Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Maar met het vetorecht dat zij hebben maakt dat toch niet uit?
Een veto heeft niets te maken met afspraken in het verleden om u tout court proper te gedragen. Zo eens langs uw neus een illegaal referendumke organiseren "at gun point", en niet een stuk of x tal VN verdragen aan uw laars te lappen.

Enfin ze overtreden gigantisch veel afspraken, internationale wetten en andere afspraken. Maarja ze gooien toch alles in de vuilbak ja.

Op ICC gaan we ook niet mogen rekenen om die bandiet op de vingers te tikken. Die zullen liever enkele Somalische piraten opknopen.

Laatst bewerkt:
Enige manier waarop ik het zonder apocalyps zie aflopen is dat Rusland de nu veroverde gebieden houdt, maar in ruil een Oekraïens lidmaatschap van de EU en NAVO moet toestaan
*points at a window*

Hoeveel alcohol moet je ophebben om het niet uit te schreeuwen van de pijn. Dat is geen hamer meer.

Laatst bewerkt:
Een veto heeft niets te maken met afspraken in het verleden om u tout court proper te gedragen. Zo eens langs uw neus een illegaal referendumke organiseren "at gun point", en niet een stuk of x tal VN verdragen aan uw laars te lappen.

Enfin ze overtreden gigantisch veel afspraken, internationale wetten en andere afspraken. Maarja ze gooien toch alles in de vuilbak ja.
Een veto heeft niets te maken met de afspraken die je gemaakt hebt in het verleden.

Maar door het veto kun je ze wel gemakkelijk met de voeten treden. Want elke straf kan je dan gewoon met uw veto als non passare garanderen.

Is toch gelijkaardig voor Amerika. Wat in principe in mijn ogen perfect afgeschaft zou mogen worden dat systeem van die veto's. Het laat namelijk duidelijk zien dat die veto's het VN principe en idee gewoon volledig ondergraven. Ik nog altijd geen verschil tussen zaken zoals de VN en een praatbarak in dat geval.

*points at a window*

Hoeveel alcohol moet je ophebben om het niet uit te schreeuwen van de pijn. Dat is geen hamer meer.

Meer dan deze ophad.

Enige manier waarop ik het zonder apocalyps zie aflopen is ..
Ik geloof daar niks van. Poetin zijn piemel staat stijf door de macht en daarvan te genieten.

Kernwapens gebruiken? --> Een groot risico dat hij tijdens de atoomoorlog zelf overlijdt.
En laat dit nu net hetgeen zijn dat een dictator juist wel wil: 'Het eeuwige leven en de eeuwige macht.' Als hij dood is, dan ...
Dus het enige wat Poetin nog wel iets kan schelen is zijn eigen fucking leven. En dat zet hij dan op het spel.

Dus tenzij Poetin ongeneeslijk ziek is en te horen krijgt dat hij nog amper enkele dagen te leven heeft en de ingesteldheid heeft van: fuck it, ik dood iedereen dood, gaat hij niet op de knop drukken.

OF tenzij Poetin echt gek geworden is in zijn hoofd, zelfs tov zijn eigen leven, dat kan natuurlijk altijd, maar ik acht die kans vrij klein.

Laatst bewerkt:
Er zijn eigenlijk maar twee uitkomsten meer:
- Oekraïne geeft in en zegt vaarwel tegen die 4 geannexeerde gebieden. Iedereen vrede, duitsers krijgen weer terug gas

Iedereen vrede? Vergeet het, as we speak wordt op het Rode Plein bij de huidige festiviteiten opgeroepen om nog meer regio´s in Oekraïne te annexeren.

Laatst bewerkt:
Iedereen vrede? Vergeet het, as we speak wordt op het Rode Plein bij de huidige festiviteiten opgeroepen om nog meer regio´s in Oekraïne te annexeren.

Wat een volk toch die russen, als ze zo graag nog willen annexeren stuur die mensen die dan op het rode plein te staan roepen eens kijken of zo het nog leuk gaan vinden.

Conclusie na de reacties op HLN, social media & hier op beyondgaming - rekeninghoudend met iedereen zijn mening-

1. Oekraïne gaat bij de NAVO --> WO-III --> We are fucked
2. Oekraïne geeft die geannexeerde gebieden op voor vrede --> Poetin bouwt zijn leger terug op. Over 5 jaar gaat hij weer oorlog voeren --> We are fucked
3. OekraÏne blijft oorlog voeren en die geannexeerde gebieden aanvallen --> WO-III ??? / Blufpoker ??? --> We are fucked
4. Er is GEEN optie 4 --> We are fucked

Misschien moeten we gewoon even grote ballen hebben dan Poetin, hij is misschien wel gek, maar zijn macht en kracht is net de vijand bang maken, van het grote machtige Rusland met zijn enorm arsenaal aan kernwapens.

In praktijk zie ik optie 3 ook wel, als de meest realistische optie.
1 --> Er gaan er een paar hun veto geven
2 --> Dan wint Poetin en voelt hij zich gesterkt (een teken van zwakte van Oekraïne en het Westen), om na enkele jaren opnieuw meer gebied in te lijven

Dan blijft alleen puntje 3 over. Dat zorgt dan wel voor een escalatie maar dan is dat maar zo ..
Duitsers hebben daar een mooi woord voor, Zugzwang.
a situation in which the obligation to make a move in one's turn is a serious, often decisive, disadvantage.

Duitsers hebben daar een mooi woord voor, Zugzwang.
a situation in which the obligation to make a move in one's turn is a serious, often decisive, disadvantage.
Betekent zugzwang niet gewoon patstelling? When the only move you can make is not to move? Zo herinner ik het me van de film Mr Nobody (aanrader trouwens)

Een veto heeft niets te maken met de afspraken die je gemaakt hebt in het verleden.

Maar door het veto kun je ze wel gemakkelijk met de voeten treden. Want elke straf kan je dan gewoon met uw veto als non passare garanderen.

Is toch gelijkaardig voor Amerika. Wat in principe in mijn ogen perfect afgeschaft zou mogen worden dat systeem van die veto's. Het laat namelijk duidelijk zien dat die veto's het VN principe en idee gewoon volledig ondergraven. Ik nog altijd geen verschil tussen zaken zoals de VN en een praatbarak in dat geval.
et voila

Zou Poetin zijn eigen speech effectief geloven? Ik geloof er geen fluit van - een flauw excuus tot aanwenden andere middelen, blufpoker of trieste poging om wat schwung te creëren

In hoeverre zou Xi deze situatie kunnen oplossen? Met de gebeurtenissen van afgelopen week en vandaag is er quasi een "point of no return" bereikt.

Het is vooral belangrijk om het nu niet nog verder te laten escaleren. Rusland zal het spel toch nooit fair spelen en een grootschalig conflict met de Navo is voor niemand goed.

Welke (Russisch-gezinde?) regio's zijn dit ?

Hoe blijven sommigen beweren dat de vandaag geannexeerde regio's Russisch gezind zijn?

En ging het niet over Luhansk en Donetsk? Waarom nu ineens dan Kherson en Zaporizja?

Zijn die regio's echt zo pro-Russisch? Waarom heb ik na al deze maanden daar nog geen enkele keer overtuigende berichtgeving van gezien?

Show me.

Hoe blijven sommigen beweren dat de vandaag geannexeerde regio's Russisch gezind zijn?

En ging het niet over Luhansk en Donetsk? Waarom nu ineens dan Kherson en Zaporizja?

Zijn die regio's echt zo pro-Russisch? Waarom heb ik na al deze maanden daar nog geen enkele keer overtuigende berichtgeving van gezien?

Show me.
Mooie landconnectie met de Krim.

Ik zou gewoon Poetin negeren en voortdoen waarmee we bezig zijn. Eigenlijk gewoon geen waarde hechten aan alles wat hij zegt of doet, maar blijven doen wat we al deden. Het risico op een escalatie op vlak van atoomwapens moeten we er maar bij nemen. Maar je kan nu niet terug als een kat in het nauw gaan terugtrekken, want anders gaat elke vijand dezelfde strategie toepassen, en wint de vijand toch vanaf het woord "atoombom" valt. Ik zou het negeren, ongeacht of de bedreiging echt of niet echt is.

Maar vanaf er 1 atoombom valt, moeten we wel ALTIJD terugslaan.

Hoe cru het ook klinkt, terug heropbouwen kunnen we altijd.

Nu toegeven aan Poetins eisen is altijd een verlies. Maar wel moet duidelijk gemaakt wordt dat een staat volledig met de grond vernietigd moet worden als er één atoombom valt. Het lot van Rusland hangt dus af van die beslissing of zij kernwapens inzetten. Zolang dat niet gebeurt, moet dat ook niet, dus hopelijk regeert het gezond verstand. Maar op dreigingen mag je NOOIT ingaan. Nooit.

Ik zou gewoon Poetin negeren en voortdoen waarmee we bezig zijn. Eigenlijk gewoon geen waarde hechten aan alles wat hij zegt of doet, maar blijven doen wat we al deden. Het risico op een escalatie op vlak van atoomwapens moeten we er maar bij nemen. Maar je kan nu niet terug als een kat in het nauw gaan terugtrekken, want anders gaat elke vijand dezelfde strategie toepassen, en wint de vijand toch vanaf het woord "atoombom" valt. Ik zou het negeren, ongeacht of de bedreiging echt of niet echt is.

Maar vanaf er 1 atoombom valt, moeten we wel ALTIJD terugslaan.

Hoe cru het ook klinkt, terug heropbouwen kunnen we altijd.

Nu toegeven aan Poetins eisen is altijd een verlies. Maar wel moet duidelijk gemaakt wordt dat een staat volledig met de grond vernietigd moet worden als er één atoombom valt. Het lot van Rusland hangt dus af van die beslissing of zij kernwapens inzetten. Zolang dat niet gebeurt, moet dat ook niet, dus hopelijk regeert het gezond verstand. Maar op dreigingen mag je NOOIT ingaan. Nooit.
Idd.

the-flintstones-ss1.jpg

Terug
Bovenaan