Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Vreemd dat Rusland nu pas die infrastructuur onder vuur neemt. Een eventueel teken dat ze voordien dat gespaard hebben in de veronderstelling er zelf snel gebruik van te gaan maken.
Maak je je daar ook niet behoorlijk onsympathiek mee bij de lokale bevolking? Dat lijkt me meer iets om te doen als je het gebied opgeeft om het de oprukkende vijand wat moeilijker te maken.

Maak je je daar ook niet behoorlijk onsympathiek mee bij de lokale bevolking? Dat lijkt me meer iets om te doen als je het gebied opgeeft om het de oprukkende vijand wat moeilijker te maken.
Wanneer je
- steden gebomobardeerd hebt
- vrouwen verkracht hebt
- een aantal 'dissidenten' standrechterlijk geëxecuteerd hebt,

denk ik niet dat je op veel sympathie moet rekenen

Die uitspraken van Lavrov zijn kort gezegd waardeloos. In het verleden heeft hij ook al zgn vrede beloofd of een mild gezicht van Rusland getoond, maar enkele dagen later kwam hij dan met statements dat Oekraïne enkel vrede zal kennen door alle wapens neer te leggen of alles ten oosten van de rivier Dnjepr op te geven. Het zijn altijd onrealistische eisen die dan volgen en op het eind zegt hij "je ziet dat Oekraïne enkel oorlog wil". Zo gaat het maar verder.

Ik hecht dus nul geloof aan deze valse openingen.

Het triestige is dat naar wat ik begrijp Lavrov tot begin jaren 2000 een ijzersterke reputatie kende in het Westen. Hij werd gezien als een bijzonder goed diplomaat en ambtenaar die buiten de politiek van Putin stond. Toen dus...

De pro Russische bevolking is normaal gezien "geëvacueerd" wegens represailles door de pro Oekraïense bevolking en militairen dus voor de bevelhebbers is het nu vermoedelijk #care.

Het triestige is dat naar wat ik begrijp Lavrov tot begin jaren 2000 een ijzersterke reputatie kende in het Westen. Hij werd gezien als een bijzonder goed diplomaat en ambtenaar die buiten de politiek van Putin stond. Toen dus...
Ooit had hij idd een goede reputatie en een belletje van hem dwong respect af. Maar tijdens deze oorlog zou hij naar verluid op een zijspoor zijn gezet en hij is in naam wel minister maar zijn macht is eerder die van onderkabinetschef. Ik weet eigenlijk niet wat Poetin van hem verwacht, moet hij mist spuien? Is hij gewoon een contactpersoon om internationale diplomaten af te blokken?

18:05 Oekraïne: Russen trekken zich ook terug uit Kherson
Volgens informatie uit Kiev trekken de Russische troepen zich ook terug uit delen van de zuidelijke regio Kherson na hun nederlaag in de regio Kharkiv in Oost-Oekraïne. Op sommige plaatsen hebben de bezettingstroepen hun posities reeds verlaten, zo maakte de Oekraïense generale staf bekend. In de stad Nova Kachovka hadden de Russische soldaten een hospitaal ontruimd om zich daar te verschansen, vervolgde de verklaring. Deze informatie kon niet onafhankelijk worden geverifieerd. Tot dusver is er geen reactie van Russische zijde gekomen.

Zeer voorbarig allemaal.
Maar wie weet denkt de Russische soldaat ondertussen: "f*ck it, dat die bompa's in het Kremlin hier zelf komen vechten."

Die Strelkov haalde het al eeder aan:
-te weinig mensen om de bezette gebieden te controleren.
-de nieuwe soldaten die een deel van de afgeschoten elite vervangen zijn maar gewone sukkelaars die ze een geweer in de pollen hebben geduwd zonder training.

Laatst bewerkt:
18:05 Oekraïne: Russen trekken zich ook terug uit Kherson
Volgens informatie uit Kiev trekken de Russische troepen zich ook terug uit delen van de zuidelijke regio Kherson na hun nederlaag in de regio Kharkiv in Oost-Oekraïne. Op sommige plaatsen hebben de bezettingstroepen hun posities reeds verlaten, zo maakte de Oekraïense generale staf bekend. In de stad Nova Kachovka hadden de Russische soldaten een hospitaal ontruimd om zich daar te verschansen, vervolgde de verklaring. Deze informatie kon niet onafhankelijk worden geverifieerd. Tot dusver is er geen reactie van Russische zijde gekomen.

Zeer voorbarig allemaal.
Maar wie weet denkt de Russische soldaat ondertussen: "f*ck it, dat die bompa's in het Kremlin hier zelf komen vechten."

Die Strelkov haalde het al eeder aan:
-te weinig mensen om de bezette gebieden te controleren.
-de nieuwe soldaten die een deel van de elite vervangen zijn maar gewone sukkelaars die ze een geweer in de pollen hebben geduwd zonder training.
Gelijklopend bericht van de burgemeester in Enerhodar

Ooit had hij idd een goede reputatie en een belletje van hem dwong respect af. Maar tijdens deze oorlog zou hij naar verluid op een zijspoor zijn gezet en hij is in naam wel minister maar zijn macht is eerder die van onderkabinetschef. Ik weet eigenlijk niet wat Poetin van hem verwacht, moet hij mist spuien? Is hij gewoon een contactpersoon om internationale diplomaten af te blokken?

Good cop Bad cop lijkt me. Heb je het toneeltje van net voor de oorlog gezien? Putin aan de ene kant van de mega-tafel die aan Lavrov vraagt of de oorlog nog kon worden vermeden, en Lavrov die dan schijnheilig preekt over hoe hij als minister van buitenlandse zaken steeds de diplomatie een kans moet geven. Zum Kotsen.

Good cop Bad cop lijkt me. Heb je het toneeltje van net voor de oorlog gezien? Putin aan de ene kant van de mega-tafel die aan Lavrov vraagt of de oorlog nog kon worden vermeden, en Lavrov die dan schijnheilig preekt over hoe hij als minister van buitenlandse zaken steeds de diplomatie een kans moet geven. Zum Kotsen.
Ge moet het hem wel nageven. Die tafel heeft veel memes geïnspireerd
Dedju, ik ben nog niet eens aan het preppen.
Morgen naar de winkel en WC papier inslaan.
Imo is dit zo onwerkelijk dat je er eigenlijk angstig zou van worden.
Met Poetin weet je het nooit...

Ik ben op vakantie in Schotland en kan het niet laten om om de zoveel uur deze topic te bezoeken. Wat een ontwikkelingen allemaal. Bedankt voor ieders bijdrage trouwens, zeer boeiend allemaal.

Ge moet het hem wel nageven. Die tafel heeft veel memes geïnspireerd

Oekraïnse Memefabriek draait op drie shiften dezerdagen

V77T0N5.jpg

Terug
Bovenaan