Hoeveel nucleaire wapens heeft Servië liggen?
En het kan echt nog erger dan Poetin hoor.
Het kan altijd erger.
Putin kan ook nog erger worden, als hij wat mentaal begint af te takelen en te dementeren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoeveel nucleaire wapens heeft Servië liggen?
En het kan echt nog erger dan Poetin hoor.
Idd en beginnen met zowat alle lanceerplatformen van hun kernwapens preventief uit te schakelen.. of toch zoveel mogelijk. Hetzij door sabotage of door bombardementen.Stel dat Rusland op het punt staat om een kernwapen te lanceren. Moet de NAVO of de VS dan wachten tot de bom valt met duizenden of miljoenen doden tot gevolg? Of moeten ze die facility aanvallen om de lancering te voorkomen? Beste zou zijn om de boel daar stilletjes van binnenuit te saboteren, denk ik. Ze zullen wel hun secret agents hebben overal.
Dreigen met kernwapens betekent nog niet dat Rusland effectief kernwapens gaat lanceren. Ze moeten het de Russen wel ontraden.
Wat is hier wereldvreemd aan ?Man man wat een Westerse wereldvreemde elitaire praat; "je kan gewoon weggaan als het u daar niet aanstaan". Tis daarom dat we voor een push back beleid zijn zeker naar andere regio's toe? Als het u niet aanstaat, gaat maar weg maar oooh kom maar niet naar ons.
Toegevingen zijn ook niet logisch in dit geval.. De Krim is van Oekraïne punt uit.. daar valt gewoonweg niet over te onderhandelen.Het lijkt mij een goed idee om aan de onderhandelingstafel te gaan met in het achterhoofd: De Krim is verloren. Let them have it. Daar wonen toch voornamelijk mensen met een voorliefde voor Rusland.
Ik wil het niet versimpelen en zeker niet ‘Rusland’ laten winnen. Maar onderhandelen komt van twee kanten. Maar dit probleem gaat niet zichzelf oplossen. Dat kan enkel indien ofwel Poetin zijn regime stopt maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk, of dat er gepraat wordt over alsnog een verdeling van bv de Krim.
Wat zijn andere opties? We leggen Rusland torenhoge sancties op maar het volk verarmt maar komt niet in opstand. Dus dat gaat niet gebeuren.
Oekraïne kan wel land terug overnemen. Maar daar wonen nu nog voornamelijk mensen die Rusland steunen. Stel dat de agressor terug buiten de oorspronkelijke landsgrenzen wordt gezet: dan blijft dat een explosieve regio waar nooit nog echt vrede gaat zijn. Het zoveelste conflictgebied dat invloed kan hebben op de ganse wereld.
Nee. Dat is voor mij niet logisch.
Dat is ook geen correct argument hoor. Ik denk dat velen zo redeneren, anders hadden we al die vluchtelingen en immigranten niet, maar het probleem is dat ze hier ook niet altijd welkom of thuis voelen. Of dat ze niet op een legale manier mogen verhuizen, ik denk dat velen graag wensen in een beter land te willen leven, maar die kans krijg je niet altijd hoor, en voor velen is dat al een risicovolle en zware onderneming, want ze moeten ook hun thuis bijvoorbeeld achterlaten, misschien een partner, familie, vrienden enzovoort.Het moet toch zijn dat je daar zo lang leeft dat het wel ok is anders zou je toch al lang vertrokken zijn ?
Het kan altijd erger.
Putin kan ook nog erger worden, als hij wat mentaal begint af te takelen en te dementeren.
Dat is ook geen correct argument hoor. Ik denk dat velen zo redeneren, anders hadden we al die vluchtelingen en immigranten niet, maar het probleem is dat ze hier ook niet altijd welkom of thuis voelen. Of dat ze niet op een legale manier mogen verhuizen, ik denk dat velen graag wensen in een beter land te willen leven, maar die kans krijg je niet altijd hoor, en voor velen is dat al een risicovolle en zware onderneming, want ze moeten ook hun thuis bijvoorbeeld achterlaten, misschien een partner, familie, vrienden enzovoort.
Je zou dat eens moeten zeggen aan een Iraniër. Dat ze het daar goed hebben, omdat ze daar nog steeds zijn. En komen ze naar hier krijgen ze ook een emmer shit op hun hoofd van Europeanen.
Ik vind dat geen juiste redenering.
Ik vrees gewoon dat het game over is. Putin zit te diep in de shit en wil niet verliezen, en Zelenski wil geen enkele toegeving doen. Dat is een impasse waar geen propere uitkomst in mogelijk is. De enige mogelijkheid is het regime in Moskou omver werpen en dan nog, die weg is zeer lang en vol bochten. Sorry voor men pessimisme.
Het kan absoluut erger, ik denk zelfs dat het waarschijnlijk is dat wat volgt erger zal zijn, want ik zie geen andere optie voor wat na Poetin op dit moment. Of het zou al een coup, revolutie of iets dergelijks moeten vereisen.
Dat klinkt bijna als 1 van die oude 007 filmsVandaag een podcast gehoord waar iemand zei dat iemand vd nederlandse staatsveiligheid zou beweerd hebben dat de Ns1 en 2 al op voorhand van springladingen zouden voorzien zijn just in case....
Putin is dan ook de typische bondvillain.Dat klinkt bijna als 1 van die oude 007 films
Een Perzische kat zou hem ook niet misstaan.Putin is dan ook de typische bondvillain.
De discussie ging niet over oorlog starten maar de discussie ging over het feit (want dat is het ook) dat eens dat Rusland weg is, je moeilijk kan verwachten dat de Oekraïense strijdkrachten overal met open armen ontvangen gaan worden. Kras maar op als het u niet aanstaat is even ridicuul als een Vlaams Belanger die tegen allochtonen zegt dat ze maar terug naar hun eigen land moeten, terwijl ze hier geboren zijn. De drang naar separatisme is niet zomaar ontstaan en is ook geen recent gegeven. Als Kiev de regio's onder eigen controle wil hebben dan zal er ofwel veel asslicking moeten gebeuren naar de bevolking toe of moet een deel van de populatie met geweld verdreven worden.Wat is hier wereldvreemd aan ?
Dus voor jou waar er andere russische minderheid is mag hij die landen dan ook binnen vallen ?
Denk je nu echt dat hij het goed heeft met die russiche mensen die daar wonen, nee hij heeft geen ene fuck om die mensen enige dat putin wil is een groot rijk zijn en een wereldmacht zijn.
Vind jij het acceptabel dat een minderheid een oorlog willen starten omdat ze bij rusland willen horen ?
Nogmaals als ze zo graag bij Rusland willen horen dat ze dan verhuizen en dat heeft niets met westerse wereldvreemdheid te maken.
Daar ben ik ook deels mee akkoord.De discussie ging niet over oorlog starten maar de discussie ging over het feit (want dat is het ook) dat eens dat Rusland weg is, je moeilijk kan verwachten dat de Oekraïense strijdkrachten overal met open armen ontvangen gaan worden. Kras maar op als het u niet aanstaat is even ridicuul als een Vlaams Belanger die tegen allochtonen zegt dat ze maar terug naar hun eigen land moeten, terwijl ze hier geboren zijn. De drang naar separatisme is niet zomaar ontstaan en is ook geen recent gegeven. Als Kiev de regio's onder eigen controle wil hebben dan zal er ofwel veel asslicking moeten gebeuren naar de bevolking toe of moet een deel van de populatie met geweld verdreven worden.
Ik geloof niet in de annexatie van de gebieden want dat is pure Kremlin bullshit maar ik geloof wel in de aanwezigheid van separatistische sentimenten waar rekening mee moet worden gehouden.
Erg niet maar ik denk dat er toch wel grote ontevredenheid was of een significante vorm van wrevel. Kremlin heeft een extra duw gegeven door de opportuniteit te grijpen en de situatie te doen escaleren in aanvankelijk hun voordeel. Poetin had gewoon genoegen moeten nemen met wat hij had. Want pre 2022 was het zo slecht nog niet en zou er op termijn mogelijks een duurzame oplossing gekomen zijn via dialoog.Daar ben ik ook deels mee akkoord.
Maar als het echt zo ontberend was als ze doen uitschijnen zou je toch denken dat ze weg gingen gaan, nogmaals ik heb geen russofobie.
Als je de bevolking hoort van Oekraine was het echt niet zo erg als de separatisten zegden.
Dat is toch gewoon een fabel. Zolang Kremlin niet onthoofd is blijft het conflict bestaan. Wat ga je met alle mensen in Donbass doen die een aversie hebben tegen Kiev? Die reeds sinds 2014 in het conflict betrokken zijn? Die gaan Kiev heus niet met open armen ontvangen, zelfs als Rusland daar weg is.
Iedereen zit knee deep in shit ondertussen en dat waait niet zomaar over.
Je kan de politieke situatie in een democratisch land als België niet vergelijken met een post sovjet hybride regime dat kreunt onder corruptie. Maar zelfs in een democratisch land heb je niet veel nodig om iets op poten te zetten (zie Capital bestorming en dat was ook maar een minderheid). Ik heb hier in België ook voldoende "Donbass en Krim" Oekraïners gesproken die blij zijn dat Rusland iets onderneemt en anderen die met afschuw reageren. Tot zover de anekdotische voorbeelden.Wat doen we in Belgie met alle mensen die een aversie hebben tegen de regering? Lachen, ja-knikken en voorts negeren en verder gaan met het leven. De mensen in Donbas met een aversie tegen Kyiv waren een grote minderheid, amper 20% tot in het slechtste geval 25% wou, voor de oorlog, onafhankelijkheid of aansluiting bij Rusland. Dat zijn zoveel mensen als er in Belgie op het Vlaams Belang stemmen. En daar doen we toch ook niets speciaals voor? Meer zelfs, die zullen allemaal 1 voor 1 zeggen dat ze onderdrukt worden op politiek vlak, dat het niet democratisch is, dat Belgie corrupt is omdat hun partij nooit mag deelnemen aan het regeren.
Geen idee waarom je zo'n kleine minderheid zoveel belang gunt.
Ik heb hier in Polen voldoende Oekrainers gesproken uit de Donbas die maar wat te blij zouden zijn om los van Rusland te komen en weer bij Kyiv te horen.
Maar goed, wat je zou kunnen doen, is die mensen wijzen op het democratische proces en hoe dat te gebruiken om je doeleinden na te streven. Zoals men eigenlijk wel al van plan was voor Rusland zich kwam bemoeien, maar bon.