Ja maar die ontploffing zorgt niet voor de reactie die nodig is om de kernkop te detoneren. Dat moet allemaal exact zijn qua timing, temperatuur etc..Om die neer te halen moet er toch een ontploffing zijn?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja maar die ontploffing zorgt niet voor de reactie die nodig is om de kernkop te detoneren. Dat moet allemaal exact zijn qua timing, temperatuur etc..Om die neer te halen moet er toch een ontploffing zijn?
Ja maar die ontploffing zorgt niet voor de reactie die nodig is om de kernkop te detoneren. Dat moet allemaal exact zijn qua timing, temperatuur etc..
Zowel de ground based interceptor (GBI) als de THAAD hebben geen traditionele explosieve warhead, maar gebruiken kinetische wapens.Om die neer te halen moet er toch een ontploffing zijn?
Ik heb er vrij veel vertrouwen in dat er nog eeuwenlang mannen op die manier hun familie moeten verlaten voor een oorlog die niet de hunne is.Nu ik de beelden zie van de russen die naar het front moeten en hun geliefden moeten achterlaten toch wel triest, langs de andere kant hoeveel van die mensen steunden de oorlog ook en nu komt de realiteit dat ze naar het front gestuurd worden.
Als je het allemaal bekijkt is het toch wel afschuwlijk wat 1 man veroorzaakt heeft en wetende met WW1 en WW2 hoe zinloos en welke verdriet en horror dit met zich mee brengt pure pijn.
Hoe kan je in godsnaam nu nog in 2022 een oorlog beginnen die gebaseerd is op een leugen en je bevolking zo de dood insturen. Hoeveel families zullen er niet kapot gaan aan verdriet aan beide kanten door 1 persoon maar zijn familie en kids en die van zijn inner circle zijn veilig.
Ha het perfecte voorbeeld van een armchair general.. Zo ken ik er nog.
Op BG?Ha het perfecte voorbeeld van een armchair general.. Zo ken ik er nog.
Die zit in styrofoam hoor. Allez wel een speciaal type die de radiatie opvangt maar heel licht want een loden omhulsel is uit engineering standpunt niet het materiaal dat je moet nemen om iets goed te laten vliegenEn volgens mij zit die splijtstof ook in een stevig omhulsel opgeslagen waardoor die niet zomaar vrijkomt wanneer een kernkop uit de lucht valt zonder te ontploffen.

Idd maar ook op Facebook en onder andere nieuwsartikels die je leest.Op BG?
Ik zou wel eens willen weten hoeveel Oekraïense soldaten de grenzen bij Wit-Rusland bewaken.
Zet je die oudere mannen dan beter niet in voor logistieke taken?Lijkt meer en meer een volledige mobilisatie te zijn, of toch in arme gebieden:
![]()
‘It’s a 100% mobilisation’: day one of Russia’s drive to build its army
Reports ethnic minorities may be disproportionately affected while protesters in Moscow drafted on arrestwww.theguardian.com
Naar het schijnt worden gearresteerde protesters ook ingelijfd.
Zal goed gaan: mannen in de 50, mensen die tegen de oorlog zijn verplichten om te vechten. 2e lijn zal veel soldaten nodig hebben die op hun eigen mensen willen schieten.
Ja, moet ge vooral doen. Mensen die tegen uw regime zijn wapens gevenLijkt meer en meer een volledige mobilisatie te zijn, of toch in arme gebieden:
![]()
Reports ethnic minorities may be disproportionately affected while protesters in Moscow drafted on arrestwww.theguardian.com
Zal goed gaan: mannen in de 50, mensen die tegen de oorlog zijn verplichten om te vechten. 2e lijn zal veel soldaten nodig hebben die op hun eigen mensen willen schieten.

Vandaag bedraagt de welvaart van de gemiddelde Rus amper de helft van die van de gemiddelde Portugees. Meer nog, de gemiddelde Rus is vandaag minder welvarend dan in 2013. Die welvaartsval wordt vaak gelinkt aan de sancties die volgden op de annexatie van de Krim in 2014, maar dat is slechts een deel van het verhaal, waarschuwt Nivorozjkin. ‘De Russische economie kampte al langer met structurele problemen. Het bruto binnenlands product, de aandelenmarkt, de economische groei zijn enorm afhankelijk van de olieprijs. Er is geen economische diversificatie. Op lange termijn is dat onhoudbaar.’
Voor een land dat zowat de volledige tabel van Mendelejev in zijn bodem heeft zitten, lijkt dat bijna onwezenlijk. Net als in veel andere grondstofrijke landen lijdt Rusland aan ‘de grondstoffenvloek’. ‘Rusland kampt met de typische problemen waarmee bijna alle petrostaten te maken krijgen’, zegt Skalamera. ‘Doordat de olie- gassector zo dominant is, is de Russische economie nauwelijks gediversifieerd. De knapste koppen richten geen eigen bedrijfjes op maar gaan voor de olie- en gasbedrijven werken, want die betalen nu eenmaal meer. Er is nauwelijks innovatie, en Russen worden ook nauwelijks aangemoedigd om een start-up te beginnen. En er is natuurlijk een enorme braindrain van beloftevolle jongeren die liever in een minder autoritair land wonen.’
Nivorozjkin ziet nog een belangrijke reden voor het gebrek aan diversificatie in de Russische economie: de endemische corruptie. ‘Russen zien corruptie als een onvermijdelijk deel van het leven’, zucht Nivorozjkin. ‘Zelfs mensen die een moreel oordeel vellen over corruptie, vinden het normaal om zelf corrupt te zijn als ze in een positie komen waar ze zich kunnen verrijken. In de jaren negentig betaalde je criminelen voor “bescherming”, vandaag betaal je de overheidsfunctionaris die de papieren in orde moet brengen.’ Corruptie gaat bovendien een stuk verder dan nu en dan wat smeergeld overmaken. ‘Als ik morgen een bedrijfje start om pakweg graan mee te verhandelen, heb ik binnen de zes maanden problemen met het gerecht. Mijn bedrijfje zou immers business wegnemen van de bestaande bedrijven, en die hebben al vrienden in het plaatselijke overheidsapparaat. Vanaf het moment dat je opvalt, riskeer je je bedrijf te verliezen aan de zoon van de plaatselijke oligarch.’
Lijkt meer en meer een volledige mobilisatie te zijn, of toch in arme gebieden:
![]()
Er gaat toch nog meer volk in opstand moeten komen dan een paar duizend man verspreid over een 50-tal steden, willen ze het regime omverwerpen.En die dan waarschijnlijk allemaal in de buurt van Moskou gaan trainen. Eerst was het de ver van hun bed show, nu zitten ze er middenin. Tesamen met een hele hoop gelijkgestemden. Putin speelt met vuur.
Het ging over een dorpje van 450 personen, ongeveer alle mannen weg. Economisch stuikt dat dus in mekaar. De gouverneur heeft zich op een goed blaadje gepresenteerd bij Putin (alsof die daar ook maar 1 f**k om geeft), maar de bevolking kan ginder ook wel eens in opstand komen.
Of op zijn minst gaan denken: "wat heeft Moskou ooit voor ons gedaan?".
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zou echt niet verschieten als we het einde van de Russische Federatie zien.
Als een opstand kans wil maken, moet op zijn minst een deel van het leger en politie (en "liefst" ook nog FSB) mee in opstand komen. Kijk naar hoe de SU uiteindelijk is gevallen: een verwarde staat die geen vuist meer kon vormen en haar bestaan kon afdwingen. Verlam de staat, verlam het repressieapparaat en zorgt ervoor dat het Kremlin ook van binnenuit zichzelf opeet.Er gaat toch nog meer volk in opstand moeten komen dan een paar duizend man verspreid over een 50-tal steden, willen ze het regime omverwerpen.
Ik denk dat de gemiddelde Rus nog altijd gehoorzaamt , zolang ze zijn alcohol niet afnemen ...