OS 2020 | Atletiek (de moeder én vader van alle sporten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een 2:29 marathon is ook geen prestatie op topsportniveau, dat beweer ik niet. Op het moment dat een Naert of Abdi de streep passeert zit je daarmee 7 kilometer achter. Enkel een of andere kleine lokale marathon zal je daarmee winnen, en dan nog...
Maar desondanks is het heel weinig mensen gegeven om zo snel te lopen.

Edit: een 2:29 marathon kunnen lopen is ook zeer ondankbaar natuurlijk. De wereld van de nationale subtoppers: veel moeten trainen, veel moeten opgeven voor de sport, en weten dat je er nooit iets mee kan verdienen behalve is 25 euro prijzengeld of een gratis paar schoenen van de lokale sportwinkel.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de prestatie van de 4 x 400 M erg sterk, ook al was het weer geen medaille. Wel een BR. Harder konden ze niet.
We zijn toch maar mooi een jaar of tien wereldtop geweest. Nu zullen de Borlees wel afvallen. Dan vrees ik het ergste want we hebben geen nationaal trainingsprogramma zoals andere atletieklanden. Je bent dus overgeleverd aan een paar "gekke" individuen en coaches.

En we hebben ook niet het voordeel dat de Nederlanders (Fransen, Britten) hebben met die ex kolonien in de Caraiben. Daar komen altijd hele snelle jongens vandaan.
Kijk eens naar de huidkleur. Zonder discriminerend te doen, is België veruit het beste team van blanke lopers van de laatste jaren, kort gevolgd door Polen. Dat is gewoon knap.

Maar wie zegt dat Jacques niet voortdoet als coach? Dylan zal er nog wel bij zijn. Daarnaast heb je Sacoor en Doom die zeker ooit in staat zijn tijden te lopen rond 45:00, toch als Jacques die gasten even gaat drillen. En dan zijn er nog een paar gasten die rond de 46 sec kunnen lopen.

----

By the way ik begrijp niet waarom mensen de prestatie van Mieke Gorissen aan het minimaliseren zijn en dan zeggen dat 2u30 voor een MAN géén wereldprestatie is. Dat is leuk om te weten MAAR sinds wanneer is Mieke een man geworden? Heb ik iets gemist. :tongue:
Mieke haar PR is effectief onder 2u30
 
Ba 4e, Sacoor viel iets teveel stil (mss te rap vertrokken, weet zijn split niet), medaille zat er echt in :(
Botswana start met hun beste man, zijn mee en pakken imo daardoor 3e plaats.
Tijden Belgen
- Doom 44"94 (zonder split, dat is dus sneller dan zijn PR :tongue:)
- Sacoor 44"08
- Dylan Borlée 44"68
- Kevin Borlée 44"18

Het had zéér nipt geweest maar met Jonathan in de plaats van Dylan had brons mogelijk geweest.
 
Kijk eens naar de huidkleur. Zonder discriminerend te doen, is België veruit het beste team van blanke lopers van de laatste jaren, kort gevolgd door Polen. Dat is gewoon knap.
Ik ben even niet mee. Waarom zou het knapper zijn met blanke als met donkere lopers?
 
Tijden Belgen
- Doom 44"94 (zonder split, dat is dus sneller dan zijn PR :tongue:)
- Sacoor 44"08
- Dylan Borlée 44"68
- Kevin Borlée 44"18

Het had zéér nipt geweest maar met Jonathan in de plaats van Dylan had brons mogelijk geweest.
Had er snel even naar gekeken maar elke 2e loper was precies de snelste. Dan geloof ik niet dat die tijden correct zijn :p
 
Had er snel even naar gekeken maar elke 2e loper was precies de snelste. Dan geloof ik niet dat die tijden correct zijn :p
Dat zou goed kunnen. Het is plausibel dat Doom rond zijn record liep (45"34) - misschien iets sneller. 44"94? Niet geheel onmogelijk.
En dat Sacoor dan een splittijd had die iets trager was dan Kevin? Dat Dylan de traagste is, is gewoon een feit, die heeft niet het talent van de anderen, maar is als ploegspeler altijd van (goud)waarde.

Maar dat Sacoor dus stil viel en het leek alsof hij traag liep is wél niet waar, als ik die splittijden bekijk.
 
Ondertussen nog 31 man vooraan in de marathon, met twee Belgen erbij. Ik ben eens benieuwd waar ze gaan uitkomen
 
Voorlopig knap van de Belgen. Wel zot hoe sommigen van die mannen gewoon compleet parkeren. Gewoon alles of niets spelen dan.
 
Naert moet lossen.
Abdi zit echt wel goed heb ik de indruk, maar licht kan duidelijk op éénder welk moment uitgaan
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik snap niet goed waarom ik ernaar zit te kijken om half twee snachts, maar die charme van de olympische spelen is toch speciaal :p wel zot hoe snel die mannen gaan, blijft toch apart.
 
Abdi zit weer in de slipstream, krachten sparen om in de laatste kilometer de medaille te vrijwaren. Op hoop van zegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Bijna gemist omdat ik gelezen had dat het zondagnacht was, dus ik dacht dat het morgen was.
Leuke loper, die Abdi. Hard gaan, geen compromissen. Hopelijk geen vierde plaats...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan