Mss beter niet reageren dan? Want dit brengt ook niks zinnings mee.
Gaan we nu echt Libië proberen vergelijken met Rusland om proberen een punt te maken? Enfin, ik ging me niet meer laten baiten ...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar louter rusland bombarderen is ook al open oorlog met Rusland, iets wat in heel de kouder oorlog nooit gebeurd is. Rechtstreekse confrontatie op elkaars grondgebied hebben we altijd ten alle koste vermeden en is volledig onbekend terrein. Ik weet niet of boots on the ground dan zoveel verschil zou maken vanuit Rusland's standpunt.Je blijft maar dingen verkondigen alsof ze waarheid zijn, zonder te controleren:
Hoe hebben we dat dan in Libië gedaan?
![]()
2011 military intervention in Libya - Wikipedia
en.wikipedia.org
Gaat dat zo vlot gaan boven Oekraïne? Hoogstwaarschijnlijk niet.
Maar het is dus perfect mogelijk om een no-fly zone in te stellen boven Oekraïne zonder grondtroepen in Rusland.
Ukraïne zou ook al heel ver geraken met een uitbreiding van hun SAM raketten zonder dat er Russische SAM lanceerders in Rusland aangevallen moeten worden. We zien nu al dat de Russen niet happig zijn om vliegtuigen boven Oekraïne te riskeren. Er is niet veel extra voor nodig om dat helemaal te ontmoedigen.
In de weegschaal is zeer moeilijk inderdaad, maar hoe moeilijk ook, de meeste vluchtelingen zitten in beide situaties relatief "safe". Nu vluchten lijkt mij een stuk eenvoudiger dan onder Russische bezetting. En aantal "deportaties" is nu nog "beperkt" tot de bezette gebieden. Mochten ze heel Oekraine hebben (10x de bezette gebieden in oppervlakte?) gaat dit x10 of zo.Maar in een oorlog die blijft voortduren, heb je die vluchtelingen en deportaties eveneens, alleen dan nog gecombineerd met het oorlogsgeweld er bij. Enfin, het is aartsmoeilijk om zoiets in een weegschaal te leggen, maar ik vrees dat we nog veel Buchas en Marioepols gaan zien als er niet snel een einde komt aan het oorlogsgeweld.
Sterk antwoord, echt...Gaan we nu echt Libië proberen vergelijken met Rusland om proberen een punt te maken? Enfin, ik ging me niet meer laten baiten ...
Tja, wat is geen open oorlog met Rusland volgens Rusland?Maar louter rusland bombarderen is ook al open oorlog met Rusland, iets wat in heel de kouder oorlog nooit gebeurd is. Rechtstreekse confrontatie op elkaars grondgebied hebben we altijd ten alle koste vermeden en is volledig onbekend terrein. Ik weet niet of boots on the ground dan zoveel verschil zou maken vanuit Rusland's standpunt.
Da's grootspraak van Rusland. Al zo'n zaken zijn in het verleden ook gebeurd maar zijn nooit echt als oorlog geïnterpreteerd. De VS en Rusland hebben tijdens de koude oorlog in elk gewapend conflict waar één van de twee in betrokken was zich gemoeid maar ze hebben altijd vermeden om openlijk in conflict te treden met elkaar. Vietnam, Afghanistan, Cuba, wapenleveringen en steun maar da's nooit als een oorlogsverklaring geïnterpreteerd. Als een land bommen op een ander land begint te smijten dan denk ik niet dat er iemand nog twijfelt dat dat oorlog is.Tja, wat is geen open oorlog met Rusland volgens Rusland?
Wapenleveringen zijn dat, Zweden en Finland bij NAVO zijn dat, welke actie van ons heeft nog geen dreiging met oorlog of nucleaire wapens ten gevolg gehad van Rusland?
Ik vind het nogal grof dat je mij een wat niet weet, niet deert mentaliteit toeschrijft. Er is geen uitkomst meer voor deze oorlog waarbij je nog kan spreken van "winnaars". De bevolking verliest in elke uitkomst. Ik ben absoluut niet blind voor wat er kan gebeuren, en wat er aan het gebeuren is, met de Oekraïeners in een bezet Oekraïne. Maar op basis van wat ik weet, lees, denk lijkt het me dat de weegschaal van humaan leed overhelt naar een aanslepende oorlog. Ook rekening houdende met het feit dat die oorlog nog steeds verder kan escaleren, zowel naar gebruikte wapens als naar oppervlakte toe. Je moet er ook al van uit gaan dat het Kremlin effectief zou overgaan tot een volledige bezetting van Oekraïne bij een vroege capitulatie. Dat lijkt me nogal een stretch.In de weegschaal is zeer moeilijk inderdaad, maar hoe moeilijk ook, de meeste vluchtelingen zitten in beide situaties relatief "safe". Nu vluchten lijkt mij een stuk eenvoudiger dan onder Russische bezetting. En aantal "deportaties" is nu nog "beperkt" tot de bezette gebieden. Mochten ze heel Oekraine hebben (10x de bezette gebieden in oppervlakte?) gaat dit x10 of zo.
Maar het is waar, als Rusland Oekraine volledig zou bezetten(en houden) zouden we geen Buchas en Mariupols zien. Maar maak je geen illusies, deze gaan wel gebeuren hoor in "niet Russisch gezinde" delen (neerslaan opstanden, uitmoorden tegenstanders, terreur om weerstand te onderdrukken,...) maar dan zouden we daar geen beelden van hebben omdat de Russen deze uiteraard niet zullen verspreiden... Beetje "wat niet weet niet deert" mentaliteit lijkt mij nu ook niet de oplossing voor die mensen.
Ik heb nergens toch nergens vermeld dat jij zo'n mentaliteit zou hebben? Mocht je dit persoonlijk opnemen, mijn excuses.Ik vind het nogal grof dat je mij een wat niet weet, niet deert mentaliteit toeschrijft. Er is geen uitkomst meer voor deze oorlog waarbij je nog kan spreken van "winnaars". De bevolking verliest in elke uitkomst. Ik ben absoluut niet blind voor wat er kan gebeuren, en wat er aan het gebeuren is, met de Oekraïeners in een bezet Oekraïne. Maar op basis van wat ik weet, lees, denk lijkt het me dat de weegschaal van humaan leed overhelt naar een aanslepende oorlog. Ook rekening houdende met het feit dat die oorlog nog steeds verder kan escaleren, zowel naar gebruikte wapens als naar oppervlakte toe. Je moet er ook al van uit gaan dat het Kremlin effectief zou overgaan tot een volledige bezetting van Oekraïne bij een vroege capitulatie. Dat lijkt me nogal een stretch.
We hebben overigens gezien hoe makkelijk het was om te vluchten uit Marioepol.
Amai, die ziet er slecht uit.
Dunne beentjes, de tafel krampachtig vasthouden, zijn been dat aan het shaken is.
Steroïden gebruik zie je wel in zijn gezicht. Naar het schijnt heeft hij Parkinson.
![]()
Is Putin's aggression the result of Parkinson's and 'roid rage?
The former head of the British secret service claims Russian strongman Vladimir Putin may have Parkinson’s and his volatile behaviour could be linked to the steroid…torontosun.com
Maar wat is Oekraïne en wat is Rusland? Internationaal zijn de Krim, Donetsk en Loehansk Oekraaiens grondgebied, maar Rusland rekent de Krim al tot zijn grondgebied en Donetsk en Loehansk zijn volgens hen onafhankelijke staten die ze beschermen.Ik ben voor boots on the ground en Rusland verjagn uit Oekraïne. Zolang Rusland zelf niet wordt binnengevallen zullen er ook geen nukes vliegen..
Ik vind dat hij maar op een rare manier in zijn stoel zit. Precies of hij moet zich vasthouden om niet uit zijn stoel te zakken.
Amai, die ziet er slecht uit.
Dunne beentjes, de tafel krampachtig vasthouden, zijn been dat aan het shaken is.
Steroïden gebruik zie je wel in zijn gezicht. Naar het schijnt heeft hij Parkinson.
![]()
The former head of the British secret service claims Russian strongman Vladimir Putin may have Parkinson’s and his volatile behaviour could be linked to the steroid…torontosun.com
Hij wilt echt Hitler tot de laatste snik imiteren precies. Nu nog een snorretje en hij is er helemaal.Steroïden gebruik zie je wel in zijn gezicht. Naar het schijnt heeft hij Parkinson.
![]()

En hoe zouden ze dit moeten doen?Zou het eigenlijk niet het moment zijn moest Oekraïne kunnen om de krim terug te pakken?
Was toch wel verrast van de sterkte van de Russisch leger. K had deze veel sterker verwacht.. eigenlijk stelt Rusland militair niets voor, jammer dat ze beschikken over kernbommen anders zou de navo wel tussengekomen zijn.Het Donbas offensief van de Russen verloopt toch niet van een leien dakje precies.
Ik zou het niet weten, ik ken die mens niet zo goed.Hij wilt echt Hitler tot de laatste snik imiteren precies. Nu nog een snorretje en hij is er helemaal.![]()