Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Daar denkt Navo bondgenoot Biden toch anders over.. een aantal maanden geleden met zijn uitspraak "every inch".. zoniet liegt hij.

Usa die zelf zijn eigen bondgenoten afluistert?
“bondgenoten”, soit.

Kremlin ontkent Russische raketten in Polen: "Opzettelijke provocatie"​

Het Russische ministerie van Defensie ontkent berichten dat Russische raketten zijn neergekomen op Pools grondgebied en noemt dit een "opzettelijke provocatie", meldt Reuters

Daar denkt Navo bondgenoot Biden toch anders over.. een aantal maanden geleden met zijn uitspraak "every inch".. zoniet liegt hij.

Maar daar doelt hij op een bewuste aanval, en hoewel ik geloof dat Rusland dit met opzet gedaan heeft om weeral eens op zen Russisch graaf te doen zonder over de streep te gaan geloof ik dat dit geval toch veel te troebel zal blijven om een militaire tegenreactie politiek te verantwoorden.

“bondgenoten”, soit.

Ik vond het toen ZO vreemd dat daar met shock op gereageerd werd... ja duh dat alle landen die de middelen hebben zo'n dingen doen. Zelfs die Amerikaanse generaal die zich toen moest komen verantwoorden leek verbluft dat hier zo aan getild werd. Grappig spul.

Het zou inderdaad best kunnen dat het raketten zijn van het S-300 systeem die hun "lock" verloren zijn.

Wel nog vreemd dat die (volgens sommigen) dan zo dicht bij elkaar zouden neergestort zijn? Maar ik weet niet of dat echt het geval is.

“bondgenoten”, soit.

Niet echt verwonderlijk.

Alsof de EU te vertrouwen is. 😅

Afwachten dus en niet te hard van stapel lopen zoals ik dat deed.

Edit: En ik mag dat wel eens doen, maar de westerse media en mensen zoals Alexander De Croo (twitter) die daar dan onmiddellijk met zo'n zekerheid over berichten is toch ook stof tot nadenken.

Blijven ademen.

Laatst bewerkt:
Niet dat het niks is, maar opnieuw twijfel aan de doelgerichtheid, want een lokale reporter zegt dat ze beschoten zouden zijn door Ukraine en daardoor afgeweken.
Ik dacht (en las) eerst dat je zei dat Polen beschoten werd door Oekraïne. :unsure:

Je bedoelt natuurlijk dat Oekraïne afweergeschut gebruikt heeft tegen Russische raketten, en dat brokstukken van 2 raketten in Polen zijn terechtgekomen. Die hypothese lijkt me wel aannemelijk.

Amerika heeft sinds een paar dagen een 2de carrier group in Europese wateren. 1 aan Kroatië en de andere aan de VK.
Als men iets wil doen zou het wel het moment zijn. Met de Russische provocatie op NAVO schepen vanuit Syrië bases was het lastig die te verplaatsen.

Ik verwacht echter niet veel.
Amerika heeft geen zin en er zullen wel een aantal personen als Scholz zijn die alles gaan vertragen.
Zou Turkije die wel toelaten op de Zwarte Zee? Zou niet mogen volgens het Verdrag van Montreux. Varen ze wel de Zwarte Zee op krijgen we een livetest te zien of die hypersonische raketten van de Russen werkelijk zo moeilijk te onderscheppen zijn, maar een vliegdekschip is zeer moeilijk te zinken.

Niet het luchtafweergeschut zelf, maar wel brokstukken van twee raketten die uit de lucht zijn geschoten --> Dat kan wel he ;)

Ik denk dat we eerst het volledig onderzoek moeten afwachten voor we definitieve conclusies gaan trekken.
Idd maar dan waren die raketten sowieso vlak aan de Poolse grens ingesteld qua coördinaten, fameus risico van de Russen.. afwachten idd maar dit kunnen ze toch niet zomaar laten passeren.

Niet het luchtafweergeschut zelf, maar wel brokstukken van twee raketten die uit de lucht zijn geschoten --> Dat kan wel he ;)

Ik denk dat we eerst het volledig onderzoek moeten afwachten voor we definitieve conclusies gaan trekken.

Zou wel kunnen verklaren waarom het maar een krater is en die tractor vlak ernaast heel gebleven is.

We gaan even afwachten.

Terug
Bovenaan