DogFacedGod
Well-known member
Eigenlijk moet Oekraïne maar 1 ding doen met die 300k extra soldaten vanuit Rusland.
- Schiet erop, als deze soldaten aanvallen --> Kanonnenvoer en amper doden bij de Oekraïners
- Als deze soldaten de bezette gebieden verdedigen? --> Blaas alles op, sluit ze in, zorg ervoor dat ze geen eten en drank meer geleverd krijgen en maak er een uitputtingsslag van. Na enkele maanden is 2/3de van die extra soldaten, daar dan overleden aan ontbering.
Eigenlijk moet Oekraïne de strategie van Rusland toepassen --> Geduldig afwachten en het Russisch leger langzaam aan verzwakken en steeds harder dichtknijpen.
Dit wordt een uitputtingsslag en het is te hopen dat Oekraïne en het Westen deze niet opgeeft. Als men volhard in de boosheid en ze rekken deze uitputtingsslag nog voor maanden (worst case jaren), dan is de kans dat Poetin gaat kraken toch 100%? Als hij tegen dan nog niet overleden is (vermoord of overleden door ziekte)
Poetin hoopt gewoon dat de bevolking in het Westen gaat zagen en klagen over de torenhoge inflatie (want geloof mij, wij GAAN eveneens AFZIEN) en dat de EU finaal in elkaar stort vooraleer Rusland in elkaar stort. Een zware gok (maar in het verleden is dit meestal gelukt), echter als het lukt, wint Poetin alsnog. Dus ik zou nog niet victorie kraaien. Het gaat er hier echt om: Wie laatst lacht, lacht het best.
Ik snap niet waar dat idee komt van "Als Putin weg is, is alles opgelost"
Alsof één man alles beslist. Het probleem is het Russisch autocratisch politiek systeem waar een heel deel mensen belang hebben om het systeem vereind te houden in hun eigen belang ten koste van Oekraïnse burgers of Russisch kanonnenvlees. Putin is daar ook enkel maar een (grote weliswaar) tandwiel in.

.