McCain had het volledig in de mot.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk idd dat een democratisch verwesterd Oekraïne het grootste gevaar is voor Rusland , de Russen die zien dat hun broedervolk de Oekraïners erop vooruit gaan en zij niet , dat kan een Russische revolutie ontketenen , hetgene wat het Kremlin absoluut niet wil.
Lavrov's ultimatum: Russia's Foreign Minister Sergei Lavrov said Kyiv must fulfil Moscow's proposals regarding four "new territories" occupied by Russia, or the Russian military "will take action," Russian state media reported. Russia has claimed control of Ukraine's Luhansk, Donetsk, Zaporizhzhia and Kherson regions after holding sham referendums in September. The Ukrainian government has repeatedly said it will not accept any deal that would jeopardise its territorial integrity.
www.forbes.com
Wat voor keuze heeft die man ook anders? Het is dat of uit het raam vallen/van de trap sukkelen.Lavrov is het voorbeeld van een cynische diplomaat. Hij weet wellicht dat het fout loopt, maar drinkt de gifbeker tot het einde. Weinig andere keuze op dit moment. Ik zou hem zeker niet dement noemen.
Dat was ironisch bedoeld he. Lavrov is naar mijn mening gewoon zijn leven nog niet moe.Lavrov is het voorbeeld van een cynische diplomaat. Hij weet wellicht dat het fout loopt, maar drinkt de gifbeker tot het einde. Weinig andere keuze op dit moment. Ik zou hem zeker niet dement noemen.

InderdaadWat voor keuze heeft die man ook anders? Het is dat of uit het raam vallen/van de trap sukkelen.

Diverse bronnen vertellen, anoniem uiteraard, dat er in Wenen soms Russen uit de bezette Donbas opduiken, die door auto’s van de Russische ambassade naar discrete diners worden gereden met Oostenrijkse politici, zakenlui en intellectuelen. De dinergasten zinspelen op ‘provocaties van de Navo jegens Rusland’, of Amerika dat ‘Oekraïne heeft opgezet tegen Rusland’. Die standpunten zijn gangbaar in Oostenrijk.
Marsalek, die journalisten eens documenten toonde over de Skripal-vergiftigingszaak die van westerse inlichtingendiensten kwamen. Hij is na het Wirecard-faillissement naar Rusland gevlucht. Dat beschadigde het vertrouwen van EU-landen in Oostenrijk zodanig dat Wenen terugtrad uit de Club van Bern, het overleg tussen de 27 EU-veiligheidsdiensten. De Oostenrijkse veiligheidsdienst BVT is sindsdien hervormd, maar twijfels over Oostenrijkse lekken naar Moskou bestaan in de EU nog steeds.

Ik zag daarnet Oekraïeners in de lokale Colruyt en ik bedacht me hoe absurd het zou zijn om hier in België dezelfde situatie te hebben met een agressief Duitsland of Frankrijk. Het doet me beseffen dat we in West-Europa, ondanks hier en daar wat terreuraanslagen, nog altijd in een relatief veilig coconnetje zitten.Beelden uit Bakhmut die net uit een film/game kunnen komen:
Nog nooit met oudere mensen gesproken mss ? We hebben hier ook 2 wereldoorlogen meegemaakt he de vorige eeuw .Ik zag daarnet Oekraïeners in de lokale Colruyt en ik bedacht me hoe absurd het zou zijn om hier in België dezelfde situatie te hebben met een agressief Duitsland of Frankrijk. Het doet me beseffen dat we in West-Europa, ondanks hier en daar wat terreuraanslagen, nog altijd in een relatief veilig coconnetje zitten.
Toch is dat laagje beschaving snel verdwenen als er écht eens een crisis aankomt. Corona was thuisblijven en Netflixen, oorlog is een héél ander dier.
Ik zag daarnet Oekraïeners in de lokale Colruyt en ik bedacht me hoe absurd het zou zijn om hier in België dezelfde situatie te hebben met een agressief Duitsland of Frankrijk. Het doet me beseffen dat we in West-Europa, ondanks hier en daar wat terreuraanslagen, nog altijd in een relatief veilig coconnetje zitten.
Toch is dat laagje beschaving snel verdwenen als er écht eens een crisis aankomt. Corona was thuisblijven en Netflixen, oorlog is een héél ander dier.
Goh, de meeste mensen die WO2 "bewust" hebben meegemaakt zijn toch al van redelijke leeftijd.Nog nooit met oudere mensen gesproken mss ? We hebben hier ook 2 wereldoorlogen meegemaakt he de vorige eeuw .
Met de EU en vooral de NAVO hebben we hier wel een veel veiligere omgeving kunnen maken in West-Europa , op oorlogsgebied toch , maar niks is een zekerheid .
) dus ben zelf veel in contact geweest jaren geleden met volwassenen die als puber/volwassene de oorlog hebben meegemaakt (grootouders bijvoorbeeld), en er ook over gesproken!Tuurlijk, mijn bomma woonde bvb. tijdens WO II in centrum Antwerpen en kon vrij levendig vertellen over de V1-bommen. "Als je de vlam in de staart zag verdwijnen moest je gaan lopen, want dan ging 'em vallen". Die was 15 toen de oorlog begon.Nog nooit met oudere mensen gesproken mss ? We hebben hier ook 2 wereldoorlogen meegemaakt he de vorige eeuw .
Met de EU en vooral de NAVO hebben we hier wel een veel veiligere omgeving kunnen maken in West-Europa , op oorlogsgebied toch , maar niks is een zekerheid .
1. Nucleaire veiligheid moet gewaarborgd worden. De rust moet terugkeren in Zaporizja, waar de Russen Europa’s grootste kerncentrale bezetten.
2. De voedselveiligheid moet gewaarborgd worden. Oekraïne moet naar de hele wereld graan kunnen exporteren.
3. De energievoorraden moeten gewaarborgd worden. Oekraïne moet geholpen worden bij de wederopbouw van zijn energie-infrastructuur.
4. Alle oorlogsgevangenen en gedeporteerden, waar ook kinderen tussen zitten, moeten vrijgelaten worden.
5. Het Oekraïense territorium moet gerespecteerd worden. Rusland moet daarin het VN-charter volgen en daar ‘valt niet over te onderhandelen’, aldus Zelenski.
6. Rusland moet zijn troepen terugtrekken en landgrenzen respecteren.
7. Er moet een speciaal tribunaal worden opgezet om Russische oorlogsmisdaden te vervolgen.
8. Ecocide moet vermeden worden door onder andere te ontmijnen.
9. Nieuwe escalaties van het conflict moeten vermeden worden. Oekraïne moet garanties krijgen dat er gewaakt zal worden over de veiligheid, bijvoorbeeld door officieel landen aan te duiden die tussenbeide zullen komen, mocht Rusland zich opnieuw agressief opstellen.
10. Er moet een document ondertekend worden door de betrokken partijen dat een einde stelt aan de oorlog.
Toch alleen 7 is eigenlijk ietwat onrealistisch voor de VN (maar zeker terecht)?Zelinski's vredesvoorstel (bron: DS):
Een aantal realistische voorstellen, maar ook een aantal onrealistische tenzij je de VN gaat hervormen en het systeem met 5 permanente leden met vetorecht op de schop doet. Iedereen is dan gelijk voor de wet en iedereen kan aansprakelijk gesteld worden voor internationale misdaden, maar dat impliceert ook wel het deels opgeven van nationale soevereiniteit en het deels opgeven van nationale belangen.
Fucking Mccain, dat was nog eens een ware Republikein met eergevoel.