Peter R. de Vries neergeschoten

Mss gewoon anders aanpakken en de wereld overspoelen met gratis drugs, bye bye maffia want bye bye geld. Waarom moeilijk maken, jobs jobs jobs voor teelt, distributie,r&d …. goed voor het milieu want meer groen en dus minder opwarming en overstromingen, minder depressies want iedereen in de wolken, geen oververmoeidheid want iedereen opgewekt en opgepept, gedaan met die saaie familiefeesten want iedereen happy

denk zelfs dat zoiets meetelt voor ontwikkelingshulp
 
Mss gewoon anders aanpakken en de wereld overspoelen met gratis drugs, bye bye maffia want bye bye geld. Waarom moeilijk maken, jobs jobs jobs voor teelt, distributie,r&d …. goed voor het milieu want meer groen en dus minder opwarming en overstromingen, minder depressies want iedereen in de wolken, geen oververmoeidheid want iedereen opgewekt en opgepept, gedaan met die saaie familiefeesten want iedereen happy

denk zelfs dat zoiets meetelt voor ontwikkelingshulp
En wat met de kost voor de gezondheidszorg?
+ als drugs plots legaal wordt, gaan ze wel iets anders vinden om te verhandelen en ontstaat daar maffia in :).
Tabak is ook legaal..toch worden er jaarlijks tonnen "illegaal" tabak gesmokkeld :)
 
En wat met de kost voor de gezondheidszorg?
+ als drugs plots legaal wordt, gaan ze wel iets anders vinden om te verhandelen en ontstaat daar maffia in :).
Tabak is ook legaal..toch worden er jaarlijks tonnen "illegaal" tabak gesmokkeld :)

Was om te lachen hé ;)

De problematiek rond drugs is véél complexer dan iedereen vermoed want je krijgt al snel discussies waaruit blijkt dat een pintje veel slechter is dan cannabis etc. Je kan dat gewoon nooit oplossen, winnen, verliezen ...

Ik heb dan zoiets van: ieder voor zich en wie niet in staat is zijn gezond verstand te gebruiken - deal with it, ik drink graag een glas wijn maar ga geen 5 flessen/dag drinken. Ouders dragen mijn inziens eveneens een verpletterende verantwoordelijkheid m.b.t. deze problematiek.

Anderzijds ben ik wel bereid om een deel van de lasten (gezondheidszorg) te dragen omdat ik hoop dat het gros van de mensen wél in staat is zijn kopje erbij te houden - per slot van rekening betaal ik ook voor de NMBS en heb ik de laatste 30 jaar geen trein genomen. De maatschappij kan er maar op verbeteren - zolang dat ik mij niet zoals een uitgeperste citroen voel is dat een non issue maar wat meer value/money zou beter zijn want in die wereldberoemde Belgische gezondheidszorg zijn veel bodemloze vaten vrees ik.

Ik ben wel voorstander van strenge bestraffing bij herhaaldelijk plegen van misdrijven, misbruik, fraude, ... en met streng bedoel ik streng zoals Stalin dat zou interpreteren.
 
En wat met de kost voor de gezondheidszorg?
+ als drugs plots legaal wordt, gaan ze wel iets anders vinden om te verhandelen en ontstaat daar maffia in :).
Tabak is ook legaal..toch worden er jaarlijks tonnen "illegaal" tabak gesmokkeld :)
Is dat geen drogargument?
Precies alsof elke drugsdealer dan plots huurmoordenaar wordt, mensen gaat smokkelen of gaat beginnen stelen :p.

Sommigen kiezen bewust voor drugsdealer omdat de verhouding winst/risico aantrekkelijk is.
Maar als je pakweg cocaïne legaliseert, dan heeft de consument een betrouwbare product voor een bedrag X (die lager of hoger kan liggen dan het illegale alternatief.)
Dus in theorie zal dat de vraag naar illegale coke doen dalen, dus zullen de prijzen van de illegale coke doen dalen en zal het niet meer voor de dealer om dit nog vol te houden. Risk/reward is niet meer aanlokkelijk.
Uitzondering is natuurlijk wanneer de prijs van legale coke veel te hoog zou zijn of de beschikbaarheid van legale coke te laag is.

Vandaar ook de opkomst van illegale tabak bij periodes. Prijs wordt artificieel hoog gehouden, de pakkans is waarschijnlijk vrij laag en de productiekost is laag. Maar de vraag naar tabak is wel serieus aan het dalen. Dus lucratief gaat het enkel zijn bij grote hoeveelheden.

De cokedealer gaat niet plots pakweg autodief worden. Ik vermoed dat autodief zijn veel meer risico inhoudt dan cokedealer en dat men redelijk bewust kiest om cokedealer te zijn.



We hebben al jarenlang "de risk" proberen te doen stijgen maar het heeft geen zak geholpen met gigantische kosten op vlak van politie, justitie, gevangenissen, menselijk leed,...) . Lijkt mij tijd om "de rewards" te bestrijden door een legaal alternatief aan te bieden. Niet dat ik denk als Belgie of Nederland plots coke gaan legaliseren, dat het probleem opgelost gaat zijn. Ik vermoed dat grote hoeveelheden coke doorgesluisd worden vanuit Rotterdam of Antwerpen naar andere landen..

Je kan altijd hopen dat de vraag gaat dalen maar ik denk dat dat een complete fantasie is.
 
Dadelijk om 23u een persconferentie op de NOS.
Kwam net een filmpje tegen online waar je hem ziet liggen, als het echt is ziet het er niet goed uit, gewoon door het hoofd geschoten

Niet hetzelfde, maar na Fortuyn en Theo Van Gogh al de 3e bekende NL die ze op straat liquideren, zo erg is het hier gelukkig niet
Ik hoop dat als hij het overleeft géén kasplantje zal zijn.

Als ze zo'n speciale kogels gebruikten die letterlijk versplinteren in de hersenen en de hersenen zijn effectief geraakt, dan is het game over.
Als het gewone kogels zijn en die zijn dwars door de schedel gegaan (ze zijn niet blijven steken), dan is zelfs volledig herstel soms mogelijk.
(afhankelijk van de locatie van de schotwonden)
 
Op het Nederlandse nieuws had men het er net over, waarom het zulke jochies zijn.

Voorheen, huurde men een moordenaar in vanuit het verre Oost Blok. Die landde de dag zelf, deed zijn ding, en ging meteen weer de vlieger op.

Nu liggen die jochies voor het rapen. Hebben vaak nergens besef van, gemakkelijk beïnvloedbaar, zijn blij met wat klein geld.
 
Heb eens een artikel gelezen in Knack of de Tijd waarbij een onderzoeksjournalist die onderzoek deed naar de italiaanse mafia uitlegde wat voor een zegen de mocromafia en albanese mafia zijn voor de grote italiaanse mafiafamilies. Die gebruiken de twee als uitvoerders van vuil werk waar veel heat bij komt kijken om zelf buiten schot te blijven.

Onlangs zijn er in italie weer honderden maffiosi gearresteerd en zijn er bijgevolg velen die richting NL en Belgie gevlucht zijn gezien ze hier relatief gerust gelaten worden.
 
Is dat geen drogargument?
Precies alsof elke drugsdealer dan plots huurmoordenaar wordt, mensen gaat smokkelen of gaat beginnen stelen :p.
Eerder deze week was er een docu van Simon Reeves op Canvas waaruit blijkt dat drugskartels inderdaad gaan diversifiëren indien de inkomsten uit drugshandel te moeilijk worden. In Mexico heeft de drugsmaffia er mensenhandel bijgenomen. Dus ja, de maffia zal andere illegale activiteiten ontplooien als het in drugs te moeilijk wordt.
 
Onlangs zijn er in italie weer honderden maffiosi gearresteerd en zijn er bijgevolg velen die richting NL en Belgie gevlucht zijn gezien ze hier relatief gerust gelaten worden.
Uiteindelijk zijn diegenen die gearresteerd worden in de praktijk meestal gewoon de kleine of middelgrote garnalen. De grote vissen die pakt men zelden tot nooit op hé. (Of ze gaan te ver en dan worden ze verraden door hun eigen trouwe kring)

Iedereen weet gewoon dat bijvoorbeeld een "Silvio Berlusconi" gewoon een hoge pief IS, binnen de Italiaanse mafia. Dat mag NIET gezegd worden, maar dit is gewoon een feit. Wie dat ontkent, heeft oogkleppen op. De ironie wil dat die man nochtans tientallen jaren zowel in de achtergrond als de voorgrond de grote baas was, van héél Italië.
 
Iedereen weet gewoon dat bijvoorbeeld een "Silvio Berlusconi" gewoon een hoge pief IS, binnen de Italiaanse mafia.
Berlusconi kan gezien zijn achtergrond (geboren in Milaan, geen familiale banden), onmogelijk een leidinggevende zijn bij één van de traditionele maffiaclans. Dat hij hand-en-spandiensten heeft verleend aan maffiosi en gelieerde bedrijven, daar valt natuurlijk wel iets voor te zeggen.
 
De avond dat hij neergeschoten is was er s' avonds een talkshow met advocaten en politie en andere onderzoekers. 1 van die advocaten was echt geschokt dat Peter zomaar gevoelige info kreeg van de politie.
Heb niet het volledige programma gezien weet niet of ze er nog verder op ingegaan zijn.
 
Vreemde actie van BDW die ruikt naar politieke recuperatie terwijl het slachtoffer er zelfs een visie op nahoudt die er lijnrecht tegenover staat.
Gisteren zat hij schaamteloos in de Nederlandse talkshow Op1 om nog eens zonder veel tegenspraak zijn grote masterplan uit de doeken te doen. Ik had BDW graag eens in debat zien gaan met Peter R. de Vries over drugsbeleid, maar ik vermoed dat De Wever de uitnodiging zou afslaan.

 
Gisteren zat hij schaamteloos in de Nederlandse talkshow Op1 om nog eens zonder veel tegenspraak zijn grote masterplan uit de doeken te doen. Ik had BDW graag eens in debat zien gaan met Peter R. de Vries over drugsbeleid, maar ik vermoed dat De Wever de uitnodiging zou afslaan.


Toch raar dat het PFOS-probleem in Antwerpen en Zwijndrecht in het kader van BDW's grote prestigeproject Oosterweel "niet aan hem is om te reageren". Maar dat hij zich voor het neerschieten van een buitenlandse journalist in het buitenland dan wél plots geroepen voelt om te reageren, en zelfs de pers gaat opzoeken en zelfs politiek gaat recupereren.

Het zwart cynisme is in deze dat Peter R. De Vries normaal ook bij dit gesprek aan tafel had gezeten maar hij nu geen weerwoord kan bieden tegen BDW omdat hij in het ziekenhuis ligt te vechten voor zijn leven.
 
Eerder deze week was er een docu van Simon Reeves op Canvas waaruit blijkt dat drugskartels inderdaad gaan diversifiëren indien de inkomsten uit drugshandel te moeilijk worden. In Mexico heeft de drugsmaffia er mensenhandel bijgenomen. Dus ja, de maffia zal andere illegale activiteiten ontplooien als het in drugs te moeilijk wordt.

Ja, een deel gaat overschakelen. Sommige zijn totaal ongevoelig aan risico en doen de zotste/ergste dingen voor geld. Dat gaat niet veranderen.

Maar ik geloof niet dat 100% van die sector in de illegaliteit gaat blijven.

Iedereen denkt aan de klassieke derdegeneratie 18jarige als dealer maar ondertussen hebben we landbouwers, cafébazen, moeders, studenten,... die deeltijds dealer/producent zijn geworden :p.
 
Ja, een deel gaat overschakelen. Sommige zijn totaal ongevoelig aan risico en doen de zotste/ergste dingen voor geld. Dat gaat niet veranderen.

Maar ik geloof niet dat 100% van die sector in de illegaliteit gaat blijven.

Iedereen denkt aan de klassieke derdegeneratie 18jarige als dealer maar ondertussen hebben we landbouwers, cafébazen, moeders, studenten,... die deeltijds dealer/producent zijn geworden :p.
Ok maar die deeltijdse dealers zullen waarschijnlijk geen (minder) liquidaties uitvoeren? De georganiseerde criminele netwerken uitroeien blijkt toch niet zo eenvoudig.
 
Ok maar die deeltijdse dealers zullen waarschijnlijk geen (minder) liquidaties uitvoeren? De georganiseerde criminele netwerken uitroeien blijkt toch niet zo eenvoudig.
Neen, maar het geld voor de wiet gaat ergens naartoe en de vraag is wie daar bovenaan in de hiërarchie staat. Niet iedereen koopt bij een vriend die achter in z'n tuintje nog een paar plantjes heeft staan.
 
Is dat geen drogargument?
Precies alsof elke drugsdealer dan plots huurmoordenaar wordt, mensen gaat smokkelen of gaat beginnen stelen :p.

Sommigen kiezen bewust voor drugsdealer omdat de verhouding winst/risico aantrekkelijk is.
Maar als je pakweg cocaïne legaliseert, dan heeft de consument een betrouwbare product voor een bedrag X (die lager of hoger kan liggen dan het illegale alternatief.)
Dus in theorie zal dat de vraag naar illegale coke doen dalen, dus zullen de prijzen van de illegale coke doen dalen en zal het niet meer voor de dealer om dit nog vol te houden. Risk/reward is niet meer aanlokkelijk.
Uitzondering is natuurlijk wanneer de prijs van legale coke veel te hoog zou zijn of de beschikbaarheid van legale coke te laag is.

Vandaar ook de opkomst van illegale tabak bij periodes. Prijs wordt artificieel hoog gehouden, de pakkans is waarschijnlijk vrij laag en de productiekost is laag. Maar de vraag naar tabak is wel serieus aan het dalen. Dus lucratief gaat het enkel zijn bij grote hoeveelheden.

De cokedealer gaat niet plots pakweg autodief worden. Ik vermoed dat autodief zijn veel meer risico inhoudt dan cokedealer en dat men redelijk bewust kiest om cokedealer te zijn.



We hebben al jarenlang "de risk" proberen te doen stijgen maar het heeft geen zak geholpen met gigantische kosten op vlak van politie, justitie, gevangenissen, menselijk leed,...) . Lijkt mij tijd om "de rewards" te bestrijden door een legaal alternatief aan te bieden. Niet dat ik denk als Belgie of Nederland plots coke gaan legaliseren, dat het probleem opgelost gaat zijn. Ik vermoed dat grote hoeveelheden coke doorgesluisd worden vanuit Rotterdam of Antwerpen naar andere landen..

Je kan altijd hopen dat de vraag gaat dalen maar ik denk dat dat een complete fantasie is.

De legalisatie van al die drugs lijkt me zo'n naïeve utopie. De strijd tegen drugs heeft niet gewerkt dus het roer 180 graden omslaan is dan de oplossing.

Net of die cartels in zuid Amerika hun lucratieve business gaan laten verloren gaan omdat België nu rechtstreeks bij de cocaboer gaat kopen
 
De legalisatie van al die drugs lijkt me zo'n naïeve utopie. De strijd tegen drugs heeft niet gewerkt dus het roer 180 graden omslaan is dan de oplossing.

Net of die cartels in zuid Amerika hun lucratieve business gaan laten verloren gaan omdat België nu rechtstreeks bij de cocaboer gaat kopen
Dan zou je tenminste niet meer al die tussenpersonen hebben die er grof aan verdienen. Prijs kan gerust een pak zakken dan. Neem 5 eur per gram coke in plaats van 50? Dat is meer dan genoeg en de verslaafde kan dan zijn fix krijgen zonder gewetensproblemen via een soort van apotheek waar je ook info en hulp zou kunnen aanbieden voor mensen die willen stoppen. Ik vind het verkeerd om de schuld te leggen bij de gebruikers. Eenmaal verslaafd heb je nog weinig keuze.
 
Drugslegalisatie is een piste die ik interessant vind, indien strenge controle van overheidswege. De vraag is of de overheid daarin vertrouwd kan worden en of de overheid wel competent genoeg is. Het drugsgeweld is te wijten aan de hoge winstmarges van cocaïnehandel, waarbij zeer driest geweld niet wordt geschuwd. We zien in Mexico wel hoe een harde repressie op termijn leidt tot een haast anarchische situatie waarin machtige cartels gebieden controleren. De wetshandhavers gaan immers niet zover als drugscriminelen die niet gebonden zijn aan wetten, procedures en deontologische praktijken. Het ergste wat met een drugscrimineel kan gebeuren door de wetshandhaver is dat hij de gevangenis in vliegt, daarmee schrik je de maffia niet mee af.
 
Drugslegalisatie is een piste die ik interessant vind, indien strenge controle van overheidswege. De vraag is of de overheid daarin vertrouwd kan worden en of de overheid wel competent genoeg is. Het drugsgeweld is te wijten aan de hoge winstmarges van cocaïnehandel, waarbij zeer driest geweld niet wordt geschuwd. We zien in Mexico wel hoe een harde repressie op termijn leidt tot een haast anarchische situatie waarin machtige cartels gebieden controleren. De wetshandhavers gaan immers niet zover als drugscriminelen die niet gebonden zijn aan wetten, procedures en deontologische praktijken. Het ergste wat met een drugscrimineel kan gebeuren door de wetshandhaver is dat hij de gevangenis in vliegt, daarmee schrik je de maffia niet mee af.

Je zit natuurlijk altijd met het gateway effect, wat ga je legaliseren en wat niet? Ik vermoed dat anno 2021 niemand nog iets heeft tegen wat cannabis maar wat kan er nog getolereerd worden? Door het verslavende character van sommige middelen en hun bijwerkingen kunnen deze nooit door de overheid ondersteund worden imo.
 
Terug
Bovenaan