Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Is het Belgisch voetbal bij Orange hetzelfde als bij Telenet (als je betaalt uiteraard). Met andere woorden: dezelfde commentatoren etc?
Bij Orange heet de zender Eleven Pro League, bij Telenet Eleven Sports. Ik zou dus verwachten dat het hetzelfde is, maar met al die namen van zenders tegenwoordig

Wat is eigenlijk het voordeel van Orange over Telenet? Ze moeten dat netwerk huren van Telenet, hoe kan dat ooit competitief zijn

Voor velen is Orange goedkoper, al is Telenet met One en OneUp wel terug een pak competitiever geworden.

Even de Orange Speedboost optie genomen. Ik haal netjes de 400/40 zoals geadverteerd

RWPvutA.png

Wat is eigenlijk het voordeel van Orange over Telenet? Ze moeten dat netwerk huren van Telenet, hoe kan dat ooit competitief zijn
Je gaat langer klant zijn (met je SIM kaart) als je een pack hebt met internet en/of TV. En ze doen hun concurrent pijn

Nog mensen die al heel de namiddag zonder internet zitten?
Of ben ik de enige?

Nog mensen die al heel de namiddag zonder internet zitten?
Of ben ik de enige?
Nope hier ook. Bericht op twitter geplaatst en kreeg dit antwoord:
Hallo ,
Momenteel ervaren we problemen met onze internetverbinding.
Onze techniekers doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. 👨‍🔧
We hebben momenteel nog geen zicht op wanneer dit juist zal verholpen zijn.
Excuses voor het ongemak.
~ Micheline

Kent er iemand iets van Port Forwarding bij Orange?
Bij Telenet niks van last, bij Orange heb ik de PS5 al een vast IP moeten geven (problemen in NBA 2K) en op Fifa heb ik last van lag.

Volgens Google zou Fifa21 op PS5 zouden deze poorten moeten openstaan/geforward worden:

TCP: 1935,3478-3480,3659,10000-10099,42127
UDP: 3074,3478-3479,3659,6000

Ik weet waar ik het moet doen, maar niet wat ik moet invullen, dus moest er iemand weten hoe of wat, stuur maar pm

Kent er iemand iets van Port Forwarding bij Orange?
Bij Telenet niks van last, bij Orange heb ik de PS5 al een vast IP moeten geven (problemen in NBA 2K) en op Fifa heb ik last van lag.

Volgens Google zou Fifa21 op PS5 zouden deze poorten moeten openstaan/geforward worden:

TCP: 1935,3478-3480,3659,10000-10099,42127
UDP: 3074,3478-3479,3659,6000

Ik weet waar ik het moet doen, maar niet wat ik moet invullen, dus moest er iemand weten hoe of wat, stuur maar pm

Gewoon even poorten open zetten slaagt echt nergens op. Ik begrijp ook niet waarom je PS5 een statisch IP zou moeten hebben en waarom dat dan wel zou werken en een dynamisch IP niet.

Gewoon even poorten open zetten slaagt echt nergens op. Ik begrijp ook niet waarom je PS5 een statisch IP zou moeten hebben en waarom dat dan wel zou werken en een dynamisch IP niet.

Omdat ervoor 2K problemen gaf, lang laden (+10minuten) als ge in een shop wou gaan of online wou spelen in rec (5v5).
Sinds het statisch IP draait het zoals ervoor bij Telenet.

Daarom dus :hug:
Bedankt voor de bijdrage! :unsure:

Omdat ervoor 2K problemen gaf, lang laden (+10minuten) als ge in een shop wou gaan of online wou spelen in rec (5v5).
Sinds het statisch IP draait het zoals ervoor bij Telenet.

Daarom dus :hug:
Bedankt voor de bijdrage! :unsure:
Lijkt mij placebo. Er kan geen verschil zijn tussen statisch een IP toekennen, of datzelfde IP dynamisch toewijzen.

Ondertussen staan die poorten wel gewoon open in is firewall

Lijkt mij placebo. Er kan geen verschil zijn tussen statisch een IP toekennen, of datzelfde IP dynamisch toewijzen.

Ondertussen staan die poorten wel gewoon open in is firewall
sinds dat het een vast ip adres heeft, hebben zowel ik als ne maat geen problemen meer in NBA.
En vlak nadat we het ip adres hebben aangepast, was het probleem van de baan.

Nu dat de poorten openstaan (dankzij iemand van Orange zelf) is de lag in Fifa ook al aanzienlijk minder.
Anders had ik tijdens een match 6 à 8 keer dat het spel volledig bleef hangen voor 2-3sec en constant symbool van packetloss (int geel en rood) op het scherm. Nu is het niet meer blijven hangen + het symbool is ook weg. Enkel af en toe nog symbool van hoge ping.

De meeste games werken al lang niet meer enkel met master servers die games hosten, maar afhankelijk van uw NAT type kan jij voor zo een game ook de host zijn. Vandaar dat het je lag problemen kan oplossen, als jij de host bent of iemand op Curaçao, dat scheelt wel natuurlijk.

Daarvoor moeten natuurlijk wel die poorten openstaan (op PS/XBOX zijn dat redelijk standaard poorten die door bijna alle games gebruikt worden) zodat er zowel ingaande als uitgaande communicatie nodig is. Vandaar dat er ook een statisch IP nodig is voor je console, die poorten openzetten op je router is 1, maar je router moet natuurlijk wel nog weten naar welk toestel hij dat moet doorsturen, en als je vandaag in je router zegt dat je PS op 1.2.3.4 zit, en morgen krijgt die dynamisch het nieuwe IP 1.2.3.5, dan gaat het morgen niet meer werken.

Een dynamisch IP kan je niet toewijzen natuurlijk, anders is het niet dynamisch. Bij dynamisch vraag je device aan je router “geef mij een IP”, en die kent random 1 toe.

Ik heb een mail gekregen van Orange dat ik een Google Nest Mini kan aankopen voor 1€.
Maar als ik doorklik staat dat het enkel mogelijk is in combo met een Go abonnement. Ik heb Go Trio.

Maar het is precies enkel als ge een nieuw abonnement aangaat? Of kijk ik verkeerd?

Terug
Bovenaan