grond. De rest is wat bland. No offence.
 
Beetje jammer wel dat er hier en daar foto's zijn zonder perspectief correctie, toch wel essentieel bij architectuurfotografie imo.
Dat vind ik absoluut niet. Bij foto 3 is die bijvoorbeeld niet uitgevoerd, maar dat voegt net toe aan het beeld. Daardoor zijn de lijnen met die groothoek nog knapper.
 
Beetje jammer wel dat er hier en daar foto's zijn zonder perspectief correctie, toch wel essentieel bij architectuurfotografie imo.
De deelnemers zijn dan ook geen professionele architectuurfotografen hé. Het staat je vrij die bewuste foto's te noemen zodat die fotografen er wat uit kunnen leren. In de vorige challenge heeft @Dexels ook ongezouten, maar constructieve kritiek gegeven waar iedereen wat aan had.
 
Dikke stem voor foto 6 (Antwerps havengebouw) De hoek en framing laat het lijken op een speer/boeg die door de wolken klieft, I like it.

Waarom niet de andere?
Foto 1 vind ik ook wel leuk, beetje abstracter en aangenaam om naar te kijken. Ik hou van de hoeken linksonder en rechtsboven en de golf onderwege. Maar 6 vind ik net iets knapper.

Foto 2 (Kerk Borgloon) had ik liever met iets meer dynamic range of een stopje hoger gezien, te donker nu onderaan. De kerk bij belichten had wellicht leuk geweest want de lucht staat nu bijna centraler dan het onderwerp. Mooie foto, maar minder goede architecturale foto.

Foto 3 ('t Scheep in Hasselt) heeft te weinig contrast en het gebrek aan bovenruimte stoort me wat.

Foto 4 (Baileybrug van Postel, heb al vele feestjes gehad daar op het eilandje halverwege :coolbrows:) is een tof idee en onderwerp maar laat me wat onverschillig?

Foto 5 (Water silo Beersel) mist wat symmetrie. Iets naar links, enkele stappen vooruit en grotere hoek naar boven had volgens mij beter gewerkt. Eventueel zelfs uw toestel tegen de muur houden en recht naar boven trekken?

Sidenote: ik ben verre van een expert en de beste stuurlui staan aan wal enzo, bovenstaande zijn dan ook meningen uit het buikgevoel :)
Edit: nog wat kleinigheidjes en fomatting
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan