Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoelang moet je zo een reactor draaiende houden als die afstaat?
www.forbes.com
Binnenkort aan het front.Stuk over de materiële en menselijke verliezen sinds de start van het dubbele offensief:
![]()
The Russian Army Is Losing A Battalion Every Day As Ukrainian Counterattacks Accelerate
The Russian army is losing at least a battalion’s worth of vehicles and men a day as twin Ukrainian counteroffensives roll back Russian territorial gains in eastern and southern Ukraine. That’s hundreds of casualties and scores of vehicle write-offs every day.www.forbes.com
Als nog maar een fractie van die cijfers 100% kloppen dan zit Rusland is serieuse problemen.
Als Oekraïne momentum kan behouden dan zie ik een volledige route (wat is het nederlandstalig woord eigenlijk) van Russisch leger.
Vluchtende troepen sporen andere troepen aan om ook te vluchten. Een reden waarom dit best nooit gebeurd en altijd een georganiseerde terugtrekking nodig is.
Die vluchtende troepen gaan de verdedigingslijnen overspoelen en hun mede-soldaten aansporen om ook te vluchten want ze kunnen toch niet winnen.
De verliezen die nu worden geleden door de Russen zijn dramatisch en ze konden al niet rap genoeg hun troepen aansterken.
In een militaire context "rout = nederlaag" (ééntje met de connotatie dat he in volledige chaos verloopt), kan ook als werkwoord gebruikt worden maar dan is het "to rout". Route past hier niet, want dat is zoals het Nederlanse route denk ik dan.
Ik snap de verwarring want je hebt hetzelfde present particle voor "to rout" als voor "to route" (dat laatste is het meer courant gebruikte natuurlijk).
Ik geloof dat je eerder enkele scene's verder moet zijn, toen ze de terugtrekkende soldaten onder vuur namen.Binnenkort aan het front.
Tis dus rout in Engels, ik lees veel in het Engels, zeker over historische gebeurtenissen.
Nederlaag is nog anders dan een volledige chaotische terugtrekking zonder controle over de troepen.
uit een gelijkvloers raam gevallen met hun hoofd op een kogel die op de stoeprand lag. Zoiets...Let op dat ze nog niet op het gelijkvloers uit het raam zullen vallen.
Zeer belangrijk: die critici laten Poetin een eenvoudig pad om geen gezichtsverlies te lijden in Rusland: de schuld in de nek van de Russische nationalisten uit Oekraïne te schuiven, en vrede sluiten met Oekraïne…![]()
Poetin lijkt controle te verliezen over wat gezegd wordt op Russische staatstelevisie
Er is kritiek te horen op de Russische staatstelevisie na de terugtrekking van Russische troepen uit een deel van Oekraïne. Waar experts de afgelopen maanden de tactiek van het Kremlin de hemel in prezen en de oorlog al als gewonnen voorstelden, klinkt het nu opeens dat de Russen er niet zullen...www.hln.be
Barsten beginnen te komen. En dit op NTV.
Ik denk dat critici elk woord moeten wikken en wegen om niet bezocht te worden door de ramenwasser. Maar het feit dat men al zoiets zegt op nationale televisie waarbij je al merkt dat de presentator licht ongemakkelijk begint te kijken...Zeer belangrijk: die critici laten Poetin een eenvoudig pad om geen gezichtsverlies te lijden in Rusland: de schuld in de nek van de Russische nationalisten uit Oekraïne te schuiven, en vrede sluiten met Oekraïne…
Zeer belangrijk: die critici laten Poetin een eenvoudig pad om geen gezichtsverlies te lijden in Rusland: de schuld in de nek van de Russische nationalisten uit Oekraïne te schuiven, en vrede sluiten met Oekraïne…
Krim niet te vergeten.Gaat hij die pad willen kiezen?
Probleem is dat ze LDR en DPR hebben erkend. Dus een vredesakkoord gaat moeten inhouden dat deze 'staten' blijven bestaan en afscheuren van Oekraïne.
Geen idee in hoeverre Oekraïne dit wil. Als het niet zo is gaat Rusland daar moeten blijven om bestaan van die staten te verzekeren.
De gasprijs daalt (meer door de nakende EU plannen dan door dichtdraaien aan Russische kant):Een serieuze escalatie kan de energiemarkt nu wel missen. De gasprijs daalde nu juist een paar dagen op rij...
Krim niet te vergeten.
Oekraïne gaat Krim opgeven gemakkelijker zijn en ik denk sowieso een voorwaarde voor vrede.
In sé is het niet zo erg want de facto zijn ze al sinds 2014 geen baas meer over Krim en is de economisch meerwaarde miniem. Enkel toegang tot zee van Azov gemakkelijker afsluitbaar door de Russen.
Alles hangt ook af van hoever Oekraïne kan gaan met het verdrijven van de Russen.
In principe is er geen vredesakkoord nodig aangezien er nooit een officiële oorlogsverklaring is geweest.