OS 2020 | Fight Club (Boksen, Judo, karate, schermen, taekwondo en worstelen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kunnen beter de regie overlaten aan degenen die iets van sport kennen en niet meegaan in het tijdperk van nu, waarin anderen de voorkeur krijgen bij zendtijd (je weet wel wat ik bedoel :tongue:).
Halve finale van een Belg lijkt me enkele niveaus hoger dan een openingswedstrijd van de Belgen, waarin nog niet wordt gestreden voor een medaille.
 
Casse is toch nog niet bezig? Misschien schakelen ze subiet gewoon over op het moment dat hij begint. Kan perfect.
 
Nog één match en dan pas Casse idd, reken nog wel minuutje of tien normaal voor Casse aan de beurt is.
 
De andere halve finale was al redelijk kort. Hopelijk duurt het hier dan niet al te lang, want anders start je wel met een nadeel in de (kleine) finale.
 
Kak :( .

Tegen de Georgiër nu voor brons ook géén cadeau... . Maar toch voor gaan!
 
Ik ken echt niets van de sport, maar is allemaal zo passief wat Casse doet? Gisteren hoorde ik De Decker op Radio 1 zo lyrisch doen over deze man, hoe hij veruit de beste is in zijn categorie. Keek er echt naar uit om het te volgen als ik hem hoorde. Zag daar maar weinig (niets) van terug (maar opnieuw, ik ken niets van Judo en zal er ook niets van kennen).

Toch echt wel een stomme sport zo Judo, 6 min met de armen naar mekaars badjas slaan. Echt niet om aan te zien.
Dat vind ik dus ook, als neutrale kijker. Beetje in rondjes huppelen en elkaar met 1 hand vasthouden aan het stof voor een paar minuten. 1 ipon en u kamp is ook gedaan, niets van herkansingen of proberen terugkomen in de match.
 
Laatst bewerkt:
Ja hier hetzelfde, die commentator zei superspannend maar die stonden daar gewoon aan elkaars jas te trekken :laugh:
 
Was constant proberen dominant te zijn bij het vastpakken, akkoord weinig worpen maar was toch wel stevig niveau imo. Gewoon twee vechters die geen kansen geven, is niet per se passief. Laat Casse tegen de nummer 300 vechten en dan heeft hij maar voor t kiezen welke worp hij doet maar hier, ja, niet :p .

(ik ben zelf wel maar ooit tot blauwe band geraakt :p ).
 
Er wordt idd wel veel afgewacht en dan hopen dat de tegenstander 3 gele "kaarten" krijgt voor passiviteit. Als ze vallen is het reflex op de buik want dan telt het niet en moeten ze opnieuw beginnen. Een slimme tactiek maar voor de kijker wat minder aangenaam.

Een volle 2-3 uur uitzitten is vermoeiend, de commentator helpt soms wel om je aandacht te trekken maar als je het enkel trekken aan jassen vindt zal die het ook niet kunnen redden.
 
Ok ik begrijp het, respect voor de sport wel hoor want als ik zie in bvb de containercup wat voor een afgetrainde beesten die judoka zijn. Amai.

Maar ik hoop wel dat mijn kinderen niet aan Judo gaan doen :unsure:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan