Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Leerrijke beelden uit juni van het Internationaal Legioen, waarbij men achter de vijandelijke linies anti-tankmijnen gaat leggen.

Laatst bewerkt:
Zijn eerste video is ook niet mis, begin van de oorlog toen Oekraïne zich langzaam moest terugtrekken.

Gewoon niet weten wie vriend of vijand was en zonder 100% coördinatie toch maar proberen bij te dragen.

Ik ben vrij zeker dat Oekraïne geen interesse heeft om Russisch grondgebied te gaan veroveren.
Wat wel lastig kan worden, is de lengte van de frontlinie/grens die ze moeten bewaken.
Normaal is de grens 2.000km, frontlinie was dikke 1.000km + nog misschien nog enkele honderden kms grens in het noord-oosten.
Kan goed zijn dat ze nu meer kilometers te bewaken hebben, dat vereist ook troepen natuurlijk.
Dus toch wat militaire doelwitten net over de grens in Rusland aanvallen bij wijze van verdediging?
Je kan zo'n grens op een veel duurzamere manier afsluiten (omdat dat geen stellingen zijn die per definitie maar tijdelijk zijn en die je nadien kunnen hinderen).

Blijkbaar toch nog gevechten in Charkiv voor behoud van territorium.

Of ze wonen op het gelijkvloers?
Dat kan, maar best ook geen boot nemen, je zou maar uitglijden op het dek en overboord vallen...

Opletten met Visegrad.
Wordt ondersteund door conservatieve Poolse politici, heulen met Trump en Orban, en verspreiden soms bewust fake nieuws.

We lijken te vergeten dat je niet alleen uit een raam kan vallen, maar dat er ook een raam op u kan vallen.

of er valt een raam op je terwijl je wapen af gaat tijdens het poetsen op je boot waardoor je in het water valt

Nu als het zo doorgaat zou ik niet verschieten dat er gewoon SU-25 op de mannen vallen

Ik had toch niet verwacht dat er zo snel al zoveel ging bewegen (lees: voor de winter). Maar ik vind het prima, hoeveel te sneller het gedaan is hoeveel te beter (voor iedereen incl. onszelf)

Ik ben vrij zeker dat Oekraïne geen interesse heeft om Russisch grondgebied te gaan veroveren.
Wat wel lastig kan worden, is de lengte van de frontlinie/grens die ze moeten bewaken.
Normaal is de grens 2.000km, frontlinie was dikke 1.000km + nog misschien nog enkele honderden kms grens in het noord-oosten.
Kan goed zijn dat ze nu meer kilometers te bewaken hebben, dat vereist ook troepen natuurlijk.
Dus toch wat militaire doelwitten net over de grens in Rusland aanvallen bij wijze van verdediging?

Een muur bouwen en de Russen ervoor laten betalen?
Let's build that wall :unsure:

Ik had toch niet verwacht dat er zo snel al zoveel ging bewegen (lees: voor de winter). Maar ik vind het prima, hoeveel te sneller het gedaan is hoeveel te beter (voor iedereen incl. onszelf)

Een muur bouwen en de Russen ervoor laten betalen?
Let's build that wall :unsure:

Om dan binnen een paar jaar te mogen horen: Mr Zelensky... tear down this wall ?

Ondertussen ook terug gevechten tussen Armenië en Azerbeidzjan. Armenië heeft militaire hulp gevraagd aan Rusland maar hier is voorlopig nog niet op gereageerd.

In hoeverre dit een escalatie is en niet eerder "business as usual" valt nog af te wachten omdat het daar om de zoveel tijd prijs is. Echter zouden er momenteel wel grotere gevechten hebben plaatsgevonden dan in de afgelopen maanden.

Waarom worden die hoge pieten allemaal geliquideerd? Keren die zich openlijk tegen putin of wat is de reden?
Het zou ook kunnen dat ze net Poetin niet afvallen, maar dat Poetin de grip op het Kremlin aan het verliezen is. En zijn medestanders eerst vallen.
Maar ik denk eigenlijk dat niemand het op dit moment echt weet, behalve de mensen in het Kremlin zelf. Dat er iéts aan het gebeuren is, lijkt wel duidelijk.

Het zou ook kunnen dat ze net Poetin niet afvallen, maar dat Poetin de grip op het Kremlin aan het verliezen is. En zijn medestanders eerst vallen.
Maar ik denk eigenlijk dat niemand het op dit moment echt weet, behalve de mensen in het Kremlin zelf. Dat er iéts aan het gebeuren is, lijkt wel duidelijk.
ik vraag mij af, als Poetin (hypothetisch) afgezet zou worden, wat zou dat dan betekenen voor de oorlog?

Hangt helemaal af van wie de macht grijpt. Kan ook betekenen dat je nog een grotere hardliner en dictator aan het stuur krijgt, die zijn macht dan wil cementeren door een overwinning op Oekraïne.

Terug
Bovenaan