OS 2020 | Atletiek (de moeder én vader van alle sporten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb de finish live gezien en ik moet wel zeggen, wat een kutmanier om zoiets in beeld te brengen. Met zo’n breedhoeklens was het precies meer een oogtest voor mij dan een sprint voor een medaille voor hen.
 

Het is volgens mij gewoon een eikel. Uit vermoeidheid kan ik moeilijk geloven. Zou dan heel toevallig zijn dat hij de ganse rij omver werpt, om dan toch nog net de allerlaatste te kunnen pakken...

En ja, het is ook omwille van het feit dat het een Fransman is dat ik dat zeg... :p
 

Het is volgens mij gewoon een eikel. Uit vermoeidheid kan ik moeilijk geloven. Zou dan heel toevallig zijn dat hij de ganse rij omver werpt, om dan toch nog net de allerlaatste te kunnen pakken...

En ja, het is ook omwille van het feit dat het een Fransman is dat ik dat zeg... :p
Lijkt me idd bewust, wat een eikel
 
Gewoon om de loper achter hem een kloot af te trekken zodat hij geen water kan pakken. Je ziet het goed de Nederlander Abdi steekt zn hand uit net achter hem en grijpt zo naast de ganse rij. Dikke loser!
En wat ben ik blij dat ik het live gezien heb in de auto half dronken in het afkomen van Dranouter. Feest in de auto met de vrienden! Een moment dat ik niet rap zal vergeten
 
Dit is toch echt de sport der sporten. Je kan wel spreken over basketbal, hockey, judo, zeilen, etc, maar niets kan toch tippen aan een marathon.
Wat een beest is Bashir Abdi toch.
 

Het is volgens mij gewoon een eikel. Uit vermoeidheid kan ik moeilijk geloven. Zou dan heel toevallig zijn dat hij de ganse rij omver werpt, om dan toch nog net de allerlaatste te kunnen pakken...

En ja, het is ook omwille van het feit dat het een Fransman is dat ik dat zeg... :p
Anderzijds wat is het nut van dit te doen? Je wint er zelf niks mee. Vreemd voorval ..
Maar inderdaad, lijkt me gewoon ne eikel te zijn die dacht: Ik voel mij slecht, als ik niet kan winnen, mijn concurrenten dan ook niet!

Stel je voor dat je moet opgeven tijdens een Olympische marathon omdat ne eikel voor jou je water ontzegt ..
 
Normaal hebben de toppers in marathon eigen drank in de post, zou verwachten nu ook en dat dat water extra is vooral om over u te kappen?
 
Kent iemand de achtergrond van hun vriendschap?

Trainen vaak samen in Papendal (NL topsportcentrum) en doen samen lange stages in Kenia.
Ze komen ook bij elkaar over de vloer.
Hebben ook hun achtergrond (Somalische vluchtelingen, moslim, succesvol opgevangen door welkome mensen, spreken beiden Nederlands) gemeen. Dat creeert een ongelooflijke band.
 
2 jaar geleden zat die Nederlandse Abdi al in de controversiele show van Van der Gijp & Derksen. Waarin hij zei dat hij die grap over Bo Van Spilbeeck wél leuk vond.
Of de Belgische Abdi dezelfde vorm van humor heeft?

 
YVMRudR.jpg
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Wel zot hoe sommigen van die mannen gewoon compleet parkeren.
Te veel gerekend op hun donker huidtype en het gedacht van: "Ben de warmte gewoon, ik loop hier simpel uit." Of slecht voorbereid, op de vochtige warmte of drankenposten met verkoeling.
Die Nederlander verdient een standbeeld. Abdi door de moeilijke momenten heen helpen en hem vervolgens voorbij de Keniaan loodsen. Heerlijk einde van deze marathon.
Een beeld om de Vlaamse Nederlanden te verzoenen met elkaar :unsure:.

De Belgen hebben dat fantastisch gedaan.
Kersten in de achtergrond, maar wel gefinisht. Net als Gorissen zijn tweede marathon nog maar.
Naert is de vierde Europeaan. In de lijn van verwachtingen, maar met de warmte wist je maar nooit. Niet ingehaald geweest toen hij moest afhaken en zelfs nog twee man ingehaald.
Abdi. Gans de tijd vooraan toen het uit elkaar spatte achteraan. Toen hij even versnelde, was dat van: "Wat doe je nu? Blijf toch zitten!"
Deksel kort op de neus in de laatste kilometers. Gelukkig was zijn Nederlandse collega er :clap:. Ik zou mij dat gezicht moeten inprenten van Nageeye, want als ik die ooit zou zien, krijgt die een vuistje van me. Zeg nu nog eens dat we niet overeenkomen met onze noorderburen. Ja, het zijn trainingsmakkers en vrienden, maar dat weet niemand meer over twintig jaar. De beelden spreken boekdelen en is een mooi moment voor beiden onze sportgeschiedenis. Wat zou het mooi zijn, dat we elkaar over de streep trekken als het even niet gaat (met zekerheid van een medaille / ereplaats). Laat de burgers elkaar de huid volschelden, dat is niet zo erg :biglaugh:.
 
Is dat niet wat kort door de bocht? Ja, je zijn allebei Somalisch vluchteling, maar dat is niet per definitie de reden waarom ze zo goed met mekaar overeen komen.
Trainingsmaten sinds 2008
Staat vandaag in de Standaard
Nageeye zegt in een interview met Runner's World dat Abdi Bashir ook op de hoogte is over het nieuws, over voetbal of over Nederlandse televisie. En dat toch iets relaxter is dan wanneer het alleen maar over koeien of maisvelden gaat… (Nageeye trainde voordien met de groep van Eliud Kipchoge)
 
Ik moest vandaag zelf om 3u30 opstaan om te gaan lopen en heb daardoor de marathon niet kunnen bekijken. Ondertussen wel de samenvatting bekeken en ik ben echt zwaar onder de indruk van de Belgen, wat een waanzinnige prestaties! De manier waarop Abdi brons pakt is onbeschrijfelijk, om tranen in de ogen van te krijgen. Samen met het goud van Thiam voor mij zonder twijfel het moment van de spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan