Uitdaging POLL | Foto Challenge #2: Architectuur

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    77
  • Opiniepeiling gesloten .
Elke maand dagen de fotografen (of eerder creatievelingen) van BeyondGaming zichzelf uit met een fotochallenge! De bedoeling hierbij is vooral om beter te worden en elkaar wat constructieve feedback te geven. Maar uiteraard is het extra leuk als je wint want dan mag je het onderwerp van de volgende ronde kiezen. Stem nu op jou favoriete foto en beslis mee de winnaar van deze maand!

DE POLL

Stemmen kan tot tot 26 mei en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) tot 31 mei in deze thread
Op 1 juni start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft weeral een winnaar :coolbrows:

REGELS

Stemmen tot 26 mei
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS

"Foto Challenge Winner Of May" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Foto's staan in volgorde in de slider.

 
Laatst bewerkt:
Zonder enige vorm van kennis over fotografie voor foto 3 gegaan.
Die weerspiegeling doet het hem voor mij.
 
Yes, dat is inderdaad daar.
Niet veel verder hebt ge de zwevende kapel ook
Ook mooi om foto's van te maken, ben daar al een paar keer geweest. En héél mooi om te gaan wandelen, kan dat iedereen eigenlijk aanraden.
Heel goeie wellness met overnachtig ook vlakbij, echt prachtig daar.
Die wellness moogt ge eens doorsturen :)

Voor foto 6 gegaan. Foto 1 op de tweede plaats heeft nipt de duimen moeten leggen.
Allemaal wel knappe foto's overigens.
 
Proficiat, numero 3!

De mijne was foto 4.

Ik heb niet zoveel boeiende architectuur in mijn omgeving (maar ik ken mijn eigen gemeente nog niet zo goed, ik woon in Mol maar ben opgegroeid in de regio Boechout-Lier-Antwerpen), maar vond de Baileybrug naar Postel best boeiend. Gebouwd door Geallieerde ingenieurs in de Tweede Wereldoorlog tijdens de bevrijding. Dat idee had ik in mijn hoofd en toen ik op een stralend zonnige ochtend (een van de weinige) mijn dochter naar de crèche bracht reed ik om langs die brug. De uitdaging was om die "leeg" te trekken en dat binnen het juiste frame en met de correcte lijnen zodat het perspectief correct was. Waarom een uitdaging? 's Ochtends is het daar best druk. Altijd in enkele richting met wisselende verkeerslichten, dus ik had meestal maar een tiental seconden de tijd om mijn foto te trekken zonder auto of (eenzame) fietser. Je wandelt ook niet zomaar over die brug ... en ik had in totaal maar een kwartier de tijd want ik moest beginnen werken.

Ook al heb ik zeker niet de meeste punten in deze challenge ben ik best wel content met de foto. Technisch dik in orde, naar mijn bescheiden mening.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat, numero 3!

De mijne was foto 4.

Ik heb niet zoveel boeiende architectuur in mijn omgeving (maar ik ken mijn eigen gemeente nog niet zo goed, ik woon in Mol maar ben opgegroeid in de regio Boechout-Lier-Antwerpen), maar vond de Baileybrug naar Postel best boeiend. Gebouwd door Geallieerde ingenieurs in de Tweede Wereldoorlog tijdens de bevrijding. Dat idee had ik in mijn hoofd en toen ik op een stralend zonnige ochtend (een van de weinige) mijn dochter naar de crèche bracht reed ik om langs die brug. De uitdaging was om die "leeg" te trekken en dat binnen het juiste frame en met de correcte lijnen zodat het perspectief correct was. Waarom een uitdaging? 's Ochtends is het daar best druk. Altijd in enkele richting met wisselende verkeerslichten, dus ik had meestal maar een tiental seconden de tijd om mijn foto te trekken zonder auto of (eenzame) fietser. Je wandelt ook niet zomaar over die brug ... en ik had in totaal maar een kwartier de tijd want ik moest beginnen werken.

Ook al heb ik zeker niet de meeste punten in deze challenge ben ik best wel content met de foto. Technisch dik in orde, naar mijn bescheiden mening.

Als het dan afgelopen is dan mag ik nu dus zeggen dat ik nummerke 3 ben :p

Ik vond de opmerkingen over mijn foto die hier gepasseerd zijn wel terecht ook.

Heb speciaal mijn vriendin met haar stepke daar laten rondrijden omdat er een mottig bord achter was dat ik moeilijk weg kon photoshoppen zonder daar iets voor te zetten en zo geschiedde.
Heb hem ook met mijn GSM genomen omdat ik geen breedhoeklens heb. Het weer zat inderdaad ook niet echt mee. Ik was aan het hopen op een dreigend wolkendek maar dat is er niet echt van gekomen.

Mijn initieel gedacht was Zuidzicht hier, de zon gaat daar ook mooi onder maar kreeg er niks mee gedaan.

Die brug ken ik btw! Ben van de buurt afkomstig en hadden daar vrienden een dikke 10 jaar geleden maar had ze niet herkend/was ze vergeten tot ik uw bericht zag. :D
 
Voor de mensen die de mens achter @kay-gell willen leren kennen. Nu zondag een live interview met de winnaar :coolbrows:


Proficat trouwens! Morgen zal ik iedereen revealen en hopelijk een woordje uitleg doen bij mijn foto als ik tijd heb :unsure:
 
Laatst bewerkt:
@kay-gell Proficiat!!

Wie is de fotograaf achter inzending foto nummer 6? Ik durf geen gok doen eigenlijk. :tongue:
Aanwezig!

Ik had nog wel enkele foto's die de moeite waren maar waar uiteindelijk imo teveel zooi op de voor- of achtergrond stond die mij stoorde.
pexels-photo-8091827.jpeg

Dat en het feit dat ik nog geen wide angle lens heb :D
 
Aanwezig!

Ik had nog wel enkele foto's die de moeite waren maar waar uiteindelijk imo teveel zooi op de voor- of achtergrond stond die mij stoorde.
pexels-photo-8091827.jpeg

Dat en het feit dat ik nog geen wide angle lens heb :D
Ik vind die eigenlijk nog beter (tenzij die niet van u is natuurlijk) :p
 
Aanwezig!

Ik had nog wel enkele foto's die de moeite waren maar waar uiteindelijk imo teveel zooi op de voor- of achtergrond stond die mij stoorde.
pexels-photo-8091827.jpeg

Dat en het feit dat ik nog geen wide angle lens heb :D
Je kan die zooi tegenwoordig gemakkelijk wegphotoshoppen. :p

Ik heb zelf een 18 f/2.8 (op een FF) en haal die zelden boven, maar voor architectuurshots is die wel ideaal. Als foto's van vorig jaar zouden tellen had ik wellicht een foto van de kathedraal of het Centraal Station ingestuurd.

Wel akkoord met @Tha_nOn trouwens, deze foto vind ik nog beter dan degene die je hebt ingestuurd. Schaduwen op het Havenhuis zijn hier wat beter uitgelicht, al zou ik het geheel zelf nog wat lichter hebben gemaakt en de kleuren anders hebben aangepakt. Sepia kan mooi zijn, maar komt hier niet helemaal op zijn recht.
 
Deelnemers revealed!
Over mijn eigen foto. Ik was gaan wandelen in Charleroi (een wandelroute rond de oude industrie en de afvalbergen van de mijnen) en hoopte daar wat leuke foto's te nemen. Wel leuke foto's maar het had maar weinig met architectuur te maken :tongue: Dus rap rap nog een foto gaan maken van een watertoren in de buurt.

Verschillende dingen uitgeprobeerd maar niks dat mezelf echt overtuigde (het weer hielp ook niet) dus iets ingezonden waar ik maar half tevreden mee ben. Proberen origineel uit de hoek te komen maar beetje gefaald. Bij nader inzien heb ik er toch een paar betere beelden van gemaakt maar het is wat het is en gewonnen was ik waarschijnlijk toch niet. Al bij al wel blij dat ik toch iets heb kunnen inzenden.

Bedankt allemaal om mee te doen en hopelijk 10 inzendingen voor de volgende challenge :coolbrows:
 
Deelnemers revealed!
Over mijn eigen foto. Ik was gaan wandelen in Charleroi (een wandelroute rond de oude industrie en de afvalbergen van de mijnen) en hoopte daar wat leuke foto's te nemen. Wel leuke foto's maar het had maar weinig met architectuur te maken :tongue: Dus rap rap nog een foto gaan maken van een watertoren in de buurt.

Verschillende dingen uitgeprobeerd maar niks dat mezelf echt overtuigde (het weer hielp ook niet) dus iets ingezonden waar ik maar half tevreden mee ben. Proberen origineel uit de hoek te komen maar beetje gefaald. Bij nader inzien heb ik er toch een paar betere beelden van gemaakt maar het is wat het is en gewonnen was ik waarschijnlijk toch niet. Al bij al wel blij dat ik toch iets heb kunnen inzenden.

Bedankt allemaal om mee te doen en hopelijk 10 inzendingen voor de volgende challenge :coolbrows:

Ja, het weer is echt wel zwaar klote geweest net voor deze challenge moet ik zeggen :p
 
Terug
Bovenaan