Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Russische toeristen mochten toen niet meer naar Turkije op reis gaan. Voor Turkije was dat wel een zware economische sanctie aangezien ze toch voor een groot deel hun inkomsten uit toerisme halen.

Imo is dat net wat Rusland wil, dan kunnen ze terug de calimero uithangen en de schuld in de navo hun schoenen schuiven en ondertussen wel een volledige mobilisatie uitvoeren en misschien ook wel terug China aan hun kant krijgen.
Ha, denk je nu echt dat een volledige mobilisatie Putin iets gaat opleveren?
Militair gaat dat voor nog meer chaos zorgen bij de Russen, economie gaat helemaal de dieperik in en goede kans dat de bevolking dan toch wel eens in opstand komt.
Met welke wapens gaan ze vechten? Mosin Nagant geweren? Tanks uit de jaren 60 en 50? Krijgen ze niet aan de praat, en doodskisten dat zijn.
Hoe gaan ze die eten geven? Welke uniformen gaan ze die geven? Ze kunnen nu al geen wapens, kogelvrije vesten of zelfs kleding geven voor die 300.000 soldaten.

Russische toeristen mochten toen niet meer naar Turkije op reis gaan. Voor Turkije was dat wel een zware economische sanctie aangezien ze toch voor een groot deel hun inkomsten uit toerisme halen.
Dat heeft niet lang geduurd denk ik. Massaal veel Russen gingen de volgende zomers, zelfs na het conflict met Oekraïne, op vakantie naar dat land.

Ha, denk je nu echt dat een volledige mobilisatie Putin iets gaat opleveren?
Militair gaat dat voor nog meer chaos zorgen bij de Russen, economie gaat helemaal de dieperik in en goede kans dat de bevolking dan toch wel eens in opstand komt.
Met welke wapens gaan ze vechten? Mosin Nagant geweren? Tanks uit de jaren 60 en 50? Krijgen ze niet aan de praat, en doodskisten dat zijn.
Hoe gaan ze die eten geven? Welke uniformen gaan ze die geven? Ze kunnen nu al geen wapens, kogelvrije vesten of zelfs kleding geven voor die 300.000 soldaten.
Geloof jij dat Putin nu denkt zoals wij? Moest hij zo denken dan had hij wel thuis in zijn zetel blijven zitten ipv Oekraïne binnen te vallen

Russische raketten die op het grondgebied van een NAVO-lidstaat terechtkomen. Dat is nieuws dat ik liever nooit had moeten lezen. Hier moet toch een sterker antwoord op komen dan een verbale veroordeling?
Vind ik ook wat je zegt. Als de Navo nu niet reageert op deze provocatie , is het een reus op lemen voeten , en lacht Poetin gans het westen vierkant uit.

Go, daar was het een Welles nietes spelletje met de pro Russische separatisten... Nu is het effectief een Russische kruisraket. Ik zie ze wel nog in staat om te zeggen dat het Oekraïne was, die hebben nu eenmaal een enorme Russische munitie voorraad 🙈

Zover zijn we nog niet, kan nog altijd een Oekraïense S-300 zijn die doel gemist heeft.
Laten we wachten op wat de Polen morgen? zeggen.

Vind ik ook wat je zegt. Als de Navo nu niet reageert op deze provocatie , is het een reus op lemen voeten , en lacht Poetin gans het westen vierkant uit.
Turkije schoot een Russische straaljager neer enkel en alleen omdat ie aan de grens van het Turkse luchtruim was gevlogen zonder toestemming (en dit tijdens “peace time”). Hier valt er effectief een bom in Polen. Je zou verwachten dat Polen/NAVO een hardere antwoord zullen geven dan wat Turkije destijds heeft gedaan, aangezien de feiten erger zijn.

Een militaire respons van NAVO is uitgesloten, 0.000% kans. Laat ons daar zeer duidelijk over zijn.

Ocharme die stakker op zijn tractor. Hopelijk zorgt het voor een verse impuls aan wapenleveringen richting prachtig Oekraïne.

Amerika heeft sinds een paar dagen een 2de carrier group in Europese wateren. 1 aan Kroatië en de andere aan de VK.
Als men iets wil doen zou het wel het moment zijn. Met de Russische provocatie op NAVO schepen vanuit Syrië bases was het lastig die te verplaatsen.

Ik verwacht echter niet veel.
Amerika heeft geen zin en er zullen wel een aantal personen als Scholz zijn die alles gaan vertragen.

Huh? Genoeg precedenten toch? En nu militair escaleren is gewoon tactisch noch politiek interessant.

Ik begrijp niet goed waarom je daaraan twijfelt, maar ik hoor graag je mening.
Ik deel je mening dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er militair ingegrepen zal worden maar ik durf er toch mijn hand niet voor in het vuur te steken om te zeggen dat de kans 0 is.

Terug
Bovenaan