Peter R. de Vries neergeschoten

Hij zou blijkbaar op de hitlist van de mocromafia gestaan hebben, een nieuwere soort van zware criminaliteit dat naar niets van "regels" kijkt (iets wat je bij de oudere garde à la Holleeder wel had).
 
Toont imo wel aan dat men hem echt wel wil omleggen en niet zomaar een of andere willekeurige actie is.
Hij zou blijkbaar op de hitlist van de mocromafia gestaan hebben, een nieuw soort van zware criminaliteit dat naar niets van regels kijkt (iets wat je bij de oudere garde à la Holleeder wel had).

Ja gaat daar inderdaad iets mee te maken hebben.

Mensen die afgemaakt worden op klaarlichte dag. Denk een paar jaar geleden nog zo een gangster die aan de ingang van een hotel ofzo afgeknald werd met ne hoop volk dat er bij stond.

Afgehakte hoofden op straat.
En dan nog de grote hoeveelheid vergismoorden.


Brave huisvader gewoon neergeschoten omdat hij toevallig met dezelfde auto reed als een gangster die ze zochten.
 
Hij zou blijkbaar op de hitlist van de mocromafia gestaan hebben, een nieuwere soort van zware criminaliteit dat naar niets van "regels" kijkt ( wat je bij de oudere garde à la Holleeder wel had).
Als je weet dat die al 20 liquidaties op hun conto staan hebben kan je imo wel wat verwachten ook dat die hier terug de zelfde werkwijzen zullen hanteren. Imo zijn die gasten echte beesten. Een hoofd afhakken en voor een waterpijpcafe gaan leggen, mensen op klaarlichte dag voor de ogen van hun kinderen afknallen is toch niet meer moorden om die personen uit de weg te ruimen maar moorden om statements te maken.
 
Terugkomend op De Vries: er zijn dus straatjongeren die al aan het juichen waren, en riepen "dat John Van de Heuvel de volgende is". Ze zitten daar in Nederland toch met een redelijk probleem qua zware criminaliteit.
 
Terugkomend op De Vries: er zijn dus straatjongeren die al aan het juichen waren, en riepen "dat John Van de Heuvel de volgende is". Ze zitten daar in Nederland toch met een redelijk probleem qua zware criminaliteit.
Gezien de granaten die men in Antwerpen een tijd geleden rondgooide denk ik niet dat het enkel Nederland is die een probleem heeft. Je ziet toch in veel landen toenemende problemen met zware criminaliteit.
 
Terugkomend op De Vries: er zijn dus straatjongeren die al aan het juichen waren, en riepen "dat John Van de Heuvel de volgende is". Ze zitten daar in Nederland toch met een redelijk probleem qua zware criminaliteit.
Dadelijk om 23u een persconferentie op de NOS.
Kwam net een filmpje tegen online waar je hem ziet liggen, als het echt is ziet het er niet goed uit, gewoon door het hoofd geschoten

Niet hetzelfde, maar na Fortuyn en Theo Van Gogh al de 3e bekende NL die ze op straat liquideren, zo erg is het hier gelukkig niet
 
Dadelijk om 23u een persconferentie op de NOS.
Kwam net een filmpje tegen online waar je hem ziet liggen, als het echt is ziet het er niet goed uit, gewoon door het hoofd geschoten

Niet hetzelfde, maar na Fortuyn en Theo Van Gogh al de 3e bekende NL die ze op straat liquideren, zo erg is het hier gelukkig niet
Ze geven geen nieuws. 'zwaargewond', ik geloof het niet na de beelden
 
Ze geven geen nieuws. 'zwaargewond', ik geloof het niet na de beelden
Je kan moeilijk op nationale tv zeggen overleden, je zal eerst al zijn familie moeten inlichten.

Beelden leken vrij duidelijk. Reanimatie, hoofdwonde. En weinig bloed wat toch ook wijst op een lage/geen hartslag/bloedcirculatie (al ben ik geen dokter)
 
De
Je kan moeilijk op nationale tv zeggen overleden, je zal eerst al zijn familie moeten inlichten.

Beelden leken vrij duidelijk. Reanimatie, hoofdwonde. En weinig bloed wat toch ook wijst op een lage/geen hartslag/bloedcirculatie (al ben ik geen dokter)
Als je geen dokter bent, zou ik zo`n conclusies niet maken :p Als ge een dier eerst dood schiet en dan de keel oversnijdt loopt er ook nog bloed uit en dan is er ook geen kloppend hart meer.
Of er veel bloed te zien is of niet, zal eerder te maken hebben met de plaats van kogelintrede en/of de kogel ook weer uit het lichaam is getreden. De liters bloed die je al dan niet ziet, zeggen niets over zijn toestand. Je kan veel bloed verliezen en toch nog gered worden en je kan amper bloed verliezen en in 1 klap morsdood en niet meer te redden zijn.
Wacht dus gewoon de berichten af i.p.v. conclusies te trekken a.d.h.v. sensationele beelden.
 
Drieste maatregelen, op klaarlichte dag aanslag op een persoon.
Ik denk niet dat we hiervan het einde al gezien hebben.
Chicago-achtige toestanden, zelfs drive-by is al gebeurd.
Stopt dit met een rechtszaak? Ik denk het niet, de hydra is gewoon een hoofd kwijt.
 
Als ge een dier eerst dood schiet en dan de keel oversnijdt loopt er ook nog bloed uit en dan is er ook geen kloppend hart meer
Het hart klopt automatisch, zolang je dat niet fysiek beschadigd en een hormonale shock kunt vermijden, blijft dat kloppen totdat het stopt vanwege zuurstoftekort in de cellen. En zolang de hersenstam niet beschadigd is, blijft ook de ademhaling werken. Je zit dan in die schemerzone van "hersendood"², waarbij het lichaam op zich nog wel basaal functioneert (autonome ademhaling, hartslag, spijsvertering,...), maar "de computer" onherroepelijk kapot is, en er geen enkele kans op verbetering is. Dat zijn mensen met een lichaamstemperatuur van rond de 37°C, een normale hartslag en ademhaling, maar waarbij de ECG van de hersenen een flatline is.

(² wettelijk & medisch gezien ben je dan ook gewoon dood. Deze mensen zijn daarom perfecte orgaandonoren, omdat de eigenlijke biologische dood/celdood daar echt zeer lang bij uitgesteld kan worden, waardoor je de tijd hebt om je transplantaties voor te bereiden).

Hoofdtrauma is trouwens geen doodsvonnis, ik had gelezen dat PRDV in de oogkas geraakt is, dat is vrij laag, de kans is dus bestaande dat de hersenen zelf niet geraakt zijn (of slechts geschampt), en zelfs als die beschadigd zijn, hoeft dat geen einde verhaal te zijn. Gabrielle Giffords is daar een voorbeeld van: in het hoofd geschoten, linker hersenhelft beschadigd. Heeft het wel overleefd, en heeft "slechts" afasie, gedeeltelijke verlammingen aan de rechterkant en blindheid in het rechteroog.

Het is daarom dat ze in slachthuizen er voor zorgen dat ze de hersenen stilleggen, en dan snel de halsslagaders oversnijden. Dat kloppend hart pompt het dier dan helemaal leeg, waardoor je veel minder opkuiswerk hebt (en je vlees niet bederft).
 
Laatst bewerkt:
Wacht dus gewoon de berichten af i.p.v. conclusies te trekken a.d.h.v. sensationele beelden.
Bwa, is het speculatie om te stellen dat het er absoluut niet goed uit ziet voor iemand die door het hoofd geschoten is en een hartstilstand krijgt?

Ondertussen nemen we volgens Bart De Wever de strijd tegen de drugsmaffia in dit land niet serieus genoeg terwijl momenteel alles er op wijst, dat de aanslag op De Vries precies het rechtstreeks gevolg is van the war on drugs. In een oorlog vallen aan beide kanten slachtoffers, dat lijken de voorstanders van de harde aanpak precies te vergeten. Peter R. de Vries zelf stelde dat the war on drugs een gigantische mislukking is:

 
Laatst bewerkt:
Ik krijg hier vooral het gevoel dat men evolueert naar een situatie zoals in (Zuid-)Italië, waar bepaalde rechters of journalisten ook moeten onderduiken omdat ze de grote maffia's iets in de weg hebben gelegd. Het is maar een verontrustend idee eerlijk gezegd.
 
Het hart klopt automatisch, zolang je dat niet fysiek beschadigd en een hormonale shock kunt vermijden, blijft dat kloppen totdat het stopt vanwege zuurstoftekort in de cellen. En zolang de hersenstam niet beschadigd is, blijft ook de ademhaling werken. Je zit dan in die schemerzone van "hersendood"², waarbij het lichaam op zich nog wel basaal functioneert (autonome ademhaling, hartslag, spijsvertering,...), maar "de computer" onherroepelijk kapot is, en er geen enkele kans op verbetering is. Dat zijn mensen met een lichaamstemperatuur van rond de 37°C, een normale hartslag en ademhaling, maar waarbij de ECG van de hersenen een flatline is.

(² wettelijk & medisch gezien ben je dan ook gewoon dood. Deze mensen zijn daarom perfecte orgaandonoren, omdat de eigenlijke biologische dood/celdood daar echt zeer lang bij uitgesteld kan worden, waardoor je de tijd hebt om je transplantaties voor te bereiden).

Hoofdtrauma is trouwens geen doodsvonnis, ik had gelezen dat PRDV in de oogkas geraakt is, dat is vrij laag, de kans is dus bestaande dat de hersenen zelf niet geraakt zijn (of slechts geschampt), en zelfs als die beschadigd zijn, hoeft dat geen einde verhaal te zijn. Gabrielle Giffords is daar een voorbeeld van: in het hoofd geschoten, linker hersenhelft beschadigd. Heeft het wel overleefd, en heeft "slechts" afasie, gedeeltelijke verlammingen aan de rechterkant en blindheid in het rechteroog.

Het is daarom dat ze in slachthuizen er voor zorgen dat ze de hersenen stilleggen, en dan snel de halsslagaders oversnijden. Dat kloppend hart pompt het dier dan helemaal leeg, waardoor je veel minder opkuiswerk hebt (en je vlees niet bederft).
ik heb even verder opgezocht en je hebt gelijk en geen gelijk. In mijn context ging het over het uitbloeden of dit al dan niet afhankelijk is van een kloppend hart.
Dat is het niet, want er zijn slachthuizen die ook het hart stilleggen blijkbaar.
Kan iemand met een hartstilstand en een hersenwonde veel bloed verliezen: I guess so. Is het mankeren van dit bloed een bewijs dat hij zo dood is als een pier: I guess not.

Anyway: het punt was vooral dat ge als niet-dokter moet opletten met medische conclusies te trekken aan de hand van beelden. Mijn excuses als mijn voorbeeld niet 100% correct was en dat staaft dan maar de conclusie dat we als leken niet te hard van stapel moeten lopen bij het zien van beelden.

Bwa, is het speculatie om te stellen dat het er absoluut niet goed uit ziet voor iemand die door het hoofd geschoten is en een hartstilstand krijgt?

Ondertussen nemen we volgens Bart De Wever de strijd tegen de drugsmaffia in dit land niet serieus genoeg terwijl momenteel alles er op wijst, dat de aanslag op De Vries precies het rechtstreeks gevolg is van the war on drugs. In een oorlog vallen aan beide kanten slachtoffers, dat lijken de voorstanders van de harde aanpak precies te vergeten. Peter R. de Vries zelf stelde dat the war on drugs een gigantische mislukking is:

goh, ja en neen?
Dat het er algmeen gezien niet goed uitziet: natuurlijk ziet het er niet goed uit als iemand bij klaarlichte dag wordt neergeschoten en men hem moet reanimeren en er duidelijk een hoofdschot tussen zit.

Maar in de context dat ik de opmerking maakte, insinueerde Silence dat hij waarschijnlijk dood was, maar dat de media dit nog achterhield. Dan is het imo goed om de speculatie wat achterwege te laten.
Ziet het er niet goed uit: duidelijk van niet.
Is het erger dan men ons vertelt: wacht nog even met de speculaties.
Zie je: context.
 
Bwa, is het speculatie om te stellen dat het er absoluut niet goed uit ziet voor iemand die door het hoofd geschoten is en een hartstilstand krijgt?

Ondertussen nemen we volgens Bart De Wever de strijd tegen de drugsmaffia in dit land niet serieus genoeg terwijl momenteel alles er op wijst, dat de aanslag op De Vries precies het rechtstreeks gevolg is van the war on drugs. In een oorlog vallen aan beide kanten slachtoffers, dat lijken de voorstanders van de harde aanpak precies te vergeten. Peter R. de Vries zelf stelde dat the war on drugs een gigantische mislukking is:

Vreemde actie van BDW die ruikt naar politieke recuperatie terwijl het slachtoffer er zelfs een visie op nahoudt die er lijnrecht tegenover staat.

In een andere context zou men dit wansmakelijk noemen. Bovendien ook nog de zwarte piet bij de banale drugsgebruiker leggen, sterk...
 
Was op dat moment net om de hoek aan het werk (Leidseplein). Opeens zwaailichten gehoord en pas s avonds laat het nieuws gezien. Raar gevoel toch.
 
Terug
Bovenaan