Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Geen begrip hoe je dit met zo'n reply onder de mat kunt vegen.
Als je een raket afvuurt op zo'n nabij gebied, dan is er imo geen excuus 'foute landing' mogelijk
Daar hebben de slachtoffers wel oren naar denk ik.
Ik reageer enkel of het onder artikel 5 valt. Zeg niks over "het stelt niks voor", "polen heeft geen recht om te klagen".

Tuurlijk heeft élk land en elke burger waar zoiets gebeurt, het recht om te klagen en kan dit tegenmaatregelen verantwoorden, maar dit is geen doelbewuste aanval tegen Polen zoals in artikel 5. Niet meer, niet minder.
 
Wat zou de gepaste reactie hier eigenlijk op kunnen zijn. Financiële boete ten voordele van de nabestaanden? Met zoiets simpel als "oeps" is de kous toch niet af🤔.
 
Ik val in herhaling, maar het wordt echt tijd om Oekraïne deftige wapens te geven.
Lange afstandmunitie voor HiMARS om lanceerplatformen van drones uit te schakelen in Rusland, lucht/luchtraketten om bommenwerpers boven Rusland neer te halen en grond/lucht raketten en F-16's om luchtruim te beveiligen.
 
Als het klopt is de vraag natuurlijk of Rusland zo incompetent is dat niet één maar twee raketten een ander land raken of dat het een test is om te zien wat voor reactie er op komt.
 
Als het klopt is de vraag natuurlijk of Rusland zo incompetent is dat niet één maar twee raketten een ander land raken of dat het een test is om te zien wat voor reactie er op komt.
Moet al heel toevallig zijn dat 2 raketten ofwel fout gemikt zijn, ofwel geraakt zijn door luchtafweer en toch allebei in hetzelfde gebied neerkomen.
 
Mocht ik de NAVO zijn, dan zou ik een tweetal schepen waarvan gelanceerd werd onbruikbaar maken. Liefst door Ukraine Intel/wapens te geven, undercover indien nodig
 
Dat geloof je toch zelf niet.. "een toevallige foute landing" 🤔.. Volgens mij probeert Rusland effectief te escaleren en is dit geen toeval..
Het zuivere feit dat raketten landen aan de grens is voor mij geen bewijs van een bewuste aanval op Polen. Komt er meer uit, dan kan dit wel nog zo worden, maar t is niet dat hier veel bekend over is, tenzij er hier mensen zitten met meer Intel dan enkele korte krantenartikels?
 
Moet al heel toevallig zijn dat 2 raketten ofwel fout gemikt zijn, ofwel geraakt zijn door luchtafweer en toch allebei in hetzelfde gebied neerkomen.
Nee, ik geloof wel dat het absolute incompetentie en slecht materiaal was van de Russen. Dat is het enige waar ze "goed" in zijn.
Maar dat mag geen excuus zijn om niet stevig te reageren.
Ik vind dat de reactie mag zijn in de trend van: "Goed, Rusland, nu hebben we duidelijk fall-out van jullie raketten of drones op NAVO grondgebied. Wij gaan zorgen dat geen enkele raket of drone meer daar geraakt, en de beste manier om dat te bereiken zonder slachtoffers in Oekraïne is door ze boven de grens met Rusland te onderscheppen."

Dat betekent dus niet dat we moeten oprukken naar Moskou zoals sommige het hier weer in het belachelijke gaan trekken, maar luchtruim boven Oekraïne beveiligen. En het bijkomend voordeel is dan dat Oekraïne serieuze luchtaanvallen kan gaan uitvoeren in het zuiden.
 
Nee, ik geloof wel dat het absolute incompetentie en slecht materiaal was van de Russen. Dat is het enige waar ze "goed" in zijn.
Maar dat mag geen excuus zijn om niet stevig te reageren.
Ik vind dat de reactie mag zijn in de trend van: "Goed, Rusland, nu hebben we duidelijk fall-out van jullie raketten of drones op NAVO grondgebied. Wij gaan zorgen dat geen enkele raket of drone meer daar geraakt, en de beste manier om dat te bereiken zonder slachtoffers in Oekraïne is door ze boven de grens met Rusland te onderscheppen."

Dat betekent dus niet dat we moeten oprukken naar Moskou zoals sommige het hier weer in het belachelijke gaan trekken, maar luchtruim boven Oekraïne beveiligen. En het bijkomend voordeel is dan dat Oekraïne serieuze luchtaanvallen kan gaan uitvoeren in het zuiden.
Imo is dat net wat Rusland wil, dan kunnen ze terug de calimero uithangen en de schuld in de navo hun schoenen schuiven en ondertussen wel een volledige mobilisatie uitvoeren en misschien ook wel terug China aan hun kant krijgen.
 
Gezien de Russen hun schaapjes in Oekraïne alles behalve op het droge hebben, lijkt de kans onbestaande dat dit een gerichte aanval was.

De vraag zal wel zijn, hoe de NATO zal reageren.
 
Als het klopt is de vraag natuurlijk of Rusland zo incompetent is dat niet één maar twee raketten een ander land raken of dat het een test is om te zien wat voor reactie er op komt.
Lijkt mij ook.. de rode lijn en escalatie verder opzoeken door Rusland om te zien hoe het Westen hierop zal reageren
 
Do you still believe that we are one people?
Do you still think that you can frighten, crush, and bend us into submission?
You really understand nothing?
You don’t realize who we are?
What we are for? What we are about?
Read my lips:
No gas or no you? No you.
No lights or no you? No you.
Cold, hunger, darkness, and thirst – for us these are less frightening and less deadly than your friendship and brotherhood.
But history will arrange everything.
And we will have gas, electricity, water, and food – and we won’t have you.

-Zelensky (september 2022)

PS Dit hebben ze bewust gedaan imo.
 
Verder nieuws hierover.

-AP- artikel : a U.S. official said missiles crossed into NATO member Poland, where two people were killed.
Polish government spokesman Piotr Mueller did not immediately confirm the information from a senior U.S. intelligence official, who spoke on condition of anonymity because of the sensitive nature of the situation. But Mueller said top leaders were holding an emergency meeting due to a “crisis situation."
Neighboring Moldova was also affected. It reported massive power outages after the strikes knocked out a key power line that supplies the small nation, an official said.

-Orban heeft ook zijn veiligheidsraad bijeengeroepen
 
Russische raketten die op het grondgebied van een NAVO-lidstaat terechtkomen. Dat is nieuws dat ik liever nooit had moeten lezen. Hier moet toch een sterker antwoord op komen dan een verbale veroordeling?
 
Terug
Bovenaan