Uitdaging POLL | Foto Challenge #1: De Lente

Op welke foto stem je?


  • Totaal aantal stemmers
    73
  • Opiniepeiling gesloten .
Stemmen kan tot tot 25 april en nakeuvelen (feedback geven, raden welke foto van wie is, etc) tot 30 april in deze thread
Op 1 mei start de nieuwe challenge met een onderwerp gekozen door de winnaar van deze maand.

Eigenlijk is iedereen die meegedaan heeft al een winnaar :coolbrows:

@BlackOccult mss een sticky thread van maken?

REGELS

Stemmen tot 25 april
Niet op jezelf stemmen
Gelieve je foto niet bekend te maken zodat we kunnen raden achteraf
Feedback mag maar hou het leuk en contructief

PRIJS

"Foto Challenge Winner Of April" mag je in je signature zetten.
En je mag het thema van de volgende challenge kiezen!

Ik maak hiervoor nog een banner wanneer de winnaar bekend is.

VOTING TIME

De foto's staan in volgorde in de image gallerij:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@kay-gell

Op het eerste zicht is je foto wel scherp maar op de verkeerde plaats, want de bloemen naast hem zijn wel scherp. Maar lopende honden fotograferen is altijd een uitdaging :p

Ja idd, ik had al es geprobeerd eerst op de hond te focussen maar tegen dat die focus pakt was em al ne meter verder dus had op die bloemetjes gefocust en dan in de hoop dat em net dat ik hem net dan kon maken als hij op het focus dieptepunt voorbij liep.
Blijkbaar werkt da dus nie zo makkelijk :unsure:
 
Ja idd, ik had al es geprobeerd eerst op de hond te focussen maar tegen dat die focus pakt was em al ne meter verder dus had op die bloemetjes gefocust en dan in de hoop dat em net dat ik hem net dan kon maken als hij op het focus dieptepunt voorbij liep.
Blijkbaar werkt da dus nie zo makkelijk :unsure:
vaste focus op een punt voor de hond, hoge shuttersnelheid en vlak voor hij het punt bereikt burst-foto`s nemen is de meeste kans op slagen imo.
 
vaste focus op een punt voor de hond, hoge shuttersnelheid en vlak voor hij het punt bereikt burst-foto`s nemen is de meeste kans op slagen imo.

Had ik gedaan behalve die burst. Dat moet ik volgende keer es proberen!
Totaal niet aan gedacht eigenlijk, werk daar ook totaal niet mee. Voor andere snelle foto's probeer ik gewoon goed te timen maar dat is vaker voorspelbaar dan de hond. En denk door dat nooit te gebruiken dat het niet echt top of mind was.
Goeie tip dus, merci!
 
Haha het idee voor een challenge kwam net omdat ik niets anders meer deed dan mijn huisdieren fotograferen... Maar misschien een leuke kans om terug te proberen om het op een andere manier aan te pakken als dat het thema zou zijn. Voor deze challenge wilde ik persé geen bloem/plant/etc fotograferen maar het onderwerp vanuit een andere hoek proberen bekijken. Aan de comments te zien is dat ook gelukt, dus ik ben content! Merci voor de feedback iedereen, en mooi werk mede-challengers :)
 
Doordat mijn handen altijd trillen gebruikte ik dat eigenlijk superveel. zelfs bij macrofotografie. Het vergrootte mijn kansen op een foto waar de scherptediepte goed lag (dat of een statief natuurlijk) Ook bij lichte wind hielp dat.
burst en de 3 seconde timer zijn lifesafers voor mij als ik foto`s wil trekken.

Ondertussen ligt mijn fotografie al wel meer dan een jaar stil. bibberen wordt erger en de goesting om buiten te komen minder
 
zoals vermeld, foto 1 was dus de mijne :)
had hem niet speciaal voor deze challenge gemaakt, maar was eerder een lucky shot die ik 2 weken terug gemaakt had.
De vriendin kan normaal niet rap genoeg weg zijn als ik mijn camera bovenhaal, maar nu was ze zo aan het opgaan in die magnolia's dat ze helemaal niet doorhad dat mijn camera op haar gericht stond. ik vond het resultaat best geslaagd. voor mij persoonlijk is het gewoon een leuke foto omdat hij echt naturel is.
Kan mij wel volledig in de commentaren vinden dat hij qua kleuren etc. misschien niet meteen het lentegevoel oproept.
Oja, en die ene bloem is dus zeker niet gephotoshopt :biglaugh:, tijdens het editen mij zelfs niet echt opgevallen, maar achteraf bekeken inderdaad een storend element.
Verder iedereen bedankt die toch nog op mijn foto gestemd heeft, en proficiat aan de winnaar ;)
 
Foto 5 was de mijne. Volledig akkoord met de commentaar van @Dexels: weinig opvallend, weinig interessant. Technisch correct, maar dat is het dan ook. Ik denk dat ik de afgelopen maanden wel interessantere foto's heb gemaakt die beter hadden gescoord, maar dit motiveert me om het in de volgende challenge wat spannender te maken en mezelf meer uit te dagen.
 
Terug
Bovenaan