Op Radio1 zei die mens zelf dat die aanvallen geen enkel nut hebben om de volharding van de Oekraïners te breken.Hln is echt zo'n stront nieuwsdienst die enkel leeft van de angst die ze de mensen kunnen inboezemen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op Radio1 zei die mens zelf dat die aanvallen geen enkel nut hebben om de volharding van de Oekraïners te breken.Hln is echt zo'n stront nieuwsdienst die enkel leeft van de angst die ze de mensen kunnen inboezemen.
Bombardementen op burgerdoelwitten hebben een omgekeerd effect. Om die reden zou het niet slim zijn om Russische burgerdoelwitten te viseren: dat zou het verzet tegen Poetin breken en een rally round the flag tot effect hebben.Op Radio1 zei die mens zelf dat die aanvallen geen enkel nut hebben om de volharding van de Oekraïners te breken.
AMRAAM en LRASM? Peperdure dingetjes wel, maar aan de andere kant: zo worden die wapens getest in een echte oorlogssituatie.
Rusland blijft aanvallen uitvoeren op kritische infrastructuur met kruisraketten en Shahed-136 drones, maar dat effect gaat pas voelbaar zijn als die aanvallen blijven doorgaan en ik denk niet dat Rusland die capaciteit heeft. Maar dat laatste denken we al maanden.
www.rferl.org
In the end, although the phrase "escalate to deescalate" is not used in openly published Russian doctrine, the Russian professional articles above and others make clear that using nuclear weapons to deescalate a conflict is most definitely part of Russia's nuclear toolbox. We are less sure, however, whether Russia's understanding of "escalate to deescalate" includes preemptive or preventive nuclear strikes. Patrushev suggested yes; Putin suggested no. The reader must decide.
The emergence of the phrase "escalate to deescalate" has generated much debate, not only between the U.S. and Russia but also among U.S. and Western military experts. Some U.S. experts object to it because it is not the phrase the Russians themselves use to describe their strategy. Other experts prefer resurrecting the classic Cold War terminology of escalation control. Still others see the phrase as glib and insufficient to describe the unpredictable outcomes a limited nuclear strike could cause.
These are all fair criticisms. Nothing—certainly no three-word phrase—could fully describe the possible effects of a limited nuclear strike. But the phrase serves a good purpose: It brings attention to an option for using nuclear weapons that remains in the toolbox for both Russia and the United States. It has focused military experts, political leaders and the general public on a dangerous problem that remains with us from Cold War days—the risk of a conventional conflict escalating into a nuclear war.
Ik hoop echt dat Wit-Rusland zo dom is morgen met hun tanks een aanval te lanceren op Kiev zodat wij morgen op twitter foto's mogen bekijken van honderden Wit-Russische tanks die reeds gestrand zijn amper 1km over de grens omdat ze op mijnen terecht zijn gekomen.Oekraïne heeft alles serieus ondermijnd aan die kanten, dat zal nogal een patat geven met dat hypermodern leger van Wit-Rusland. Ik vermoed dat ze nog meer gaan faciliteren en wat extra beschietingen gaan doen, maar een heus offensief met een Wit-Russische speer naar het hart van Kiev? Weinig waarschijnlijk, zo laat op het jaar. Maar het zijn de jaren twintig, het kan niet zot genoeg.
Ik weet het.. maar ik probeer in het hoofd van Poetin te kruipen --> vergelding zoals hij het zo "mooi" noemt.. Maar laat ze beter Russische infrastructuur vernietigen en niet verlagen tot wat Poetin en co doen. Ik zou zeggen om te beginnen maak die Krim-brug nu verder volledig onbruikbaarOekraïne (+ het Westen) vs Rusland is een uitputtingsoorlog. Oekraïne moet er op hopen dat de Russische bevolking zich tegen de oorlog keert. Dan is het laatste dat je moet doen zelf raketten afschieten richting Moskou.
Finaal geraken de bommen en raketten toch na een tijdje op? Ze kunnen gerust 1 miljard bommen en raketten hebben, maar ooit (vroeg of laat), is alles toch gewoon opgebruikt? Op alles zit een limiet.Ik begrijp niet hoe mensen kunnen denken dat Rusland ineens zou stoppen.
Omdat hun militair materieel stilaan is opgebruikt... en ja dan resten er alleen nog maar verroeste kernkoppen uit de jaren 60De dag dat dat men Moskou raakt is de dag dat Kiev en/of Odessa ophouden te bestaan.
Dat is toch de evidentie met alles dat Rusland is en heeft gedaan tot nu toe.
Ik begrijp niet hoe mensen kunnen denken dat Rusland ineens zou stoppen.
Het is naar mijn mening, eigenlijk vrij simpel. Hij zit in een hoek waar de klappen vallen. Als hij niet toont dat hij nog de sterke man is van Rusland, dan zal men hem liquideren en vervangen door de 'next in line'.Ik weet het.. maar ik probeer in het hoofd van Poetin te kruipen
Dat is ook weer overdreven, ze hebben alleen al ca. 80 hypermoderne RSM-56 Bulava's verdeeld over 5 SSBN's van de Borei-klasse.Omdat hun militair materieel stilaan is opgebruikt... en ja dan resten er alleen nog maar verroeste kernkoppen uit de jaren 60
Dat lijkt mij de reden om nu die brug finaal op te blazen. Je sloeg terug en we just don't care.Het is naar mijn mening, eigenlijk vrij simpel. Hij zit in een hoek waar de klappen vallen. Als hij niet toont dat hij nog de sterke man is van Rusland, dan zal men hem liquideren en vervangen door de 'next in line'.
Hij moet iedereen van zijn machtige vriendjes tevreden houden, en dat is momenteel gewoon een aartsmoeilijke oefening geworden.
Wit-Rusland lijkt zijn handen niet te willen verbranden. Ze doneren materiaal met een boogje van 2000 km langs de oostelijke grens. Teken aan de wand dat het materiaal van Rusland stilaan op begint te geraken. Wat ze nog in stock hebben is allemaal slecht onderhouden. Hypocriet ook dat ze zoveel materiaal uit grensgebied met NATO halen terwijl dat een van de argumenten was om de oorlog te beginnen.Ik hoop echt dat Wit-Rusland zo dom is morgen met hun tanks een aanval te lanceren op Kiev zodat wij morgen op twitter foto's mogen bekijken van honderden Wit-Russische tanks die reeds gestrand zijn amper 1km over de grens omdat ze op mijnen terecht zijn gekomen.
Dat zou toch de max zijn niet?
Dat was dan ook een argument dat enkel blinde vinken in die tijd geloofden (en enkele BG-ers).Hypocriet ook dat ze zoveel materiaal uit grensgebied met NATO halen terwijl dat een van de argumenten was om de oorlog te beginnen.
imo is heel die historie met Loekasjenko een teken aan de wand dat de Russen zelf in de problemen beginnen raken. Moest men zelf sterk genoeg staan ging men nooit zo hard pushen om Wit-Rusland bij de oorlog te betrekken gezien dat land net een buffer tegen de Navo is.Wit-Rusland lijkt zijn handen niet te willen verbranden. Ze doneren materiaal met een boogje van 2000 km langs de oostelijke grens. Teken aan de wand dat het materiaal van Rusland stilaan op begint te geraken. Wat ze nog in stock hebben is allemaal slecht onderhouden. Hypocriet ook dat ze zoveel materiaal uit grensgebied met NATO halen terwijl dat een van de argumenten was om de oorlog te beginnen.
Ze zeggen al een jaar dat hun materiaal opgeraakt. Niemand weet wat ze exact hebben steken. Hoeveel heb je er trouwens nodig? Er is een verschil tussen elke militaire positie eender waar in het land te raken of enkel 2 grote steden.Omdat hun militair materieel stilaan is opgebruikt... en ja dan resten er alleen nog maar verroeste kernkoppen uit de jaren 60
't Is maar een wilde gok, maar als wij hier al weten dat die regio vol met mijnen ligt, zou het zomaar kunnen dat Wit-Rusland dezelfde vermoedens heeft. En dus niet honderden tanks na elkaar over mijnen laat rijden.Ik hoop echt dat Wit-Rusland zo dom is morgen met hun tanks een aanval te lanceren op Kiev zodat wij morgen op twitter foto's mogen bekijken van honderden Wit-Russische tanks die reeds gestrand zijn amper 1km over de grens omdat ze op mijnen terecht zijn gekomen.
Dat zou toch de max zijn niet?

De Rus (en ook de Wit-Rus) weet niks he. Ja Loekasjenko moet het normaal wel weten, die zal wel toegang hebben tot externe bronnen en extra informatie. Maar als je dan Poetin bezig ziet, schrik ik van niks meer ..'t Is maar een wilde gok, maar als wij hier al weten dat die regio vol met mijnen ligt, zou het zomaar kunnen dat Wit-Rusland dezelfde vermoedens heeft. En dus niet honderden tanks na elkaar over mijnen laat rijden.
Maar 't zou inderdaad de max zijn ja.![]()