Orange: Digitale TV & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

2,4 GHz heeft een betere doorlating, maar een maximale snelheid van 150Mbps. 5GHz is sneller, maar het bereik is veel beperkter qua bereik door muren. Daarnaast moet je van zowel de Orange als de Telenet router geen optimale dingen verwachten.

Nu, 150Mbps is wel meer dan uw 16Mbps. Mijn vraag is dan: waar en hoe staat uw modem? Staat die in een kast? In de garage? Wat staat er rond dat het signaal kan verstoren? Wat is de afstand tussen uw modem en uw bureau en de plaats waar je uw test gedaan hebt? Een mogelijke oplossing zijn WiFi repeaters als uw elektriciteit in uw huis wat modern is. Je steekt eentje in een stopcontact naast uw modem, eentje in een stopcontact aan uw bureau, en dan is het net alsof er een lange netwerk kabel tussen de 2 ligt.

Maar ook samen met het herstarten wat ik echt niet normaal vind, zou ik toch eens polsen of het niet mogelijk is uw router te vervangen.
 
Mijn ouders zijn sinds vandaag van telenet naar orange oversgeschakeld en blijkbaar zou hun @telenet adres nog moeten werken. Maar het is niet echt duidelijk of dat nog zou moeten werken in Outlook ( of iets gelijkaardig) of dat het effectief enkel de webmail is.

Iemand die kan bevestigen in de ene of andere richting?
 
Orange komt met een nieuwe digibox


orange-global-medium.png
 
Blijkbaar zouden de oude tvboxen nog niet meteen vervangen worden. Als je huidige tvbox stuk is dan krijg je heel waarschijnlijk terug een oud model en zelfs nieuwe klanten kunnen het oude model nog mee naar huis krijgen. Hopelijk komen ze in de nabije toekomst toch met een omruilprogramma.
Zou ook een nieuwe modem aankomen.
 
Promotie

van 07/03/2022 tot en met 17/04/2022 voor elke klant met een abonnement op Love Trio, Love Trio met Orange TV lite, Home Internet & TV of Home Internet met Orange TV lite, die de optie Orange Football bestelt. Het aanbod geeft recht op een korting van 10,99€ (incl. btw) gedurende 3 maanden, wat overeenkomt met de Orange Football-optie
 
Als ik de prijzen en de inhoud bekijk van Orange.fr dan kunnen we alleen maar vaststellen dat het hier peperduur is voor hetgeen we krijgen.
 
Als ik de prijzen en de inhoud bekijk van Orange.fr dan kunnen we alleen maar vaststellen dat het hier peperduur is voor hetgeen we krijgen.
Dat is helaas al jaren zo. In vergelijking met onze buurlanden betalen wij heel veel voor relatief weinig (op vlak van telecom).

 
Orange komt met een nieuwe digibox


orange-global-medium.png
en kan ik ergens mijn oude decoder (die nog werkt) wisselen?


Niet heel zeker omdat te doen. Die oude werkt gewoon. Ik heb een chromecast aan mijn tv hangen, dus die built in heeft niet echt veel nut.
 
Op de website zie ik enkel een trio met gsm tv en internet. Maar gsm wil ik niet. In hun duopack zit ook gsm.

Enkel internet, tv en vaste telefoon. Is dat mogelijk bij orange?

Ook snap ik niet als je trio pakt. Dan heb je gratis eleven sports. Maar dan kun je nog de optie Belgisch voetbal aanvinken voor 10€ per maand.. Wat is het nut daar dan eigenlijk van aangezien dat al in die gratis eleven zit?
 
Op de website zie ik enkel een trio met gsm tv en internet. Maar gsm wil ik niet. In hun duopack zit ook gsm.

Enkel internet, tv en vaste telefoon. Is dat mogelijk bij orange?

Ook snap ik niet als je trio pakt. Dan heb je gratis eleven sports. Maar dan kun je nog de optie Belgisch voetbal aanvinken voor 10€ per maand.. Wat is het nut daar dan eigenlijk van aangezien dat al in die gratis eleven zit?
Ik ben al een paar jaar weg van Orange door hun triestige klantendienst, maar toen kreeg je de zenders van Eleven Sports in je abbo, maar moest je betalen om er naar te kunnen kijken. :p
Geen idee of dat nu nog zo is, maar was wel een sterk staaltje marketing.
 
Ik ben al een paar jaar weg van Orange door hun triestige klantendienst, maar toen kreeg je de zenders van Eleven Sports in je abbo, maar moest je betalen om er naar te kunnen kijken. :p
Geen idee of dat nu nog zo is, maar was wel een sterk staaltje marketing.
Er zijn 6 kanalen Eleven. De 3 kanalen met buitenlands voetbal, NBA, NFL zitten in hun abonnement. Voor de 3 kanalen met Belgisch voetbal moet je bij betalen.
 
Ik heb een 2de digicorder maar die begin zijn geest te geven? Kan je die digicorder gewoon omruilen bij in een winkel of hoe moet ik dat doen?
 
Ik bel naar Orange voor een Extra Sim card te bestellen. Dat lukt enkel telefonisch of in een shop, online bestellen kan niet. (1)
Na 20 min pakt er niemand op en leg ik maar toe. (2)

Hoe bedrijven anno 2022 zo slechte service geven en toch klanten blijven hebben; verbazend. Ik moet ze precies smeken of ze mijn geld aub willen aannemen.
 
k ben al jaren bij Telenet
Ik heb nu enkel internet onbeperkt van nu 58€ per maand
Tv kijken doe ik enkel via streaming
Gsm is mobile Vikings

Ik heb nooit problemen gehad met Telenet maar nu overweeg ik om over te gaan naar orange omdat ze gewoon voor ongeveer hetzelfde toch wel veel goedkoper zijn

Zijn er mensen en vooral gamers in mijn geval switch ps5 en series x die orange hebben ?
Of gehad hebben en wat is hun ervaring ?
 
k ben al jaren bij Telenet
Ik heb nu enkel internet onbeperkt van nu 58€ per maand
Tv kijken doe ik enkel via streaming
Gsm is mobile Vikings

Ik heb nooit problemen gehad met Telenet maar nu overweeg ik om over te gaan naar orange omdat ze gewoon voor ongeveer hetzelfde toch wel veel goedkoper zijn

Zijn er mensen en vooral gamers in mijn geval switch ps5 en series x die orange hebben ?
Of gehad hebben en wat is hun ervaring ?

Ik heb vroeger kortelings Orange gehad ipv Telenet. Installatie werd vlot uitgevoerd, maar moest wel enkele weken wachten op mijn afspraak. Internet werkte gewoon stabiel zoals ik het gewoon was bij Telenet. Het is goedkoper en je hebt nog wel een deftige snelheid, maar Orange heeft nu

€42 voor home internet aan 150Mbps, €15 er bij opleggen en je hebt 400Mbps
Terwijl
€58 voor telenet internet van 300Mbps aanbiedt

Enerzijds denk ik €15 te kunnen besparen, maar ik download redelijk veel games/updates/anime, dus dat verschil van 150Mbps zou me misschien wel gaan storen.

Anderzijds €1 minder betalen bij Orange, opstartkost van €59 slikken en in totaal 400Mbps hebben...

Ik ga het laten rusten en zien of we in het najaar eindelijk nog een speed-upgrade krijgen van onze provider-overlords of dat ze een deftige promotie aanbieden...
 
Ja ik wilde ook even afwachten
want ik heb Telenet 300 download en ik denk ook dat de 150 me misschien zou gaan storen
Het was ook de gsm die je kan combineren en dat kan bij telenet niet
Tv kijken de ik enkel via streaming
Opstart is nu gratis bij orange

Maar op dit moment is orange echt goedkoop maar het moet wel werken
Ben als meer dan 20 jaar Telenet en op al die jaren echt nooit noemenswaardige problemen gehad
 
Mijn ontvanger van TVV heeft zo goed als de geest gegeven. Op de site zie ik een nieuw model staan namelijk de M7 MZ-102. In tegenstelling tot mijn huidige model kan je met dit toestel niet opnemen tenzij je er een externe HDD aanhang. Zijn er mensen die alternatieven hebben voor de M7-102? De reviews zijn nogal bedenkelijk. Alvast bedankt.
 
Een vraagje. Als je op reis gaat naar de USA, dan kan je bij Orange, een "best destination pass" activeren en dan kan je 1 GB 'roamen' voor 20€ op je GSM.

Maar wat gebeurt er als die 1 GB opgesoepeerd is? Krijg je dan een waarschuwing op je GSM?

En wat daarna? Betaal je dan plots stilzwijgend 12€/MB of word je dan automatisch verlengd (voor een extra 20€) en krijg je steeds 1GB extra om te verbruiken?
 
Terug
Bovenaan