Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Als ik echter zie hoe zij omgaan met geweld, dan vind ik dat eerder iets wat neigt naar de rwanda oorlog of andere Afrikaanse conflicten in onderontwikkelde landen. Daar werden er ook mensen met hakmessen doodgehakt of blauwhelmen met de kolf van een geweer de schedel ingestampt.
Nu ja .. om eerlijk te zijn .. Als het morgen oorlog is tussen België en Nederland, ik ben 100% zeker dat er vroeg of laat, ook een filmke zal verschijnen waarop de Belgen, Nederlandse vrouwen verkrachten, een soldaat het hoofd inslaan met een hamer, en ze een andere soldaat levend villen. Wedden? (En ook omgekeerd)

Haal gewoon alle seriemoordenaars, verkrachters, geestelijke gestoorden enzovoorts uit onze gevangenissen en instellingen en laat ze vechten in Nederland .. + er zijn altijd 'beesten', in eender welk land die als ze plots de kans krijgen om wreedheden uit te voeren, dit ook gewoon doen en daar genot uit halen ..

Tijdens een oorlog gebeuren er altijd extreme wreedheden. Dat zit gewoon in het karakter van sommige mensen.

Misschien moet gij eens bellen naar al die mensen dat aant doodvriezen zijn en vragen of ze het waard vinden om te sterven voor nog een paar maand enkele provincies te behouden vanuit dewelke dewelke burgers gewoon naar hun kunnen verhuizen. Zijn we daar überhaupt zeker van dat dat volk dat wil?

Mensen in Oekraine (en ook Rusland) denken anders dan wij. Ook in Polen overigens. De bereidheid om te lijden voor het land, ligt daar vele, vele malen hoger.
Dus het is niet omdat ik en jij gelijk zouden opgeven, dat zij dat ook zouden doen.

Misschien moet gij eens bellen naar al die mensen dat aant doodvriezen zijn en vragen of ze het waard vinden om te sterven voor nog een paar maand enkele provincies te behouden vanuit dewelke dewelke burgers gewoon naar hun kunnen verhuizen. Zijn we daar überhaupt zeker van dat dat volk dat wil?
Enkele weken geleden werd Cherson terug genomen, al maanden wordt er geroepen "laten we gewoon opgeven, het is te erg nu, laat ons de Russen geven wat ze willen, dan is alles beter" wel in die optiek had Cherson dus vanaf nu voor altijd Russisch geweest... Nochtans genoeg blije mensen gezien na de bevrijding maar die had je dus allemaal overgeleverd aan Rusland.

Denk je nu echt dat mensen zoals van Wagner die een bebloede voorhamer waarmee ze iemand geexecuteerd hebben sturen naar het Europees Parlement of een Khadirov, stoppen als je hen hun zin geeft?
Integendeel, die worden daardoor aangemoedigd want dan weten ze helemaal dat de EU een voetmat is, even recupereren en ze staan aan uw deur voor de rest van de Europese inboedel. Het enige wat je tegen zo'n type mensen kan doen is keihard terugslaan dat is het enige wat die begrijpen al de rest is voor hen zwakte.

Enkele weken geleden werd Cherson terug genomen, al maanden wordt er geroepen "laten we gewoon opgeven, het is te erg nu, laat ons de Russen geven wat ze willen, dan is alles beter" wel in die optiek had Cherson dus vanaf nu voor altijd Russisch geweest... Nochtans genoeg blije mensen gezien na de bevrijding maar die had je dus allemaal overgeleverd aan Rusland.

Denk je nu echt dat mensen zoals van Wagner die een bebloede voorhamer waarmee ze iemand geexecuteerd hebben sturen naar het Europees Parlement of een Khadirov, stoppen als je hen hun zin geeft?
Integendeel, die worden daardoor aangemoedigd want dan weten ze helemaal dat de EU een voetmat is, even recupereren en ze staan aan uw deur voor de rest van de Europese inboedel. Het enige wat je tegen zo'n type mensen kan doen is keihard terugslaan dat is het enige wat die begrijpen al de rest is voor hen zwakte.
Ik zeg toch niet dat we hun hun zin moeten geven.

Je kan perfect via diplomatiek zeggen OK de Donbas regio's zijn Russisch gebied en alle inwoners die wensen te verhuizen zullen toegelaten worden die gebieden te verlaten + er komt een neutrale zone + al het andere gebied van Oekraine wordt NAVO gedeelte en als daar 1 aanval op plaatsvind zal dit aanzien worden als een aanval op de Navo. Ik zie geen enkele andere uitweg
- ofwel dat
- ofwel WO 3 starten tegen Rusland
- ofwel Rusland Oekraine volledig kapot laten schieten tot dood en de hel en verderf overal zijn, waar ze al ver gevorderd in zijn

Nee, in plaats daarvan ligt de focus hier op het haten van terroristen, het leveren van nog meer wapens, het spreken over het geweldige anti rakettenschild dat israel heeft tegen palestijnen wat ook Oekraine kan beschermen tegen Rusland (lol), speculeren over hoeveel straaljagers we nog extra moeten insturen... denk je echt dat daarmee die mensen de winter gaan doorkomen, dat daarmee de pest en cholera buiten blijven?

Ze hebben al tientallen miljarden aan wapens geleverd en zie hoe snel Rusland het licht kan doen uitgaan, precies nog een paar extra honderd miljard wapens nodig? Ik denk trouwens dat het geld daarvoor ook op geraakt hoor Belgie is failliet. Welke Belg gaat zijn spaarcenten aanspreken om nog 10% meer raketten tegen te houden in Oekraine? K dan zal het 2 weken duren om alle energieposten opnieuw op te blazen in plaats van 1 week geweldig.

Als Oekraine nog andere steden wil en kan bevrijden, wie zijn wij dan om te beslissen dat ze die gewoon moeten afstaan?

Belgie heeft nog praktisch niets gegeven, zelfs niet in vergelijking met veel armere en kleinere landen dus wij mogen echt niet klagen.

Navo had al lang een no fly zone boven oekraine moeten afroepen.

Niet hun zin moeten geven zeg je, en in de volgende zin: hun zin geven. Straf!

Jij en ik hebben daar niets over te zeggen, Oekraïne wil verder vechten, dus waarom zit je zo'n dingen te zeggen? Iedere maand komt er hier weer een hetzelfde zeggen: "het is uit menslievendheid dat ik zeg dat Oekraïne moet plooien".

Enne, misschien beter informeren. Als je enige reactie op een raketten schild "lol" kan zijn, en je denkt dat we reeds straaljagers hebben gestuurd, dan ben je niet geïnformeerd. Dan stopt de discussie ook.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat als Rusland hier niet hard genoeg op zijn bek krijgt dat ze gewoon verder gaan blijven doen zoals ze ondertussen al decennia bezig zijn. die landbrug met en uiteindelijk heel Moldavie zou sowieso de volgende oorlog zijn.

Niet hun zin moeten geven zeg je, en in de volgende zin: hun zin geven. Straf!

Jij en ik hebben daar niets over te zeggen, Oekraïne wil verder vechten, dus waarom zit je zo'n dingen te zeggen? Iedere maand komt er hier weer een hetzelfde zeggen: "het is uit menslievendheid dat ik zeg dat Oekraïne moet plooien".

Enne, misschien beter informeren. Als je enige reactie op een raketten schild "lol" kan zijn, en je denkt dat we reeds straaljagers hebben gestuurd, dan ben je niet geïnformeerd. Dan stopt de discussie ook.
Misschien moet je jezelf eens informeren want Oekraine NAVO-lid maken is namelijk iets wat Rusland niet wil. Dat valt dus niet onder "Rusland hun zin geven". Dat je zoiets fundamenteel niet begrijpt doet de discussie al ophouden ja.

Verder wil Oekraine helemaal niet "verder vechten", Oekraine wil hulp van de Navo. Als de Navo die hulp niet kan geven dan moet de Navo misschien iets anders geven, iets diplomatieker dat de mensen zo snel mogelijk uit hun lijden kan halen.

Dat is nooit een redelijke eis geweest en één waar we toch aan hebben toegegeven en je ziet nu wat er van komt.

Rusland zou zo'n deal wel degelijk als een gigantische win beschouwen.

Jonge toch, hier komt de expert!
Denk je dat zo'n oplossing al niet aan Putin is voorgesteld door de Duitsers of Macron, waarschijnlijk zonder Oekraïne erbij te betrekken?
Putin wil inderdaad niet dat Oekraïne bij de NAVO komt, dus waarom zou hij zo'n voorstel aanvaarden? Omdat er Russen doodgaan? Daar trekt hij zich niets van aan.
Er is maar 1 persoon die deze oorlog direct kan stoppen en dat is Putin: terugtrekken uit Oekraïne en de oorlog is gedaan.

Jonge toch, hier komt de expert!
Denk je dat zo'n oplossing al niet aan Putin is voorgesteld door de Duitsers of Macron, waarschijnlijk zonder Oekraïne erbij te betrekken?
Putin wil inderdaad niet dat Oekraïne bij de NAVO komt, dus waarom zou hij zo'n voorstel aanvaarden? Omdat er Russen doodgaan? Daar trekt hij zich niets van aan.
Er is maar 1 persoon die deze oorlog direct kan stoppen en dat is Putin: terugtrekken uit Oekraïne en de oorlog is gedaan.
Allez, eerst is mijn voorstel zogezegd de Russen hun zin geven, daarna is mijn voorstel zogezegd iets wat de Russen inderdaad niet willen! Misschien moet je gewoon eens lezen wat er staat, dat is hier geen gaming-chat ofzo eh. Ah en gij weet wat Duitsers en Macron al aan Putin hebben voorgesteld, ook nieuw.

Ondertussen gaat Putin heel moedig met moeders van soldaten praten:
Nu ja, moeders die hem steunen natuurlijk.
Andere moeders denken daar anders over:
Olga Tsukanova, the co-head of the Council of Mothers and Wives, whose son is serving in the army, had previously demanded that Putin meet with “real” women. “Vladimir Vladimirovich [Putin], are you a man or what?” she said in a video post. “Do you have the courage to look us in the eye, not with handpicked women and mothers in your pocket, but with real [women], who have travelled from various cities here to meet with you?”

Allez, eerst is mijn voorstel zogezegd de Russen hun zin geven, daarna is mijn voorstel zogezegd iets wat de Russen inderdaad niet willen! Misschien moet je gewoon eens lezen wat er staat, dat is hier geen gaming-chat ofzo eh. Ah en gij weet wat Duitsers en Macron al aan Putin hebben voorgesteld, ook nieuw.
Moeilijk hoor: grondgebied afgeven is zijn zin geven ja.
Zo duidelijk?
Moet het zo'n discussie worden, dan stopt het.
En ja, gebied opgeven is hoogstwaarschijnlijk al voorgesteld:

Als Oekraine nog andere steden wil en kan bevrijden, wie zijn wij dan om te beslissen dat ze die gewoon moeten afstaan?

Belgie heeft nog praktisch niets gegeven, zelfs niet in vergelijking met veel armere en kleinere landen dus wij mogen echt niet klagen.

Navo had al lang een no fly zone boven oekraine moeten afroepen.
Yep, want een direct conflict met Rusland en een kernoorlog is iets waar we licht over kunnen gaan. Zonder Russische kernwapens was dat misschien een mogelijkheid geweest, maar we zien in Syrië hoe een NAVO-interventie kan aflopen: burgeroorlog en totale chaos.

De woorden die we moeten onthouden van Avondland is '(dan) schept dat wel een gevaarlijk precedent'.
De diefstal an sich is het probleem niet echt, maar je wil geen oorlog laten escaleren met een kernmacht.

Had Rusland geen kernwapens gehad, dan was deze oorlog al voorbij want dan viel Het Westen met steun van het Amerikaanse wapenarsenaal nu gewoon Rusland in de rug aan, terwijl heel hun leger staat te vechten in Oekraïne.

Rusland zou het nog geen maand volhouden zonder al hun troepen uit Oekraïne terug te trekken inclusief het Krim (omdat ze zich nu met de oorlog enorm verzwakt hebben). Dan is het alle hens aan dek voor Poetin of ze staan razendsnel recht tegenover het Kremlin en dan is hij gewoon 'piet de lul'.

Maar goed .. ik ben nu fictief bezig, zolang Rusland kernwapens heeft, gaat dit nooit gebeuren.
Ik zou toch eens een atlas open doen, tenzij ge nu fictief bezig zijt met een wereld waarin het westen oostelijk ligt.

Misschien moeten velen hier eens leren dat de Oekraïners zelf groot genoeg zijn om aan te geven wat ze zelf willen, ipv te geloven dat wij eens moeten zeggen hoe het in elkaar zal zitten.

Ik zou toch eens een atlas open doen, tenzij ge nu fictief bezig zijt met een wereld waarin het westen oostelijk ligt.
Had ik geschreven dat China, Rusland in de rug zou aanvallen, dan zou je ook gewoon bovenstaande zin gezegd hebben.
Rusland letterlijk in de rug aanvallen over land tov Oekraïne is volgens mij ... Siberië of misschien gewoon niet mogelijk (oceaan). Ik moet er de meetlat eens bijnemen.

T'is geen wiskunde (of voor u juist wel), waarbij in de rug aanvallen letterlijk de andere zijde moet zijn van Rusland se.
Dat is vitten op iets gewoon om op te vitten. (omdat je u ergert aan een fictieve post die toch géén enkele waarheid bevat)

Maar goed mijn post was sowieso al fictief so 'who cares'. Het gaat niet gebeuren.

Misschien moeten velen hier eens leren dat de Oekraïners zelf groot genoeg zijn om aan te geven wat ze zelf willen, ipv te geloven dat wij eens moeten zeggen hoe het in elkaar zal zitten.
Dat is in feite wel waar.

Yep, want een direct conflict met Rusland en een kernoorlog is iets waar we licht over kunnen gaan. Zonder Russische kernwapens was dat misschien een mogelijkheid geweest, maar we zien in Syrië hoe een NAVO-interventie kan aflopen: burgeroorlog en totale chaos.

Wat voor onzin is dat nu weer, Rusland heeft altijd beweerd dat het enkel kernwapens zou gebruiken als hun eigen land wordt aangevallen. Maar je hoeft de no fly zone niet te beperken tot oekrains gebied want we hebben al gezien dat hun geanexeerde provincies nog niet tellen als "echt" rusland. Dat is dus geen excuus voor hen om nukes te kunnen of mogen gebruiken.

En wat heeft Syrie hier mee te maken? Door die raketten en andere strikes tegen te houden ga je juist minder chaos en slachtoffers zien.

Als we niets doen dan gaat ons dat enkel meer leed opbrengen, zowel menselijk als financiel en dat is dan nog als we enkel deze oorlog verekenen en niet de volgenden die Putin zal starten als we uit angs weer niets doen en hij er ook deze keer weer mee wegkomt.

Had ik geschreven dat China, Rusland in de rug zou aanvallen, dan zou je ook gewoon bovenstaande zin gezegd hebben.
Rusland letterlijk in de rug aanvallen over land tov Oekraïne is volgens mij ... Siberië of misschien gewoon niet mogelijk (oceaan). Ik moet er de meetlat eens bijnemen.

T'is geen wiskunde (of voor u juist wel), waarbij in de rug aanvallen letterlijk de andere zijde moet zijn van Rusland se.
Dat is vitten op iets gewoon op op te vitten.

Maar goed mijn post was sowieso al fictief so 'who cares'. Het gaat niet gebeuren.
Wel discussieer dan over feiten ipv wat hersenspinsel waar niemand wat mag over zeggen. We zitten nog altijd in pol en actua:
Regels Politiek & Actualiteit
* Discussies m.b.t. politiek en actualiteit horen hier thuis.
* We mikken op discussies van enig niveau: onderbouw je stellingen met argumenten, laat holle slogans achterwege, blijf ontopic. Pas je schrijfstijl en taalgebruik aan.

Nog maar eens herhalen, enkel over dat specifiek puntje: een no-fly-zone instellen en afdwingen betekent de facto ook aanvallen/excursies in het vijandelijk grondgebied want zolang AA zich niks aantrekt van landsgrenzen zult ge telkens dieper en dieper dat gebied in moeten intrekken, zelfs ook met grondtroepen in het veld, om deze uit te schakelen.

Terug
Bovenaan