Avondland
Well-known member
Lol. Able Archer 83 was ook best dolletjes, tot het early warning systeem van de Sovjets een lancering detecteerde. Hopelijk is een Stanislav Petrrov weer van de partij in Rusland.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zaporizhia en Kherson zijn de facto wel door Rusland geannexeerd met de nodige pomp and circumstance, zou het dan niet gek zijn dat Poetin daar afscheid van zou nemen? Zelensky wil onderhandelen met Rusland, maar met een andere president dan Poetin. Kan zijn dat het brallerige grootspraak is en als puntje bij paaltje komt, hij toch aan tafel wil zitten maar misschien kan het niet anders dan met kunst- en vliegwerk aan beide kanten. Of misschien is de FUBAR-graad nog niet sterk genoeg en moet er nog heel wat gebeuren voor beide partijen beseffen dat het zo niet verder kan. Lavrov steekt nu de hand uit naar Biden, maar dat lijkt me ook niet meer dan een leeg symbolisch gebaar te zijn.Uit die saga met Elon Musk kan je hypothetisch het volgende afleiden:
- militaire fysieke 'boots on the ground' herovering van de Krim is een 'red line' voor Putin, en dan zou hij een tactical nuke kunnen gebruiken
- rest van Oekraïne gewoon conventioneel is geen probleem
- Als Oekraïne akkoord gaat met Donetsk/Luhansk/Zapor./Kherson en Krim erkenning bij Rusland: oorlog gedaan
-- Maar eigenlijk is hij niet echt geïnteresseerd in Zapor./Kherson, wel in de landverbinding.
Donetsk/Luhansk/Krim bij Rusland, en dan oorlog gedaan en Oekraïne doet wat hij wil (EU lidmaatschap is toch nog niet voor binnen de eerstkomende 10-15 jaar), lijkt mij aanvaardbaar voor alle partijen (alle grootspraak buiten beschouwing gelaten).
Als dit klopt, al bij al vrij positief in feite.
Zoals Zelensky hier doet in deze mash-up (op 1:25)Ik beeld me nu in dat Lavrov op de volgende publieke meeting de broek van Poetin aftrekt en dan giechelend wegloopt.
Maar je maakt wel een punt, natuurlijk. Het Kherson-offensief dat snel volgde op de annexaties waren een mooi voorbeeld hoe je die Russische grootspraak doorprikt.
Een paar parades in de Krim, Donetsk/Luhansk, wat standbeelden etc, en de fiere Rus is direct gepaaid.Zaporizhia en Kherson zijn de facto wel door Rusland geannexeerd met de nodige pomp and circumstance, zou het dan niet gek zijn dat Poetin daar afscheid van zou nemen?
Dat is al beter dan "enkel als we alles terugkrijgen, praten we".Zelensky wil onderhandelen met Rusland, maar met een andere president dan Poetin.
Wel al heel ander gebaar dan een paar maand geleden...Lavrov steekt nu de hand uit naar Biden, maar dat lijkt me ook niet meer dan een leeg symbolisch gebaar te zijn.
![]()
Israel and Lebanon reach historic agreement, paving the way to potentially rich gas exploration | CNN
Israel and Lebanon have reached a historic agreement, leaders on each side said separately on Tuesday, settling a years-long maritime border dispute involving major oil and gas fields in the Mediterranean.www.cnn.com
Dit betekent dan weer dat we Israël de komende jaren carte blanche gaan geven om de lul uit te hangen.

Niet vergeten dat de oorlog al langer woedt dan 2022. De Krim is sinds de annexatie in 2014 spijtig genoeg wss manu militari 'verrust' en ik kan verkeerd zijn maar tijdens de maidan revolutie ben ik niet 100% zeker of het pro Russisch verzet al dan niet opgezet was door Rusland of dat er echt Rusland minnende mensen woonden. Puur hypothetisch in dit scenario, Oekraïne wint, ze nemen de Krim in en dan? Een massale exodus van pro Russische mensen? 2.4 miljoen mensen naar hun geliefde land sturen? Een gapend gat in de economie die opgevuld kan worden door de Oekrainse bevolking? Het is een mogelijkheid maar dan gaat de Krim al grotendeels naar de vaantjes moeten geschoten zijn.Praten en vrede sluiten en de hand schudden en… doe toch normaal, als Putin hier binnen valt en 100.000 belgen afslacht en dan zegt allez als ik alleen limburg neem is het goed de rest mag je houden is dan voor iedereen alles ok hier of zo?
Wat verwachten jullie eigenlijk van de Oekrainers? Ze zijn dan nog slachtoffer van onze zwakke houding in het verleden ten opzichte van Putin erbovenop. Als, je hem nu laat lopen staat hij binnen 5 jaar terug aan de deur en heeft hij geleerd wat werkt, dit kan maar op 1 manier eindigen, buitenkeren in Oekraine en zsm fossiele brandstof verbruik afbouwen, elke andere oplossing gaan we ons beklagen binnen x jaar. Laten we blij zijn (en tegelijk ons schamen) dat onze vrede betaald wordt met Oekrains bloed.

Sorry maar...wat? Dit gaat om veel meer dan enkel een extra trui aan te moeten doen.
![]()
"5 van de 17 leerlingen hebben geen brooddoos mee": hoe hoge energiefacturen zich laten voelen in de boekentas | VRT NWS Nieuws
"Verschillende leerlingen hebben vanochtend niet gegeten en niet iedereen heeft een brooddoos bij." Directrice Karin Heremans is duidelijk aangeslagen wanneer ze uit één van haar klassen komt. De energiecrisis vertaalt zich naar lege brooddozen op haar school. Het is een fenomeen dat je moeilijk...www.vrt.be
Onze regering heeft ook een verantwoordelijkheid toe naar de eigen bevolking en al zeker naar de onderste laag van de maatschappij. Je schuift nu toch al te eenvoudig alle shit op hen af.
Ik lees hier vooral en draag zelden mijn steentje hier bij. Maar ik vind het wel enorm straf dat hier zoveel stemmen op gaan om Putin gewoon te geven wat hij wil. Dan zitten we over 5 jaar in exact dezelfde situatie.
Ik geef wel toe dat ik niet in de industrie werk en dus geen rechtstreekse impact heb van de sancties. Maar ik vind dat we moeten volhouden en strenger worden. Diamant en staal industrie erbij.
Ik ken echt niet geloven dat ik hier lees.Uit die saga met Elon Musk kan je hypothetisch het volgende afleiden:
- militaire fysieke 'boots on the ground' herovering van de Krim is een 'red line' voor Putin, en dan zou hij een tactical nuke kunnen gebruiken
- rest van Oekraïne gewoon conventioneel is geen probleem
- Als Oekraïne akkoord gaat met Donetsk/Luhansk/Zapor./Kherson en Krim erkenning bij Rusland: oorlog gedaan
-- Maar eigenlijk is hij niet echt geïnteresseerd in Zapor./Kherson, wel in de landverbinding.
Donetsk/Luhansk/Krim bij Rusland, en dan oorlog gedaan en Oekraïne doet wat hij wil (EU lidmaatschap is toch nog niet voor binnen de eerstkomende 10-15 jaar), lijkt mij aanvaardbaar voor alle partijen (alle grootspraak buiten beschouwing gelaten).
Als dit klopt, al bij al vrij positief in feite.
Ik ken echt niet geloven dat ik hier lees.
Denk jij verder dan 2 maanden in de toekomst? Want daar lijkt het niet op.
Putin nog een beetje bevestigen in zijn gedrag, helemaal van de zotte.
En dan heb je nog de groep mensen die gewoon anti oorlog zijn. Mensen die beseffen dat geen duimbreed toegeven in dit conflict (langs beide zijden) gewoon onnoemelijk veel meer leed met zich gaat meebrengen?Putinverstehers komen uit alle lagen van de bevolking hoor. Dat gaat van mensen die vallen voor de verleidende glans van de strongman cultuur en het ultra-nationalisme tot de groep die een vorm van zelfbevrediging halen uit hun pseudo-intellectueel gespin, al dan niet met de nodige kruiding whataboutisme.
Mijn standpunt is dat Putin niets mag krijgen.Ik ken echt niet geloven dat ik hier lees.
Denk jij verder dan 2 maanden in de toekomst? Want daar lijkt het niet op.
Putin nog een beetje bevestigen in zijn gedrag, helemaal van de zotte.
Lijkt voor een stuk aan mij gericht te zijn. Gezien ik het in mijn berichten over de industrie had. Maar dan heb je me duidelijk verkeerd begrepen. Ik heb absoluut niet gezegd om Putin te geven wat hij wil.Ik lees hier vooral en draag zelden mijn steentje hier bij. Maar ik vind het wel enorm straf dat hier zoveel stemmen op gaan om Putin gewoon te geven wat hij wil. Dan zitten we over 5 jaar in exact dezelfde situatie.
Ik geef wel toe dat ik niet in de industrie werk en dus geen rechtstreekse impact heb van de sancties. Maar ik vind dat we moeten volhouden en strenger worden. Diamant en staal industrie erbij.

Other groups on the list include the Taliban and Russian opposition parties.