Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Rusland zou al gewaarschuwd hebben voor een rechtstreeks conflict met de Vs. Ik vind de situatie er toch niet rooskleurig uitzien. Dringend nood aan de-escalatie door de oude witte hetero mannen.

Stel dat wat wij op TV, in de media en in de boekskes, zien en lezen in praktijk 'fictie' zou zijn. Uw vrienden en familie geloven ook die 'fictie'. Heel uw leven zie je NIETS anders dan die 'fictie'. Dus je ziet die leugens al 70+ jaar (want je bent al een beetje ouder), passeren en je doet geen enkel efforke om uit te zoeken of dit allemaal wel klopt (Je IQ is niet bijster hoog of het interesseert u geen bal zolang je maar goed kan leven).

En als wat oudere Vlaming, praat en begrijp je alleen Nederlands, Frans en Engels zijn u vreemd, een PC of laptop heb je niet, laat staan internet. Een GSM is vreemd voor jou. Reizen buiten Rusland. NEVER. Je bent dan ook maar een boerreke op het platteland. Je ziet dus echt niks van de buitenwereld. Zou jij die fictie dan onzin vinden of zou jij dat dan allemaal geloven? :unsure:

Puur hypothetisch natuurlijk ...
Is niets hypothetisch aan. Dat was mijn grootmoeder. Zij zat vast in het jaar dat haar man stierf aan een hartaderbreuk op zijn 40ste.

Rusland zou al gewaarschuwd hebben voor een rechtstreeks conflict met de Vs. Ik vind de situatie er toch niet rooskleurig uitzien. Dringend nood aan de-escalatie door de oude witte hetero mannen.

De oorlog is morgen gedaan hoor als Rusland zich terugtrekt.

Ik vrees dat dit het grote probleem gaat worden voor het westen. Dit is ook waar ik mij zelf het meeste zorgen om maak, dat hij dit conflict tot wereld schaal gaat brengen.

De VS blijft ook maar olie op het vuur gooien en wij als europa zitten er midden in.
Een après moi, le déluge-houding door het Kremlin is levensgevaarlijk, maar we weten niet of er intern in het Kremlin iets gaat bewegen. Als er een coup gebeurt (als want het systeem wil zichzelf in stand houden en als Poetin valt vallen héél wat pionnen rondom hem heen ook) moeten we niet meteen een liberale democratie verwachten in Rusland.

Ze kunnen Oekraine nog niet eens aan..wat gaan ze nu een rechtstreeks conflict met de VS uitlokken.. mss wordt het dan letterlijk a 3-day war voor de VS

Een après moi, le déluge-houding door het Kremlin is levensgevaarlijk, maar we weten niet of er intern in het Kremlin iets gaat bewegen. Als er een coup gebeurt (als want het systeem wil zichzelf in stand houden en als Poetin valt vallen héél wat pionnen rondom hem heen ook) moeten we niet meteen een liberale democratie verwachten in Rusland.
De vraag is dan, als morgen Poetin uit het raam valt en er een nieuwe piet aan het hoofd komt van het Kremlin, of die dan de oorlog nog gaat willen verder zetten.

Ja, dit is niet de fout van het westen en de VS.
Moesten we rusland laten doen, deze gebieden innemen, wie welke landen rusland over 5 a 10 k zal annexeren.

Het ziet er idd niet echt uit voor het westen. De economische crisis zal groter worden en iemand die aan het verliezen is, kan alle middelen gebruiken , jammer genoeg ook nucleaire wapens, maar dan is de toestand nog erger voor rusland, want dan volgt er natuurlijk een antwoord van het westen en de VS hierop.. resultaat; veel (burger)doden.

K vraag me af hoe de VS alles kan betalen? Ze hebben jaarlijks ook al een groot begrotingstekort.. dollars bijdrukken...

Zelfs als Rusland zich terugtrekt is de oorlog niet gedaan want Rusland is dan sowieso uit op wraak. De oorlog is gedaan als Kremlin valt.
Als heel het Russische front valt in Oekraïne valt het nog af te wachten hoeveel steun de Kremlin bobos nog krijgen. De kans is bestaande dat er opstand komt en het leger zich voltallig keert vs Putin.

De VS leveren niet alleen wapens aan Oekraïne, maar geven volgens Vorontsov ook belangrijke inlichtingen die de strijd bloediger en langer maken. De Amerikaanse regering heeft volgens de Russische lezing direct partijen ingeschakeld die deelnemen aan de oorlog.

Dat volk is toch gewoon compleet van het padje af.

Ze kunnen Oekraine nog niet eens aan..wat gaan ze nu een rechtstreeks conflict met de VS uitlokken.. mss wordt het dan letterlijk a 3-day war voor de VS
Als Poetin zo zot is als hij is dan is het een 3-day war voor humanity ja. Daarna kunnen we gaan looten en onze shelters uitbouwen en upgraden.

Momenteel is de VS volgens mij in zijn handjes aan het wrijven. Een van hun grootste historische vijanden onrechtstreeks aanvallen, zonder bloedvergieten.

K vraag me af hoe de VS alles kan betalen? Ze hebben jaarlijks ook al een groot begrotingstekort.. dollars bijdrukken...
De huidige hulp aan Oekraïne bedraagt ongeveer 0.4% van de jaarlijkse belastingsinkomsten voor Amerika.
Dat kunnen ze nog wel eventjes volhouden.

Dan is er nog het feit dat veel van die artillerie en raketten een verval datum hebben en zowat al het geld terug naar hun wapenindustrie loopt, en zo dus in het land blijft.

Edit : Polen is bereid om Amerikaanse kernkoppen in het land te stationeren.

Laatst bewerkt:
Het verloopt allemaal volgens plan. Slava Rossija! :unsure:

Knap staaltje hersengymnastiek hier. Kadyrov zou 100K strijders verzamelen, Syriërs en Afrikanen zouden er nog 100K bij kunnen zwieren. Manpads zijn een beetje vervelend, maar 95% van de Oekraïnse luchtmacht is kapot en Poetin hé, die heeft gezegd dat hij nog niet eens begonnen is. Wacht maar af! Er zijn al 500K "Ukies" gedood. Het Westen heeft geen wapens meer en kannibaliseert de bestaande legers om toch maar iets te sturen.

Als Poetin zo zot is als hij is dan is het een 3-day war voor humanity ja. Daarna kunnen we gaan looten en onze shelters uitbouwen en upgraden.
Nice, Call of Duty Warzone ma int echt :shutup:

Nee ma, zo ver gaat het niet komen. Had onlangs gelezen dat er qua nucleaire dreiging een groot verschil was tussen de VS en Rusland.
VS = de president drukt op de knop en tis gebeurd.
Rusland= president drukt op de knop...en er moeten nog een hele keten aan mensen doorlopen worden. Ge moet maar ene hebben die de info ni doorgeeft en het gebeurt ni.

Ja, dit is niet de fout van het westen en de VS.
Dat is het inderdaad niet.

Maar ik vind wel dat we vanuit het Westen veel harder en vanop de hoogste niveaus tegen de Russische propaganda moeten ingaan.
In de trant van:
Wij zijn helemaal niet uit op de vernietiging van Rusland. In tegendeel, we hopen op een toekomst waarin samengewerkt kan worden met een Rusland dat ons niet bekijkt vanuit een vijandsbeeld.

Een boodschap die door alle regeringsleiders, de NATO, de EU, binnen de VN,... zou moeten uitgesproken en herhaald worden. Steek een hand uit naar iedereen die nog een beetje bij zijn verstand is in Rusland.

Terug
Bovenaan