Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Autoweg kant van de brug is ook kapot!

Ik hoop het ten zeerste maar de tegenoverliggende autoweg achter de vangrail lijkt nog vrij intact. Zal sowieso wel structureel getest en gekeurd moeten worden en hopelijk genoeg schade om ze lange tijd buiten dienst te stellen.

Putin gaat die wel zo snel mogelijk terug in orde willen krijgen want idd het hele front bevoorraden via schip daar waar de russen altijd op hun spoorwegen gerekend hebben... Dit zet echt gigantische druk op de logistiek. Ik hoop dat ze zwaar kaput is maar zelfs als ze snel terug open gaat heeft Oekraine nu wel laten zien dat ze ze kunnen raken dus dit is de zoveelste klap voor russische moreel.

Voor Himars is het veel te ver weg en veel te veel damage.

Rusland kan wel eens te maken hebben met sabotage van binnenuit.

Maar begin niet over het Tiananmenplein of Taiwan. Die mensen zijn letterlijk geïndoctrineerd op een niveau dat wij niet mogelijk achten. Een zeer vreemd gegeven.
Bizar inderdaad, wat is hun visie op het verhaal dan? Taiwan is natuurlijk historisch gezien een zeer complexe situatie en daar snap ik vanuit Chinees standpunt dat het een afvallige provincie is. Maar Tiannanmenplein kan je moeilijk een andere draai aan geven.

Blijkbaar gewoon een bom onder de trein. Maar dan snap ik niet waarom de rijbaan die het dichtst bij de sporen zit niet afgebroken is.

Als Rusland daar nu logistieke problemen krijgt, hoeft Oekraine enkel nog de oostelijke grens te bereiken voor de winter om quasi de volledige bevoorrading te stoppen (wishful thinking) en de russische soldaten gaan daar kapot vriezen in de koude winter.
Ik vind wel dat ge meer tekenen ziet dat de oorlog volgend jaar een einde zal kennen. Veel stratagische plaatsen die ingenomen/afgebroken worden.

Tis alleen spijtig dat de brug nu pas geraakt is. Dat geeft de Russen meer tijd (winter) om het te herstellen.

Ene in het Kremlin zit nu met een zwetende rechterhand boven een rode knop.
Met de linkerhand houdt hij de rechtse hand nog tegen.
Trillend en vloekend.

(Beeldspraak uiteraard he.😊)

Het is toch niet de fout van Oekraïne dat die Russen weer liggen roken hebben op de trein?😃

Laatst bewerkt:
En ook kan men perfect (zonder slachtoffers te maken) de brug die de Krim met het vasteland van Rusland verbindt opblazen. Dan kan Oekraine als het zich moet verdedigen, zich volledig concentreren op de Krim, en kunnen ze niet geëvacueerd worden. Oekraine heeft daar zelfs gewoon de mogelijkheden voor... Hebben ze niemand voor nodig, en Rusland is technisch gezien het land al binnengevallen. Niemand die een traan zal laten om die brug. Oekraine zal blij zijn als het gebied terug van hen is dat die brug er niet meer is.

Wat ik me afvraag, waarom nu pas en niet in het begin van de oorlog?

Wel absoluut "huge".

/armchair general modus

De Russen hadden enorm veel volk gestuurd naar de Kherson regio omdat men dacht dat Oekraine daar zijn offensief zou beginnen maar ze zijn dan uiteindelijk in het noorden en oosten begonnen waardoor ze daar minder weerstand hadden.

Nu hebben ze laatste dagen effectief grond afgesnoept in de Kherson regio en gezien de officiele "annexatie" hebben ze nog meer militaire middelen die richting uitgestuurd...

Volgens mij was ook dit een fake out en gaan ze nu vollenbak Zaporizhzia gaan en proberen door te stoten tot Mariupol om zo Putin's front te splijten tussen enerzijds Luhansk + Donetsk en Kherson + Crimea. Ze kunnen zich ingraven en gewoon wachten want als ze die brug op de krim blijven vernielen en zich dan beginnen richten op de Russische vloot wat de enige manier zal zijn om hun HELE kherson + Crimea front te bevoorraden... Old fashioned siege. Kunnen ze de winter gewoon wachtend doorbrengen terwijl het moraal van alle Russische troepen die daar als ratten vast zitten met alsmaar minder middelen samen met de temperatuur tot ver onder het vriespunt zakt.

Ze zijn zich puur op logistiek aan het concentreren. Eerst Lyman om Donbassregio onder logistieke druk te zetten. Nu deze heel belangrijke brug.
En dat terwijl Rusland logistiek al een ramp was.
Oekraïne is het slim aan het spelen. Door dit zullen ze minder slachtoffers hebben in eigen rangen en gaan de Russen geen echt verzet kunnen opzetten. Ook gaan die 300.000 extra troepen heel moeilijk ter plaatse geraken. En die waren ook al niet echt opgeleid dus weerstand bieden gaat ook miniem zijn.

Nu nog Kherson omsingelen en mss zoals @DaFreak zegt : front splitsen en wachten tot winter.

Poetin moet volgens mij ook niet rekenen op een breuk in EU front tijdens de wintermaanden. De reserves zijn meer dan genoeg aangevuld en voorlopig lijkt de gasprijs ook de juiste richting uit te gaan albeit nog veel te hoog maarja.

Wat ik me afvraag, waarom nu pas en niet in het begin van de oorlog?

Wel absoluut "huge".
Moest ik in Kiev wonen, zou ik vandaag de kelder gaan opruimen :unsure: Just to be sure.

Gisteren een reportage gezien van een Oekraïense zender waar ze blijkbaar verwachten dat Poetin nog eens een poging wil ondernemen om binnen dit en 4 maanden richting Kiev te gaan...

Beelden van de explosie. Lijkt naast de brug te gebeuren? Boot met explosieven?

Laatst bewerkt:
Crazy mf's.
Lijkt alsof die truck vol explosieven zat?
En dan nog opgeblazen als er een trein passeerde...

Oof, hier moet Rusland wel op reageren.

Terug
Bovenaan