Ah, een taal spreken maakt al dat je bij een bepaald land wil/moet horen?
Nee. zo denk ik niet dat veel Vlamingen bij Nederland willen horen.
Maar op het moment dat het onderwijs in Vlaanderen verplicht in het Frans zou worden, ontstaat er onrust en misschien zelfs boosheid. Dat was in de 19e eeuw zo bij ons. Dat zou nu niet anders zijn. vermoed ik. Dus dat dat ook zo was in Oost Oekraine vanaf 2014 is niet iets nieuws in de wereld.
Over het taalbeleid Oekraine kun je hier meer lezen
https://www.opendemocracy.net/en/odr/ukraines-new-education-law/
Dus jij vindt dat Rusland zich nog inhoudt?
Beide partijen houden zich in..
Ik hoop niet dat je serieus denkt dat er nog maar 1 overgebleven trede is op de escalatieladder. Dat is namelijk niet zo.
Men zou bv chemische wapens kunnen inzetten. Biologische ook bv. En er zijn nog andere wapens. Men zou ook tapijtbombardementen op burgerdoelen uit kunnen voeren .
De Russen, maar ook de Oekraieners zouden geografisch kunnen escaleren. De Oekraine bv met een aanval op Belgorod of Transnistrie. De Russen met een aanval op Budjak.
De Russen zouden ook in het Westen mensen kunnen gaan vermoorden die betrokken zijn bij wapenleveranties aan Oekraine. En Oekraine zou hetzelfde kunnen pogen te doen met leiders van landen die Rusland steunen.
En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden om dit conflict te escaleren, zonder tactische of grote kernbommen te gooien.
We mogen van geluk spreken dat het Westen geleid wordt door iemand als Biden, die de rust bewaart en af en toe even op de rem trapt vwb escalatie.
Ik zit zelf namelijk niet te wachten op een oorlog die een deel van het noordelijk halfrond radio-actief zou maken.