Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Maar dan nog moet je zo een actie flink op voorhand anticiperen. Ik ben nu geen brugingenieur dus ik weet niet in welke mate dit zelfs kan of realistisch is. En of je met zo een voorgemaakt deel snel reparaties kan uitvoeren. Maar zo een explosie moet dan ook gecontroleerd zijn, want voor hetzelfde geld gaat een ander deel brug kapot dan het stuk brug dat je hebt gemaakt.

Ik denk niet dat dit realistisch is omdat zelfs een false flag operatie dan een gecontroleerde ontploffing moet hebben, en als het een bomauto is, moet die auto denk ik ook niet rijden. En ik denk dat je op voorhand al strategische plaatsen van de brug moet verzwakken zodat een kleine ontploffing dan de dooddoener geeft. Maar een random explosie gaat dan niet natuurlijk.

EDIT: Men kan gecontroleerd explosies doen (zoals men doet met gebouwen die verwijderd moeten worden) bijvoorbeeld, maar daar zijn een heleboel veiligheidsmaatregelen aan verbonden. Zou ook wat raar zijn dat het s'nachts gebeurt terwijl een goederentrein over de brug rijdt, en burgers op de brug aan het rijden zijn.

Als het echt een false flag operatie is wat ik zeer betwijfel, dan denk ik dat men beter zorgt dat de Krim al goed bevoorraad voor men dit uitvoert, en dat men zo al voorbereidingen aantreft dat de Krim de volledige winter kan doorkomen of dat men redeneert dat men de Krim makkelijk op een andere manier kan bevoorraden, zoals via scheepvaart enzovoort.
Scheepvaart werd sowieso al ingezet, lijkt me. Maar trein zal wellicht sneller gaan en kan meteen doorrijden naar de regio's.

Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat dit een false flag operatie is vanuit het Russische regime of machthebbers. Lijkt mij waarschijnlijker dat het sabotage is. De vraag is dan van welke kant het komt. Maar dit als false flag operatie is echt letterlijk en figuurlijk bruggen opblazen, want het schaadt meer uw eigen land dan voor welke reden die false flag dan gebruikt kan worden. En ik betwijfel of er nu een extra false flag wel nodig is, en wat het motief van zo een false flag dan kan zijn.

geruchtenmolen op volle toeren
" Photo of a truck that was allegedly stuffed with explosives on the Crimean bridge, it left Krasnodar.
Our sources report that the driver of the truck has been identified. According to our sources, he could be Biji al-Kamurji, a native of Syria. The information is being verified."

False flag gewijs.
Zou rusland al een brugdeel kunnen op voorhand gemaakt hebben zodat de reparaties in een mum van tijd uitgevoerd kunnen worden maar deze dan wel als argument gebruiken om de oorlog verder te laten escaleren?
Of zet ik mijn tinfoilhat beter af?

Heb je de magnitude van die explosie gezien?

Die brug moet van onder tot boven geïnspecteerd worden. Voor hetzelfde geld zit ze vol met stressfracturen die je niet kan zien op een video. Nu goed. Ik zou het Rusland ook wel geven om gewoon een hoop beton in het gat te gieten en klaar is kees.

Als dat op het viaduct van Vilvoorde had gebeurd was de ring daar de komende jaren afgesloten.

Die brug moet van onder tot boven geïnspecteerd worden. Voor hetzelfde geld zit ze vol met stressfracturen die je niet kan zien op een video. Nu goed. Ik zou het Rusland ook wel geven om gewoon een hoop beton in het gat te gieten en klaar is kees.

Als dat op het viaduct van Vilvoorde had gebeurd was de ring daar de komende jaren afgesloten.
Die brugdelen zijn wel nog snel gerepareerd. Cut and paste bij wijze van spreken. Op die eerste fotos leek het gewoon een instorting tussen de pijlers. Echter als ik die filmpjes bekijk en die brugpijlers zijn effectief beschadigd dan wordt het idd wat moeilijker om te repareren.

Keerwanden zetten, leegpompen, beton weghalen. Nieuwe beton gieten. 28 dagen eer de beton uitgedroogd is en de stabiliteit gegarandeerd is. Nieuwe overspanningen plaatsen.

False flag gewijs.
Zou rusland al een brugdeel kunnen op voorhand gemaakt hebben zodat de reparaties in een mum van tijd uitgevoerd kunnen worden maar deze dan wel als argument gebruiken om de oorlog verder te laten escaleren?
Of zet ik mijn tinfoilhat beter af?
Alsof alleen die éné sectie geraakt is. Ga er maar vanuit dat de stabiliteit van meerdere stukken van die brug helemaal niet verzekerd meer is. Dit duurt echt vele maanden om dat te herstellen

Die brugdelen zijn wel nog snel gerepareerd. Cut and paste bij wijze van spreken. Op die eerste fotos leek het gewoon een instorting tussen de pijlers. Echter als ik die filmpjes bekijk en die brugpijlers zijn beschadigd dan wordt het idd wat moeilijker om te repareren.
"Gewoon" een instorting tussen pijlers. Alsof die pijlers daardoor niet naar de vaantjes zijn. Beton is bros materiaal. Bovendien is er de hitte van die brandende trein, die ook heel wat schade aanricht aan die brugdelen

De trein is weinig waarschijnlijk, want de trein zelf is weinig verwongen, ondanks de kracht van de explosie.

Laatst bewerkt:

Rusland kennende sturen ze gewoon Ivan met een zware truck over het nog intact gedeelte en als hij het overleeft sturen ze de rest van de trucks erover en kruisen ze hun vingers.

Rusland kennende sturen ze gewoon Ivan met een zware truck over het nog intact gedeelte en als hij het overleeft sturen ze de rest van de trucks erover en kruisen ze hun vingers.
Of repareren ze half en half en verminderen ze de belasting door er minder verkeer over te laten.

Dan zit België in een grotere recessie dan door de energieprijzen :unsure:

Slim gezien en verdomd knap geschoten en wreed goede en snelle Intel.
Ofwel die trein op Russisch gebied al gesaboteerd, ofwel heel accuraat geschoten met long range wapens of drones op exact het juiste moment.
Autoweg kant van de brug is ook kapot!
En dat op Putin zijn verjaardag! Kers op de taart!
Top gedaan zeg ik.. zet die Russen nog maar wat meer onder druk. Nu zijn ze al verplicht om vrachtschepen te gebruiken voor vervoer van materiaal, militairen, voedsel enzovoorts.. Is sowieso minder handig en kost meer tijd schat ik toch wel..

geruchtenmolen op volle toeren
" Photo of a truck that was allegedly stuffed with explosives on the Crimean bridge, it left Krasnodar.
Our sources report that the driver of the truck has been identified. According to our sources, he could be Biji al-Kamurji, a native of Syria. The information is being verified."
Moet wat ik lees op https://www.thedrive.com/the-war-zo...-prized-kerch-strait-bridge-leading-to-crimea

begin ik toch te denken dat een vrachtwagen het meest waarschijnlijke is.
Scheepvaart wordt in de buurt van die brug waarschijnlijk meer gecontroleerd dan het weg verkeer. Aantal vrachtwagens is waarschijnlijk veel hoger en dan kan er al eens eentje door glippen.

En ja, Rusland, je moet maar veel vrienden in de wereld maken, dan vecht je niet alleen tegen Oekraïne.

Wat zou het motief zijn van die Syriër, mocht het die Syriër zijn. Radicaal islamistische aanslag door de steun van Rusland aan het Assad-regime en hun gebruik van Syrische havenfaciliteiten? Door iemand die geallieerd is met Syrische rebellen/IS.

Wat zou het motief zijn van die Syriër, mocht het die Syriër zijn. Radicaal islamistische aanslag door de steun van Rusland aan het Assad-regime en hun gebruik van Syrische havenfaciliteiten? Door iemand die geallieerd is met Syrische rebellen/IS.
Een door de VS gesteunde gematigde rebel van de IS.

Terug
Bovenaan