Avondland
Well-known member
In een ideale wereld zijn de boots on the ground een VN-vredesmacht, maar die supranationale instelling is vleugellam en buiten rondetafelgesprekken en armgezwaai moet je daar niet veel van verwachten zolang Rusland vetorecht heeft.Er zijn nog een hoop stappen te nemen.
1) Andere landen de wapens laten zenden die ze willen, nu mogen bepaalde landen nog steeds niet leveren wat ze willen uit angst dat er represailles komen en de NAVO moet inspringen.
2) Wapens sturen die Oekraïne vraagt, dus ook lange afstandsrakketen, tanks en jets.
3) Boots on the ground, maar in Oekraïense regio's waar er momenteel niet gevochten wordt als "peacekeeping".
Laat die noordgrens met Wit-Rusland desnoods bewaken door Polen en andere vrijwillige naties.
Er zijn effectief duizenden burgers gestorven in de afgescheurde gebieden door bombardementen - daar zijn genoeg rapporten van te vinden waarbij aan beide kanten burgers zijn gedood, maar die balans heeft Rusland wel helemaal verstoord met de inval (voor @Avi zich gestoord zou voelen door een both sides-drogargument). Ik hoop dat er na het conflict ruimte is voor verzoening, maar dat zal een kwestie van generaties worden vrees ik.De Russen worden al jaren wijsgemaakt dat er bombardementen en slachtingen zijn op burgerdoelwitten (hun vrienden in Donbass). Het "rally round the flag effect" was er al bij de start van de oorlog. Dus moest Oekraïne burgerdoelwitten viseren, doen ze gewoon wat hun nu al verweten wordt.
Ik zou zelf durven zeggen dat een goeie bom in Moskou of Sint Petersburg enkel en alleen maar de zwakte van Putin zou etaleren en mogelijk de elite nog wat meer de gordijnen zou injagen. Het wordt tijd dat de Russische bevolking zijn vertrouwen in Putin verliest en niet meer het idee heeft dat ze ontastbaar zijn onder Putin.
Russia Is Buying North Korean Artillery, According to U.S. IntelligenceWelke aanwijzingen heb je daarvoor?
Bronnen zijn "American Officials", "declassified US intelligence reports" en ook het door de Amerikaanse overheid gesubsidieerde Institute for the Study of War. Voor zover ik kan vinden is dit niet onafhankelijk bevestigd.